Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 20:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Witam.
Jestem laikiem w tych prawach wiec prosze o wyrozumiałość smile
Nie dawno kupiłem mazde 6 z 2005 roku 1,8 i od początku nie działała mi klima. W warsztacie okazało sie że jest nieszczelność na jednym z przewodów klimatyzacji, jest dziura na łączeniu (tak twierdzi mechanik) na łączeniu dwóch materiałów i nie da rady pospawać (w załączniku jest zdjecie ze strzałką). Wiec zostawiłem ten przewód i wróciłem do domu.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy to prawda że nie da rady pospawać?
2. Jest sens szukać po szrotach/allegro używanych przewodów i ewentualnie pozamieniać końcówki z nowej na starą?
3. Jeśli kupować nową to gdzie oprócz serwisu można kopić zamiennik? Jaka mniej więcej cena?
4. Podstawowa sprawa - jeżdżę teraz bez przewodu czyli na otwartym układzie, czy w związku z tym będę miał problemy z wilgocią w układzie, czy próżnia usunie całą wilgoć?
5. Słyszałem ze jak mam otwarty układ to dobrze by było wymienić olej w sprężarce.
Wybaczcie tyle pytań ale chce poznać kilka rożnych opinii na ten temat a nie tylko od tego mechanika, który może mi wciąć kit a ja z braku wiedzy będę mu ufał.
Dzięki

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 22:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
1. Jeżeli to aluminium lub nierdzewka i stal to faktycznie będzie cieżko, spawa sie różnymi metodami. Można sprobować, ale ciśnienie panujące w układzie może znowu to rozszczelnić.
2. Poszukaj na allegro.
3. Poszukaj u kolegi Riki
4. W próżni nie ma nic. Jeżeli bedziesz dluzej jezdzil to najwyżej może tam zacząć sie korozja.
5. Jak bedą Ci ladowac czynnik chlodniczy to automatycznie będzie dodawany olej.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 maja 2014, 20:08 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 48
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Podpinam się pod temat z małym zapytaniem ... ile czynnika mieści się w GG/GY ??


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 4 maja 2014, 20:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Czynnik R134A 430 g
Olej sprężarki Atmos GU 10 PAG 120 cm/3

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Witam wszystkich

problem ze swoja klima rozwiązałem przez kupno nowego oryginalnego przewodu, po nabiciu wszystko jest ok, prawie wszystko.
jaka powinna byc optymalna temp przy samym nawiewie, slyszalem ze od 5 do 8, będę musial sprawdzić bo wg mnie, slabo chłodzi.
a druga sprawa to podczas jady jak włączę,klime to z nawiewu czuc przez,chwile,intensywny zapach stęchlizny bądź wilgoci, czuc to doslownie kilka sekund po czym juz jest ok. Slyszalem ze jest to wina zanieczyszczonych kanalow.
widzialem na allegro preparaty w postaci puszki z piana ktora sie wpryskuje przez dlugo wężyk do wykonania w powietrza, warto?

sory za upierdliwosc ale lepiej jest byc dobrze poinformowanym niż byc zielonym i "lykać" wszystko co powiedzą pseudo fachowcy od Klimy ;)

pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 22:28 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 17.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Region: małopolski
A filtr kabinowy wymieniał ?

_________________
Made In Japan


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 00:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
W lutym - węglowy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 09:24 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 17.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Region: małopolski
Jak serwisowałem klimę to chłopak odgrzybiał mi metodą ozonową.Przez kilka dni pachniało jak na basenie ale już jest super, żadnej stęchlizny nie czuć. Kiedyś tam zastosowałem taką piankę w innym samochodzie i wiem,że efekt był krótkotrwały.

