Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 15 mar 2017, 18:02 
Świeżak
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: łódzki
Panowie mam taki problem ze swoją mazdą że od prędkości 160 w górę zaczyna się przegrzewać. Wiadomo teraz na dworze jest jeszcze dość chłodno więc problem będzie się nasilał, moja mazda sporo przeszła i ma chłodnice od dielsla, myślicie że by zacząć od jej wymiany czy najpierw zobaczyć czy termostat jest w porządku? Nie wiem od czego zacząć ponieważ zachowanie wskaźnika temperatury jest dość dziwne temperatura spada do normalnego poziomu niemal natychmiast po puszczeniu pedału gazu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 mar 2017, 11:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.11.2014
Posty: 17
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
ja bym zaczął od termostatu... nie jest to duży wydatek jak widać https://www.noweczesci.pl/termostat-ukl ... 1-1164553/ no chyba że z całą obudową to wtedy więcej faktycznie kosztuje ale przynajmniej wyeliminujesz że to jego wina


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2017, 09:59 
Świeżak
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: łódzki
Rozwiązałem swój problem, przyczyną była zamulona chłodnica. Teraz wręcz temperatura spada przy szybkiej jeździe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2017, 10:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jak przy mocnym depnięciu temperatura Ci spada, to też niedobrze. Termostat powinien tak regulować obiegiem, że przy ostarej jeździe jak i postoju temperatura powinna się utrzymywac w danym przedziale i wskazówka nie powinna opadać.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2017, 20:38 
Świeżak
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: łódzki
Wiem, przymierzam się do wymiany termostatu, mam nadzieje że to jego wina i nie czekają mnie kolejne przeboje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 10:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.11.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witam, chciałbym się poradzić w sprawie dość nietypowego problemu, jaki pojawił się w mojej Maździe. Auto zaczęło się grzać do 2/3 a nawet maxa na wskaźniku, ale tylko w sytuacji jazdy ze stałą prędkością. Podczas jazdy miejskiej temperatura trzyma się w połowie skali. Jak wyjadę np. na obwodnicę i będę jechał kilka km ze stałą prędkością - zaczyna rosnąć. Jak puszczam gaz - spada znowu do prawidłowego poziomu.

Z ciekawszych rzeczy - przy mocno rozgrzanym silniku w ogóle nie widać płynu wyrównawczego w zbiorniku. Jak silnik się schłodzi - płyn wraca na miejsce. Zauważyłem też płyn chłodniczy na bloku silnika, ale od strony nagrzewnicy (tak jakby ciekło z jakiegoś węża, ale nie mogę zlokalizować skąd...). Czuć też trochę płyn chłodniczy jak się otworzy maskę. Ogrzewanie normalnie działa, klimatyzacja też. Wentylator chłodnicy też załącza się prawidłowo, ale mam wrażenie, że jakoś częściej teraz pracuje. Moim zdaniem jest jakiś kłopot z krążeniem płynu na dużym obiegu... Może ktoś się z czymś takim już spotkał? Może to walnięta pompa wody? Z góry dzięki za sugestie.

P.S. uprzedzając fakty - błagam nie piszcie, że to uszczelka pod głowicą. To nie to :)

P.S. 2: Panie Moderatorze, to też nie jest problem termostatu. Termostat mam wymieniony jakieś dwa miesiące temu.


Ostatnio edytowano Pn, 6 lis 2017, 10:21 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 10:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Nie wskazuję termostatu jako przyczynę Twoich problemów.

Parę osób wypowiedziało się tutaj i być może ich posty nakierują Ciebie na jakiś trop.
Przypominam, że jest to Forum internetowe posiadaczy Mazdy 6, nie mechaników czy diagnostów.
Użytkownicy wypowiadają się na konkretny temat, aby pomóc lub opisać swoje doświadczenia w danym przypadku.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 gru 2017, 15:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: podlaski
Witam wszystkich, chciałbym się dowiedzieć czy to normalne chociaż wątpię ale ok, otóż od jakiegoś czasu niepokoiło mnie że zwłaszcza w trasie wskazówka temperatury była zamiast 1/2 to takie 1/4 może nawet poniżej, ale kupiłem sobie interfejs elm327 na bluetooth i faktycznie po sprawdzeniu w trasie temperatura osiągała max 62*C dodam że cały czas na auto klima 19*C(jeśli ma to jakieś znaczenie) ale po poczytaniu trochę w necie zrobiłem test, uruchomiłem silnik na postoju z wyłączoną klimą i temperatura ładnie szła do góry do ok 90*C ale gdy tylko włączyłem klimatyzację automatycznie temperatura zaczęła spadać do okolic 60*C i tu pojawia się moje pytanie czy to jest normalne czy raczej coś mu dolega.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 gru 2017, 20:56 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
19Rafal21 jeśli w trasie temperatura spada, a w miescie gdzie wolniej jedziesz lub na postoju wraca do normy - to obstawiałbym termostat - przycina się na otwartym termostacie i puszcza być może cały czas na duży obieg - podczas jazdy na trasie powietrze mocniej wpada w chłodnice wody i też bardziej ją chłodzi, wtedy termostat powinien zamknąć się na małym obiegu. zbadaj sprawe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 gru 2017, 20:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: podlaski
Jest tak jak napisałeś tzn. gdy jeżdżę po mieście to wskaźnik temperatury tak jakby jest na 1/2, ile jest stopni nie sprawdzałem elmem, ale zbadam sprawę żeby mieć spokój, dzięki za odpowiedź. Pozdro.

-- Dodano: 28 grudnia 2017, o 20:51 --

Ok, już po sprawie, termostat wymieniony i wskazówka stoi równo i ani drgnie, trochę było zabawy ale obyło się bez większego rozbierania samochodu, dzięki za zainteresowanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.