Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:00

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 6 cze 2015, 14:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.04.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam, wiem że podobne tematy były już tutaj omawiane ale nie znalazłem konkretnego rozwiązania. Otóż tak:zablokowało mi tylni hamulec tak że nie było możliwości obrócenia koła ręka po podniesieniu lewarkiem. Po rozebraniu okazało się że tłoczek i cylinderek jest mocno skorodowany więc wszystko elegancko wyczyściłem założyłem nowe gumki i tłoczek odbija elegancko ale problem tkwi chyba w prowadnicach (chodzi o klocek po przeciwnej stronie) zacisku, klocek trze o tarcze która się mocno grzeje. Dodam że te prowadnice też czyściłem i wymieniłem tą gumkę która jest na śrubie ale nie rozwiązało to problemu, z drugiej strony to samo. Rozbierałem to już 3 razy i dalej to samo nawet czyściłem i trochę nasmarowałem prowadniczki klocków. Nie mam pojęcia co z tym zrobić :mad: a za niedługo czeka mnie trasa do Holandii.

A może tak to ma być ???? Sprawdźcie u siebie i dajcie znać <zadzwon> czy macie ciepłe tylnie tarcze po przejechaniu kilku kilometrów praktycznie bez korzystania z hamulców.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 6 cze 2015, 14:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Miej litość i popraw tytuł wątku bo z daleka razi w oczy.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2015, 07:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możliwe ze użyłeś za dużo smaru w prowadnicach, lub smar nie jest odpowiedni. Sprawdź i daj znać, prowadnice po przesmatiwaniu powinny lekko pracować w rękach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sie 2015, 10:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.08.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubuski
robert1343 napisał(a):
Witam, wiem że podobne tematy były już tutaj omawiane ale nie znalazłem konkretnego rozwiązania. Otóż tak:zablokowało mi tylni hamulec tak że nie było możliwości obrócenia koła ręka po podniesieniu lewarkiem. Po rozebraniu okazało się że tłoczek i cylinderek jest mocno skorodowany więc wszystko elegancko wyczyściłem założyłem nowe gumki i tłoczek odbija elegancko ale problem tkwi chyba w prowadnicach (chodzi o klocek po przeciwnej stronie) zacisku, klocek trze o tarcze która się mocno grzeje. Dodam że te prowadnice też czyściłem i wymieniłem tą gumkę która jest na śrubie ale nie rozwiązało to problemu, z drugiej strony to samo. Rozbierałem to już 3 razy i dalej to samo nawet czyściłem i trochę nasmarowałem prowadniczki klocków. Nie mam pojęcia co z tym zrobić :mad: a za niedługo czeka mnie trasa do Holandii.

A może tak to ma być ???? Sprawdźcie u siebie i dajcie znać <zadzwon> czy macie ciepłe tylnie tarcze po przejechaniu kilku kilometrów praktycznie bez korzystania z hamulców.


Cześć,

Czy udało Ci się zrobić coś z tylnymi hamulcami? Mam ten sam problem, plus przód. Z przodu już wymieniłem tłoczki, ale dokładnie wczoraj zakładałem koła po wymianie opon i przód znowu ociera i ciężko koła się kręcą. W mojej maździe mam jeszcze jeden problem i chyba to jest związane z tym usterkami powyżej. Otóż, ściągając nogę z pedału gazu gdy samochód jest na biegu moje autko bardzo szybko zwalnia. Nie ma już siły do tego i zastanawiam się nad wymianą zacisków oraz jarzma, wszystkich 4. Jak możesz daj znać czy zrobiłeś to u siebie i z jakim efektem.

Pzdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sie 2015, 12:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Wymieniłeś same gumki czy prowadnice ? Sprawdź stan jarzma i samego zacisku może to w nim jest schowany Twój problem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 sie 2015, 16:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.08.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubuski
A więc tak, z przodu wymieniłem tłoczek razem z gumkami, do tego śrubę z zacisku. I problem znowu powrócił, koło nie kręci się lekko.

