Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 26 sty 2017, 19:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Cześć,

Pojawił mi się nagły problem z moją M6, na moje nieszczęście w trasie.

Silnik rozgrzewa się szybko, grzeje w środku, ale gdy przyspieszam (podnoszę obroty) temperatura na wskaźniku spada. Przy wkręcaniu powyżej 4000 obrotów spada szybko do niewiele poniżej minimum – a gdy zwolnię wraca do ok. 70-75st. Na postoju jest książkowo, jednak dodanie gazu na luzie ponad 4000 obrotów powoduje podobny spadek temperatury.
Spalanie znacznie wzrosło, przejechałem autostradą ok. 400 km – średnio 10,2l/100km ale znaczna część trasy z prędkością 100-120km/h.
Płyn w chłodnicy jest, poziom oleju w normie.
Przy czterysetnym kilometrze doszedł dodatkowy objaw: dusił się przy starcie z postoju (bramka autostrady pierwszy raz, na światłach za kilka minut drugi raz).
Czeka mnie za kilka dni powrót, kolejne 430km, a strach jechać.

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
Rozważam pilną wymianę termostatu ale czy to na pewno on, skoro w środku ciepło + ten spadek mocy/duszenie się?

Mój sprzęt to 2,0 Pb 147KM 2006 polift, nigdy nie widział LPG.

Będę wdzięczny za wskazówkę, temat bardzo pilny:(

Post ponawiam, bo poprzedni utknął w moderacji


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 sty 2017, 20:56 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Miałem podobnie, przy większych obrotach temperatura spadała, winny był termostat. Po wymianie na nowy wskazówka nie drgnie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2017, 13:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tez miałem taki sam objaw, oprócz tego duszenia o którym napisałeś, i wymiana termostatu załatwiła sprawę. Podwyzszone spalanie może byc przez niedogrzany silnik. A obroty jałowego nie masz tez zawyżone np. 1000 obr/min?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sty 2017, 21:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wymieniłem termostat i płyn - temperatura utrzymuje się bez zarzutu.
Komputer nie wyrzucił błędów - teoretycznie ok.
Ruszyłem w trasę i... tutaj zonk.

Temperatura bez zarzutu, ale spalanie dalej za wysokie, silnik chleje olej jak menel z trzydziestoletnim doświadczeniem do tego wyskoczył check engine po drodze.
Po przejrzeniu wszystkiego na przymusowym postoju dokończyłem trasę, wniosek jaki wyciągnąłem - przy ok. 2000 obrotów lub mniej spalanie jest zbliżone do dotychczasowego, przy wyższych - rośnie sporo ponad normę. Przy prędkości 95-110km/h ok. 9-11l/100 w zależności od biegu (4/5).

Jakieś pomysły/sugestie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2017, 06:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Co do spalania, to na komputerze od razu srednie Ci się nie zmieni. Mnie przy 120 km/h i 6 biegu wskazuje ok. 6,5L. Podepnij pod kompa i sprawdź błędy. Pobór oleju nie ma nic wspólnego z termostatem, a powodem mogą być zapieczone lub zuzyte pierścienie lub ewentualnie uszczelniacze zaworowe. Na początek odłącz akumulator resetując tym samym komputer, tylko pamiętaj że po ponownym podpięciu musi pochodzić na jałowym z 20 min. żeby np. przepustnica się ustawiła prawidlowo.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2017, 11:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Odnoszę się do chwilowego zużycia, nie do średniego.
Jeszcze jakiś czas temu miałem podobne spalanie przy 120km/h.

Rano zaczęły falować obroty na jałowym pomiędzy 500-750obr.
Dotyczy to zwłaszcza chwili po zatrzymaniu się.

A może to uszczelka pod głowicą?
Tylko że płynu w oleju nie widzę, i odwrotnie też nie - a silnik najwyraźniej go przepala bo wycieków nie ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2017, 19:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Przeważnie jak obroty lekko falują na postoju czy bezpośrednio po zatrzymaniu, to wina zabrudzonej przepustnicy. Po czyszczeniu zresetuj komputer tak jak napisałem. Prawdopodobnie miałeś identyczny przypadek jak mój, bo po zakupie auta miałem podwyższone obroty z racji wadliwego termostatu i tego falowania oraz wibracji nie odczuwałem. Po wymianie termostatu kiedy obroty spadły do prawidłowej wartości zaczelo się lekkie falowanie przy dojeżdżaniu do świateł oraz odczuwalne wibracje na budzie. W 90% pomogło czyszczenie przepustnicy i reset komputera wraz z adaptacją. Powiem tylko od siebie że przy czyszczeniu przepustnicy jej nie demontowalem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lut 2017, 14:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Spalanie dzisiaj właściwe, ale w zamian potrafi nawet zgasnąć przy hamowaniu, zaraz po starcie też wahanie obrotów aż światła przygasają. Za to po dłuższej chwili na postoju stabilizują się w okolicy 650-700 obr..

Pod komputerem wszystko teoretycznie sprawne.
Spróbuję z tym czyszczeniem i zobaczymy na ile pomoże.

