Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 23 sty 2016, 18:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam!
Mam taki problem, gdy jadę w miarę spokojnie to silnik nagrzewa się w miarę szybko, tzn. wskazówka osiąga połowę skali po kilku kilometrach (wg ecu płyn chłodzący ma ok. 85-90 stopni - czyli norma). Gdy zredukuję bieg np. na 3-ci wkręcę silnik na 4-5 tyś. to temperatura w kilka sekund spada do początku skali (wg ecu 60-65 stopni) a gdy obroty spadają to temperatura znowu rośnie. Natomiast z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze, nie ma różnicy czy ustawię 20 czy 29 stopni a nawiew i tak dmucha z tą samą temperaturą. Dodam, iż termostat wymieniałem w ASO Mazdy w Redzie miesiąc temu. Temperatura silnika spada przy większych prędkościach oraz jak ruszam z 1-nki.

Jest szansa, że nowy termostat jest wadliwy? Auto gazowałem w czerwcu, jak było ciepło na zewnątrz to wszystko było ok. Gazownik twierdził, że to na pewno nie wina gazu ponieważ tylko wydłużył się obieg, natomiast w ASO twierdzą, że może to być wina gazownika :).

Proszę o rady i pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 sty 2016, 21:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Myslę, że jednak parownik masz wpięty w nieprzemyślany sposób. Dobrze zrobione podłączenie w minimalny sposób ingeruje w układ chłodzenia a na pewno go nie wydłuża w zauważalnym stopniu. Ewidentnie jest jakiś babol (np bajpass termostatu poprzez równoległą instalację reduktora), sugeruję wizytę u innego gazownika. Może też być zapowietrzony układ lub minimalnie się zapowietrzający (sprawdź czy nie ma śladów po wyciekach w okolicy reduktora/parownika). Nb - jakiej marki jest instalacja?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 sty 2016, 22:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Dzięki za odpowiedź. Instalacja BRC Sequent 24, wiele osób na tym jeździ i nie ma problemów. Jutro wstawię zdjęcia spod maski i ktoś może porówna ze swoją instalacją. Myślałem już o wizycie u innego gazownika bo zbliża się serwis po 10 tyś. km, podjadę w przyszłym tygodniu. Ponadto po założeniu instalacji wyskakuje mi błąd P0420 (wg Torque na androida) i odczuwalny jest spadek mocy. Po zakupie auto rozpędzało się do 180 km/h i jeszcze mogło jechać więcej, teraz niecałe 180 to max.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 sty 2016, 00:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ten błąd dotyczy wydajności katalizatora. Obawiam się że kiepsko założony gaz mógł Ci uszkodzić kat. Musisz znależć naprawdę kumatego gazownika. Dobre opinie ma Ptak z Rębiechowa.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 24 sty 2016, 11:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
raduko35 napisał(a):
Po zakupie auto rozpędzało się do 180 km/h i jeszcze mogło jechać więcej, teraz niecałe 180 to max.


Gaz działa do 6 tyś. obrotów potem jest odcinka dlatego na gazie możesz jechać max licznikowe 180. U mnie jest tak, że na gazie daje rade do licznikowego 180 km/h (wg. nawigacji 172 km/h) i jest odcinka, jak wyłączę gaz auto ciągnie jeszcze pod 200 km/h (wg. nawigacji 190 km/h).

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 sty 2016, 12:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Dzięki za odpowiedzi. U mnie jest jeszcze taka ciekawostka, że przy około 6 tys. obrotów przełącza na benzynę, potem muszę kliknąć 2 razy, żeby znowu włączyć LPG. Dodam, że na benzynie również nie chce jechać więcej jak 180 km/h. Na 4-tym biegu mam 5 tys. obrotów i nie chce iść więcej. Na 5-tym biegu również. Problem z katalizatorem by wiele tłumaczył. Dodatkowo, mam coś takiego (na jeszcze nierozgrzanym silniku), że granicach 1-2 tys. obrotów silnik jakby nie miał mocy, po przekroczeniu 2 tys. jest nagle silnik dobrze zaczyna ciągnąć.

U mnie gazownik tak to sobie wymyślił:
https://onedrive.live.com/redir?resid=8A43FE13D20F6E63!12352&authkey=!AIBpHmObGBoaKvY&ithint=folder%2cJPG


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 sty 2016, 13:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Łola boga. Reduktor powinien być przynajmniej na wysokości poziomu płynu chłodzącego w chłodnicy. Nie zamarza ci parownik? Zdecydowanie zmień gazownika. U mnie reduktor jest pod filtrem powietrza na wysokości dołu chłodnicy. Kiedyś przez chwilę 190km/h i jeszcze by szedł.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 sty 2016, 17:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dodam że ten błąd ( cat converter system , efficiency below treshold ) to zmora wielu aut i raczej kosztowna awaria w przypadku gdy chce się usunać rzeczywistą przyczynę. Kumaci wymyślili alternatywne sposoby, wygoogluj P0420 to pojawią się adresy i podpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.