Tył jest w gorszym stanie, szczególnie prawa strona. Słychać tarcie przejeżdżając koło czegoś co odbija hałas. Dźwięk tarcia jest bardzo wyraźny. Nie wiem czy stan/jakość tarcz z tyłu nie ma wpływu na tarcie. Tarcza jest w złym stanie, mimo że wymieniłem ją w styczniu. Po dosłownie 2 tygodniach zardzewiała i słyszalne tarcie powróciło. Co do rdzy, na przód włożyłem tarcze Bosch'a i do dziś nie ma na nich tak bardzo widocznej rdzy. Też myślę, że pomoże wymiana jarzma i zacisku, ale to już po powrocie do UK.

Zastanawiam się jeszcze nad jednym. Auto na luzie toczy się w miarę normalnie, ale po włączeniu biegu bardzo szybko zwalnia. Może to defekt skrzyni biegów? Może mało oleju? Podobny post wstawiłem na innym forum i padło takie podejrzenie właśnie na skrzynię biegów. Sam też odnoszę takie wrażenie. Za każdym razem kiedy auto toczy się na luzie, w sumie jest ok. Po wrzuceniu biegu auto zaczyna szybko zwalniać. Wiem, że to normalne, ale u mnie to dzieje się za szybko. Porównywałem to z innymi autami i u mnie wygląda to najgorzej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 maja 2018, 17:35 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Velon napisał(a):
Wymieniłeś same gumki czy prowadnice ? Sprawdź stan jarzma i samego zacisku może to w nim jest schowany Twój problem.


niestety mam ten sam problem po stronie na tyle, czy mozliwe jest ze jarzmo sie wykrzywilo? bo klocek trze za bardzo od strodka tarczy, na starych ocieral i raz az dym polecial, prowadnice sa nowe, ilosc smaru odpowiednia, kolo kreci sie , ale jak zaczynam hamowac to sie strasznie nagrzewa, az za bardzo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 19:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 40
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Najczęściej długie śruby łączące zacisk z jarzmem "ciężko pracują lub stoją" . W ex 6-tce też miałem z tym problem. Rozebrałem, bardzo dokładnie przeszlifowałem papierem ściernym nagar, wyczyściłem otwory w jarzmie, na to nowy smar ATE dedykowany do tego typu połączeń i był spokój.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2020, 16:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.01.2019
Posty: 42
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tez miałem problem z zaciskami tył , rozwiązanie było proste wystarczy przyszliwowac klocki hamulcowe , tak żeby luźno wchodziły w jarzmo
Męczyłem sie z klockami ze 3/4 lata. Wcześniej co sezon zmiana klocków , a tera już 2 lata i wszystko gra.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 31 mar 2020, 05:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Ramzes13
Po 1 klocków ani ich mocowań się nie szlifuje co najwyżej czyści się dobrze jarzmo z rdzy oraz zestaw blaszek mocujących. Gdy to za mało to można wypiaskować miejsca na klocek w jarzmie.
Po 2 prośba byś nie dublował tego samego postu w kilku tematach robiąc ot.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 mar 2020, 09:08 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.01.2019
Posty: 42
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak jarzmo zawsze było wyczyszczone , blaszki tez i nic to nie dawało . Dopiero zeszlifowanie klocków zęby luźno wchodziły w jarzmo przyniosło rozwiązanie problemu .Tylko pisze to co mi pomogło ..Już jeżdżę tak ze 2 lat i nic święty spokój z zaciskami z tyłu , oczywiście w GG/GY .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 mar 2020, 10:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dobrze ze spojrzałem, dotyczy GG GY, więc jest w tym źdźbło prawdy, dlaczego?

Mając GY lata temu, sam wymieniałem klocki.
Było ok dopóki nie kupiłem klocków z Lini Chiny/Korea/jakis inny bubel.

Klocek nie mieścił się pomiędzy blaszki w jarzmie. Jak go włożyłem to siedział tak sztywno że nie mógł się ruszyć.

Oczywiście wszystko wyczyszczone, wyskrobane, czyste i gotowe jak na stole operacyjnym, zresztą jak zawsze.

Wyjąłem klocki z dużą siłą, i zobaczyłem że ta gruba blacha na której jest okładzina i te miejsca które wchodzą wnjarzmo, mają spore naddatki materiału pochodzenia produkcyjnego.
Niestety, ucięte miejsce na prasie produkcyjnej było na tyle źle odcięte że powodowało madrost materiału.

Trzeba było to jednak zeszlifować tak, aby lekko i niewielkim luzem wpadły wnjarzmo.

Więc, to nie jest mit, a fakt.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.