-- Dodano: Pn, 6 lut 2017, 20:12 --

Przepustnica wyczyszczona, zdemontowałem do czyszczenia, była bardzo zapaskudzona. Po resecie przejechałem ok. 30 km, wydaje się ok. Obroty trzyma, nie gaśnie. Zobaczymy za kolejne 150-200 km czy efekt jest stały.

W każdym razie dzięki za wskazówki:)

-- Dodano: So, 11 lut 2017, 14:46 --

No i jednak temat nie jest zakończony.
Po ok. 200km spalanie skoczyło i wywaliło błąd.
Po analizie: P2251 - usterka obwodu/otwarty obwód sterujący prądem ujemny H02S - 1 czujnik.
Najwyraźniej muszę przyjrzeć się sondzie lambda:/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lut 2017, 15:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
odma olejowa?
krokowy?

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 12:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
@fate mógłbyś rozwinąć wypowiedź?
Sugerujesz, że usterka jednego z tych elementów może doprowadzić do kodu błędu P2251?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 19:22 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
moim zdaniem nie, podejrzewam ze ten bład nie skutkuje opisanymi objawami ale to tylko wróżba :poker:

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 13:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Problem rozwiązany.

Wymieniłem sondę lambda przed katalizatorem (NGK 9394) + przy okazji wymieniłem świece (irydowe NGK). Odnoszę wrażenie, że takiego spalania nie miałem od kiedy kupiłem auto:)

Dzięki za dotychczasowe wskazówki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 mar 2017, 06:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tylko cena tej sondy trochę zabójcza <bach>

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2017, 09:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
892zł w iparts, z kuponem 8%zniżki. Żaden Serwis nie był w stanie znaleźć mi taniej, a jeden nawet usilnie wisiał czteroprzewodową w cenie 680zl!:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2017, 21:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.09.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Podepnę się pod temat, ponieważ mam podobne objawy co kolega, tylko ze u mnie po uruchomieniu silnika mam cały czas 1500 obrotów, które po kilku minutach spadają do 1200 a następnie po kolejnych do normalnego 700-800. Co więcej jadąc w trasie wskazówka dość nisko leży, z kratek leci ciepłe powietrze nawet przy 29 stopniach. Sytuacja gdy stoję w korku temperatura rośnie mniej więcej do 1/3 skali. Szybka diagnoza, termostat. Auto się nie dogrzewa i mam wrażenie ze komputer wariuje i auto chodzi na ssaniu. Po przekopaniu internetów dowiedziałem się że trzeba szukać termostatu od mazdy z temperaturą otwarcia 82st, ALE obdzwoniłem z 10 zakładów z częściami w Białystoku i każdy twierdzi że wg vinu powinno być 90st otwarcie, chyba ze chce 82st, to wtedy termostat mają w cenie 240-300 zł.

Moje pytanie brzmi, czy w polifcie 147km termostat się otwiera przy 82st, czy przy 90 st ?

Może zamawiał ktoś ostatnio termostat i ma coś do polecenia ?

Nie wiem czy mogę wkleić linki do sklepów czy nie ale proszę o opinie tego co znalazłem i chcę zamówić
https://www.czesciauto24.pl/herthbuss-jakoparts/229759
https://www.autodoc.pl/mapco/7931945
https://www.czesciauto24.pl/gates/787312

ten termostat ostatni GATES jakoś wybitnie tani bo wszędzie mi mówili własnie o nim i cenie 240-280 zł.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 mar 2018, 21:31 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: łódzki
dziś
temp +6
jadę do pracy 15 km – temp do 68 stopni
mówię przycisnę – przycisnąłem gaz – temperatura 62 stopnie
wróciłem do normalnej jazdy – temp 68-70 stopni
stanąłem w korku , mówię tu go zagrzeje , wciskam pedał go 5 tys obr i co z 70 stopni na 62 stopnie
co jest ?

-- Dodano: 10 marca 2018, o 22:40 --

przychodzi wam coś do głowy ?
termostat ? zapowietrzenie ?

-- Dodano: 11 marca 2018, o 21:31 --

dziś postanowiłem go odpowietrzyć
odpaliłem i obserwuje komputer
przy temperaturze ok 70-73 stopni - co ciekawe chodnica już jest ciepła, płyn pod korkiem na chłodnicy tez ciepły -- a waz przy termostacie zimny --
natomiast wąż z drugiej strony chłodnicy na górze gorący termostat otworzył się jak temperatura podskoczyła do ok 78 stopni
wentylator się załączył
co chwile musiałem sporo pogazować zęby temp podskoczyła
po każdym prze gazowaniu odkręcałem korek na chłodnicy i przez chwilę wydobywały się bąbelki powietrza, kilka sekund później płyn był spokojniutki

zaskoczyło mnie ze chłodnica była już ciepła a wąż przy termostacie zimny
a może z drugiej strony silnika tez jest jakiś termostat ?


Ostatnio edytowano So, 10 mar 2018, 00:02 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 mar 2018, 14:47 
Świeżak
Offline
Od: 13.07.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
@karlo8 to jest termostat. Mialem te same objawy, w sobote wymienilem i nagrzewa sie do 105st. C

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.