Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 25 paź 2019, 13:31 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: lubuski
Hej wszystkim ;)

Mam Madzie 2007 2.3l GY. trochę słabo z hamowaniem :( Szperając u kochanego Wujka Google napotkałem info o przełożeniu hamulców z wersji MPS.
I tu nasuwają się pytania :

- Pierwsze i najważniejsze czy rzeczywiście to prawdziwe info ? :P
Jeśli prawdziwe to :
- Czy aby je założyć muszę coś przerabiać ?
- Czy oprócz (tarcz, klocków, zacisków) coś jeszcze potrzebne z MPS ?
- Jeśli kupować już części z MPS to jakieś określonego rocznika/modelu ?

PS.
Wiem że tarcze jak i zaciski są większe, posiadam felgi 17' więc powinno wejść :D

_________________
Kierowca to jeden z największych myślicieli! Bo myśli za siebie i za innych na drodze!! :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 25 paź 2019, 13:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Cześć,

- Pierwsze i najważniejsze czy rzeczywiście to prawdziwe info ? :P
Tak, to prawdziwa i sprawdzona informacja (sam na własnej skórze się przekonuje).

Jeśli prawdziwe to :
- Czy aby je założyć muszę coś przerabiać ?
Jeżeli wymieniasz także tylne zaciski to trzeba odrobinę "odgiąć" tylne osłony tarcz hamulcowych lub usunąć ranty osłon - prosta sprawa.

- Czy oprócz (tarcz, klocków, zacisków) coś jeszcze potrzebne z MPS ?
Potrzebne są jeszcze jarzma, ja także użyłem śrub od wersji MPS.

- Jeśli kupować już części z MPS to jakieś określonego rocznika/modelu ?
Pasują od każdego rocznika/modelu, oczywiście musi to być Mazda 6 MPS!.

KOSZTY:
- zakup zacisków przód i tył 650zł (tarcze w gratisie, po pomiarach tylne trafiły na złom, przód uratowany)
- klocki hamulcowe przód i tył 260zł (EBC Brakes Ultimax )
- tarcze hamulcowe tył 237zł (TEXTAR)
- przetoczenie przednich tarcz hamulcowych 60zł (miejscowy specjalista)
- zestawy naprawcze zacisków przód i tył 240zł (Autofren)
- piaskowanie i malowanie zacisków 250zł (miejscowy specjalista)
- regeneracja zacisków 200zł (miejscowy specjalista)
- montaż całości + wymiana płynu hamulcowego 200zł (znajomy zakład, pomagałem przy montażu - pewnie dlatego 200zł, a nie 100zł <hahaha> )
RAZEM: 2097zł

Przed montażem warto zaopatrzyć się w komplet 8szt podkładek miedzianych (po 2szt na zacisk) użytych do uszczelnienia połączenia przewód hamulcowy-zacisk.

Pomiar 2 podkładek które wpadły mi w ręce:
Podkładka nr1:
- średnica zew. 15,42mm do 15,50mm
- średnica wew. 10,12mm do 10,15mm
- grubość 1,09mm do 1,15mm

Podkładka nr2:
- średnica zew. 15,39mm do 15,43mm
- średnica wew. 10,16mm do 10,22mm
- grubość 1,17mm do 1,22mm

Użyte części - oznaczenia:

klocki hamulcowe
DP1773 - przód
DP1766 - tył

zestawy naprawcze zacisków
D41151C - przód + tłoczek (potrzebne 2szt)
D41157C - tył + tłoczek (potrzebne 2szt)
D42341A - sprężyny (kupując 1x miałem 2 sprężyny)

tarcze hamulcowe
92166400 - tył (potrzebne 2szt)

FOTKI:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przedostatnie zdjęcie to felga 17".
Ostatnie zdjęcie to felga 18".

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 paź 2019, 14:30 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: lubuski
Nie ukrywam poszedłem po chusteczki tak się pod jarałem po przeczytaniu odpowiedzi:D (hehehe)

Foto relacja 6+ :D

Aż prawie nie mam więcej pytań :D

.... prawie :D

co do jarzma i zacisków nowe są dostępne? Czy cena jest tak duża że się nie opłaca nowych ?