_________________
Made In Japan


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 10:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
To widocznie musze pojechać do innego zakladu bo u mnie po odgrzybianiu byl inny zapach niż z basenu ;) moze to nie byl ozon hehe


Ostatnio edytowano Pt, 30 maja 2014, 09:23 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6). Proszę zapoznać się z Regulaminem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 16:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Wszystko zależy jaki ozonator i jak długo ozonowane
Mnie ostatnio 30 minut odgrzybiali


Wysłane z mojego iPhone


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 17:34 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 17.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Region: małopolski
Chyba masz rację co do czasu ozonowania,u mnie nawet więcej jak 30 min. (kawka,bajerka) :lol: i efekt taki jak powinien być.

_________________
Made In Japan


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 19:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
To moze wybiorę sie na ponowne ozonowanie i na przynajmniej 30 min.

dzieki za dyskusje i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 19:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.05.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Ile kolego dales za ten oryginalny przewód ?

Wysłane z mojego LG-E975 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 21:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
około 330 zł


Ostatnio edytowano Wt, 27 maja 2014, 22:02 przez Kaczor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 15:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.03.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Witam,

Jeżdżę Mazdą 6 z 2006 roku, silnik 2.0 benzyna, 147 km. Mam problem z klimatyzacją, przy nabijaniu mechanik nie stwierdził żadnych problemów. Dopiero gdy wróciłem do niego po tygodniu kiedy klima w ogóle nie chodziła i wydobywał się straszny zapach, przyłożył się do zweryfikowania problemu. Okazało się (jak on twierdzi) że jest do wymiany zawór rozprężny, który znajduje się gdzieś pod deską rozdzielczą bliżej schowka. Co się z tym wiążę jest do rozebrania cała deska rozdzielcza. Koszt naprawy około 460 zł (260- zawór, 200- robocizna).

Tutaj proszę Was o pomoc. Czy znacie na terenie Łodzi jakiegos dobrego mechnika od tych rzeczy, który przy okazji ma doświadczenie w grzebaniu w mazdach. Nie chciałbym mieć później niespasowanej lub popękanej deski rozdzielczej. I oczywiście żeby zrobiłby to za rozsądne pieniądze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 20:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Witam.

Długo nie nacieszyłem sie sprawną klimatyzacją... Tydzień temu byłem w warsztacie i okazało się, że pojawiła się kolejna nieszczelność :/ Tym razem jest wyciek pod osuszaczem...
Jeśli okaże sie że to tylko cieknie z oringu, to wymienić mimo wszystko osuszacz?

Z tego co wiem, to on pochłania wilgoć, więc zastanawiam się czy dla spokoju wymienić go na przyszłość.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 20:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja miałem ten sam problem niestety raczej to nie będzie sprawa samego oringu. W moim przypadku utleniło się amelinium na gwintach osuszacza i trzeba było wymienić na nowy podejrzewam, że będziesz mieć to samo. Koszt osuszacza 180 zł firmy hella + robocizna i kolejne nabicie klimy. Mnie to łącznie kosztowało 450 zł.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 wrz 2014, 13:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.05.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
pepe123 napisał(a):
Układ kierowniczy lewostronny: 470 gram
Układ kierowniczy prawostronny: 430 gram
Olej: 120 ml

Muszę się ukorzyć i poprawić swój post, otóż ilość czynnika podałem odwrotnie błędnie tłumacząc skróty z service manual'a
LHD (ruch lewostronny -> kierownica po prawej stronie): 470 gram
RHD (ruch prawostronny -> kierownica po lewej stronie): 430 gram

Jesli kogoś wprowadziłem w błąd - z góry przepraszam.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2015, 15:52 
Amator
Offline
Od: 29.07.2014
Posty: 80
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mam pytanie – czy ewentualne uszkodzenie sprężarki klimatyzacji powinien pokazać w postaci jakiegoś błędu komputer podłączony kabelkiem ELM 327 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2015, 20:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 kwi 2015, 18:11 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Panowie działanie nadmuchu klimatyzacja w opcji auto w mażdzie zależne jest tylko od temperatury na zewnątrz czy w środku też jest jakiś czujnik temperatury,który ją ustawia.Pytam bo dzisiaj stałem w słońcu i mimo temperatury na zewnątrz 18 stopni to auto jednak przez szyby się dosyć nagrzało.Włączyłem klimatyzacje ,ale nie było jakiejś większej reakcji nawiewów żeby schłodzić samochód może jedna dwie kreski ,dopiero jak dałem na min to zaczęła chłodzić na ful.
Kurcze pomyliłem dział.Jak ktoś może to proszę ten post przenieść do działu GH. :oops:


