Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 17:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 47
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam.Co może być?Zauważyłem ubytki płynu chłodniczego.Pół roku temu miałem uszczelniany termostat bo stamtąd powolutku wyciekało.Pomimo naprawy dalej powolutku ubywa.Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym problemem w GG?Jeśli tak to proszę o rady.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sty 2015, 18:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wycieki są? ...to dobrze.
Wycieków nie widać ? ...to źle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 10:33 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.04.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Dylos duże te ubytki płynu są? Pytam bo u mnie tez dolewać trzeba płynu. Niby nie dużo bo ok 300 ml na tysiąc km no ale. Jak doszedłeś do tego ze z termostatu uciekało? Przeczucie czy widoczne wycieki były?? Dodam ze robiłem u siebie testy szczelności układu i wszystko ok no a jednak płynu ubywa

_________________
Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 kwi 2015, 09:51 
Offline
A mogę zapytać jaki dobieraliście płyn chłodniczy do mazdy?


Ostatnio edytowano Cz, 29 paź 2015, 18:03 przez TEDEW, łącznie edytowano 1 raz
Zakaz umieszczania reklam/SEO/SPAM.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 10:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Panowie taka sprawa.. Przeczytalem watek i sie troche obawiam... w zbiorniczku wyrownawczym mam zdecydowanie pozniej minimum i teraz kurna nie wie czy wszystko jest ? Bo nie wiem jak sprawdzic jaki jest stan w chlodnicy. Pisze tutaj bo w GG/GY nie znalazlem takiego tematu. Sprawdzalem wszystko nie dawno na zimnym.. Zadna kontrolka mi sie nie zapalila ale mam czesto chmury jasnego dymu z wydechu(z reguly z rana) i stad sprawdzialem a tu takie kuku...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 11:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Mazda ma zbiornik wyrównawczy? U mnie w PB nie ma. Jest wlew w chłodnicy z korkiem, przy chołodnicy mam zbiorniczek nadmiaru.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 12:05 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Kurna no tak mi sie wydaje? mam wlew i obok taki bialo/przezroczysty pojemnik z napisalem full i low i mam ponizej low a widze ze tam jest ten plyn (zielony)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 17:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Szostka powiem ci że zgłupiałem, czytałem instrukcję obsługi rozdział 8.10-8.11 wychodzi że to jest zbiornik wyrównawczy. tylko że ja widzę tylko jeden wężyk od góry. To co układ zaciąga sobie płyn z tego zbiorniczka? jakim cudem.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 18:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Nie powiem Tobie tego :P pytanie co mam teraz zrobic ? jak mam ponizej low w tym zbiorniku :D i gdzie to sie dolewa tam gdzie jest zbiornik czy przez ten srebrny korek chyba od chlodnicy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 19:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Odkręć korek od chłodnicy i nalej płynu na full, do górnej krawędzi. Zakręć korek i uzupełnij płyn w zbiorniczku do stanu pomiędzy Low i Full. Odpal auto, ogrzewanie na max i zagrzej auto do temp. pracy (do włączenia się wentylatora). Układ się odpowietrzy samoczynnie. Po osiągnięciu temperatury pracy układ samoczynnie uzupełni ubytek (jeśli taki był) - samoczynnie zassie ze zbiorniczka. W razie potrzeby ponownie dolej płynu do zbiorniczka. Obserwuj przez kilka dni stan. Jeśli dalej będzie ubywać wtedy szukaj przyczyny : wyciek, może uszczelka pod głowicą...

klepnięte z es trzy...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 wrz 2015, 18:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
TOMASZ dzięki wielkie tak zrobię. Byłem święcie przekonany że to zbiorniczek nadmiaru.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 paź 2015, 21:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
@flesi i miałeś rację. To też jest jedno i to samo. Jak się płyn nagrzewa, to wzrasta ciśnienie w układzie i część płyny idzie po osiągnięciu pewnego ciśnienia (korek chłodnicy jest za to odpowiedzialny, podejrzewam że ciśnienie to 1.1 bar, w Toyocie mam 0.9) do zbiorniczka, jak się płyn chłodzi, podciśnienie zasysa je z powrotem do układu.

Obecnie w Toyocie mam korek do wymiany, prawie żadnego ciśnienia w układzie nie mam

Niestety też raz musiałem dolać płynu, jak bracki był na sprawdzaniu zawieszenia to powiedzieli że było po spodem mokro i może to być płyn, na szczęście nie zauważyłem aby przez wlew w chłodnicy wydostawało się powietrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2015, 14:25 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 16.09.2015
Posty: 47
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: warmińsko-mazurski
Czy ktoś stosował takie preparaty do uszczelnienia układu chłodzenia

Proszę o opinię na temat tych preparatów

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=56 ... source=ars

http://allegro.pl/proszek-uszczelniacz- ... 44958.html

_________________
Ostra jazda to tylko Mazda !!! Spalanie LPG średnie 9/100


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 paź 2015, 21:29 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Od proszku jak dla mnie lepszy jest płyn. Czasami proszek zamiast uszczelnić może zapychać. Co do drugiego linku odnośnie magicznego płynu uszczelniającego głowice nie wierze :-P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 paź 2015, 01:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Ja ogólnie jestem przeciwny takim rozwiązaniom. A w którym miejscu masz nieszczelności?

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 paź 2015, 15:34 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
U mnie ostatnio minimalnie znikał płyn, czasami nagle spadało do minimum. Niby wycieków nie widziałem, a kruciec przy webasto puszczał. Po naprawie nic nie wycieka:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lip 2017, 19:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.05.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam, mam pytanie. Jak odkręcę korek od chłodnicy, płyn wleje i zakręcę i mam od razy okręcić korek od zbiorniczka i dolać między full i low to tez zakręcić ? I wtedy odpalić auto i rozgrzać ??
Żadne podciśnienie się nie wytworzy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.