_________________
Kierowca to jeden z największych myślicieli! Bo myśli za siebie i za innych na drodze!! :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 25 paź 2019, 21:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Co do zacisków to ponoć występują nowe, nie spotkałem się z nowymi jarzmami.
Możesz poczytać więcej w dziale GH: viewtopic.php?p=6452#p6452

Sporo ludzi wrzuca hamulce z MPSa do GH, także jeżeli masz używki na oku, to kupuj i oddawaj do regeneracji.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 paź 2019, 19:08 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: lubuski
Victor poszedłem za twoją radą i jest co poczytać ;P Poszperałem także na trochę innych forach i aktualnie leży obok mnie duży stos chusteczek tak się pod jarałem :P

Gdy już trochę ochłonąłem wziąłem się za kupno zacisków ;) No to jak będą zaciski (aktualnie tylko przód w przyszłym roku tył) to czas rozejrzeć się za tarczami, klockami....przewodami;) Co do zestawu naprawczego z małpuje od Victora ;P A jaką farbę użyć do zacisków gdzieś już napotkałem na forum ;)
No ale tarcze i klocki.... tu <zgłupiał> .....

Tarcze :
-nawiercane, nacinane raczej nie do mojego użytku :) Po torze w cale a i autostrada nie za często :P
Tak więc gładkie i tu nasuwa się moje pytanie do grona ujeżdżających MADZIE :P aby nie musieć za chwilę ponownie inwestować w hamulce:)


Zakupić tarcze OEM ( jak dobrze doczytałem to firmy ATE lub chyba Blue) ? Widziałem także kilka odpowiedników jak: Ferodo, A.B.S, MAXGEAR , NK, JapanParts lub Textar jak ma założone kolega Victor.
Czy też dołożyć "trochę" kaski i zakupić tarcze przykładowo: EBC Brakes Standard jak na razie inne nie rzuciły mi się w oczy w takiej cenie ;/
Choć tak naprawdę nie wiem czym różnią się od całej reszty skoro nie są nawiercane i cudowane
Dodam że co kilka dni trafia mi się pojeździć trochę ostrzej i nie chce po pół roku wymieniać hebli ;P

Klocki:
-Co do klocków upatrzyłem sobie Hawk Performance PC (Ceramic) cena trochę zniewala ale mam nadzieje na małe pylenie (które nie ziemsko mnie WK***!) i zużycie w porównaniu do innych klocków. Jeśli jestem w błędzie sprowadźcie mnie proszę na ziemię za nim odfrunę;P

Przewody:
-Z firmy Hel. (zainspirowany postem viewtopic.php?f=43&t=11004 )

tylko nie widzę do GY 2.3l a nie wiem czy te będą pasować: https://pl.helperformance.com/mazda-6-gg-2-0-2003-2008

Plan chce wykonać w Listopadzie:) Dla tego też proszę a mała podpowiedź lub sugestie zanim całkiem się zakopie chusteczkami :P

_________________
Kierowca to jeden z największych myślicieli! Bo myśli za siebie i za innych na drodze!! :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 kwi 2020, 16:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.07.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Cześć. Nie mogę nigdzie znaleźć śrub do jarzma zacisku mazda 6 mps. Orientujesz jaki tak jest gwint i średnica, długość? Ewentualnie jakiś namiar gdzie mogę kupić.... Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 11:13 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 11.05.2020
Posty: 23
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: dolnośląski
I u mnie niebawem wleci swap zacisków z MPS :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 12:59 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: zachodniopomorski
W ten weekend będę wymieniać stockowe tarcze/klocki w MPSie (tymczasowo, zanim coś większego wsadzę).

Także będę musiał wszystko rozebrać, jakby ktoś potrzebował jakieś wymiary, zdjęcia i podobne to śmiało pisać, mogę posprawdzać i wrzucić jak to tam wygląda.

_________________
Moja Mazdziorka MPS6 :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 wrz 2021, 19:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.09.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: podkarpacki
Witam Grupowicze,
Mam pytanie odnośnie zacisków do swojej Mazdy 6GY.
Czy pasują do niej zaciski od Mazdy cx7, Mazdy gh?


Ostatnio edytowano N, 5 wrz 2021, 19:07 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 wrz 2021, 19:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Będę pasować zaciski z mazdy 6gh tylko w tedy minimalny rozmiar felgi 16" oraz z mazdy 6 mps w tym przypadku minimalny rozmiar felg 17".


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 wrz 2021, 11:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A tak się zastanawiam, widząc że zaciski z mps to zaciski forda nie są one z jakiegoś modelu np mondeo albo coś??? Bo od.mps'a kosztują w cholerę, może można by zaoszczędzić hehe

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.