Ostatnio edytowano Cz, 9 kwi 2015, 19:14 przez hubert0001, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 kwi 2015, 18:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Nad prawym kolanem jest czujnik temperatury wnętrza. Instrukcja obsługi też o nim wspomina.

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 maja 2015, 19:51 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Witam,

Panowie czy M6 z silnikiem 2,0 wchodzi tyle samo czynnika tj. 470g ??

Wczoraj mechanik powiedzial ze pojemnosc czynnika mojej mazdy to 550g i tyle mi nabił czy nie przesadził ? :idea: :idea:

-- Dodano: So, 23 maja 2015, 20:51 --

Mam jeszcze jedną sprawe , mianowice klmizatyzacja pracuje przez cały czas podczas jazdy , zauwazylem dziwne syczenie zaraz po zgaszeniu auta , chwile później czy to normalny objaw ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 09:48 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Syczenie? Nie kojarzę...

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 12:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
cinek203 powinienes miec plakietke na masce od spodu ile wchodzi w uklad


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 15:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Syczenie nie pochodzi z klimatyzacji, syczenie (po wyłączeniu silnika w 2.0 mzr-cd) jest spowodowane z układu podciśnień gdzie wyrównuje się zbędne podciśnienie do ciśnienia atmosferycznego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 17:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Millerek ale on ma benzyne a nie diesla, wedlug opisu :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 18:36 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
adamb napisał(a):
cinek203 powinienes miec plakietke na masce od spodu ile wchodzi w uklad


Wlasnie zadnej nie ma z tąd moje pytanie czy te 550g to odpowiednia wartosc...

Millerek napisał(a):
Syczenie nie pochodzi z klimatyzacji, syczenie (po wyłączeniu silnika w 2.0 mzr-cd) jest spowodowane z układu podciśnień gdzie wyrównuje się zbędne podciśnienie do ciśnienia atmosferycznego.


Tzn. tak to jest dokladnie silnik 2,0 LF17, LF18 141KM 104kW

-- Dodano: N, 24 maja 2015, 19:32 --

adamb napisał(a):
Millerek ale on ma benzyne a nie diesla, wedlug opisu :wink:


Oczywiscie beznynka <spoko>

-- Dodano: N, 24 maja 2015, 19:36 --

dexterxx napisał(a):
Syczenie? Nie kojarzę...


Trudno określic jednoznacznie ten dźwięk "brzęczenie" "syczenie" pojawia sie chwile po zgaszeniu autai i trwa ok .15sek... :idea: :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 21:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sorki, w TT nie widzę.
Ale syczenie raczej nie pochodzi z klimatyzacji, obstawiam na wyrównanie podciśnienia lub nadciśnienia do ciśnienia atmosferycznego, może zawór jednokierunkowy od serwa nie trzyma. Ciężko mi pisać bo nie znam silnika PB ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 maja 2015, 13:34 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Millerek napisał(a):
Sorki, w TT nie widzę.
Ale syczenie raczej nie pochodzi z klimatyzacji, obstawiam na wyrównanie podciśnienia lub nadciśnienia do ciśnienia atmosferycznego, może zawór jednokierunkowy od serwa nie trzyma. Ciężko mi pisać bo nie znam silnika PB ;)


Ok w tej kwesti bede probowal to jakos rozwiazac ...

Natomiast co do ilosci cynnika czy 70g to granica tolerancji czy to ewidentnie za duzo, pojemnosc ukladu 470g, w serwisie dobili do 540g.. :?: :?:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.