Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 30 maja 2015, 17:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
U mnie "syczenie" również występuje. Zawsze się zastanawiałem skąd to pochodzi? Przeważnie po zgaszeniu silnika, jak po kilkunastu minutach sprawdzałem olej to takie "syczenie" słyszałem. Tak jakby jakieś nadcisnienie zostało upuszczane. Nie wiem czy to z układu chłodzenia, ale raczej klima nie ma z tym nic wspólnego bo nie miałem jej załączonej.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 maja 2015, 13:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Witam posiadam Mazde 6 w kombi z silnikiem dieasla 2.0 o mocy 136ps z climatronikiem i moim problemem jest to, że podczas nabicia i odgrzybienia klimatyzacji nie chce sie załączyć sprężarka podpinali ją na "Ostro" to działała i chłodziła sprawdzałem bezpieczniki i są niby dobre co może być konkretnie problemem? i gdzie to szukać najchętniej prosiłbym o zdjęcia, pozdrawiam ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 maja 2015, 15:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No właśnie, jest związek syczenia z użyciem klimatyzacji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 08:28 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam wszystkich.

Pytanie moje odnosi się do przewodów klimatyzacji. W sieci można spotkać mnóstwo ofert z przewodami do klimatyzacji do Mazdy 6. Ale z różnych wersji. Czy te przewody różnią się miedzy 1.8 , 2.0 Pb?? Czy od kopciucha też będą pasować czy to jednak inne przewody??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 10:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja bym nie ryzykował. Tak się składa że bawiłem się trochę klimatyzacją w poprzednim aucie i ja miałem Mazde 626 1.8 z 96r a mój ojciec ma 626 1.8 z 97r i już aluminiowa rurka się rózniła i nie mogłem od ojca dopasować do swojego ( trochę inaczej było z gwintami). Jak kupisz za grosze to możesz spróbować, ale lepiej szukaj od wersji benzynowych bo to bliźniacze silniki, a w dieslu możesz mieć inaczej rurkę wyprofilowaną. Ale mogę się mylić bo w praktyce nie porównywałem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lip 2015, 19:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Z tym kopciuchem to przesadziłem, ale w benzynowych jednostkach przewody są takie same??

-- Dodano: So, 18 lip 2015, 20:19 --

Klimatyzacja działa, wymieniony został ten sam przewód co u @jacekmazda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lip 2015, 14:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam,

Mam mazdę6 TS2 z 2009roku od jakiegoś czasu przy starcie silnika(nie za każdym razem) i przy zmianie cyrkulacji powietrza(przy włączonej klimatyzacji) wydobywa się odgłos stukania który trwa przez kilka sekund i znika. Klimatyzacja mimo tego działa poprawnie.
Czy ktoś wie może co to może być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lip 2015, 14:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
bastard napisał(a):
Klimatyzacja działa, wymieniony został ten sam przewód co u @jacekmazda.


I od jakiego modelu pasowała?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lip 2015, 21:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Nie ja go kupowałem, kuzyn żony, ale od silnika benzynowego. Niestety teraz klima się załącza, sprężarka i wentylatory na chłodnicy, ale klimatyzacja nie chłodzi. Sprawdziłem czy jest jakiekolwiek ciśnienie w układzie, na mufce (przytłączu) przy chłodnicy jest. Dlaczego klima nie chłodzi, czyżby czynnika ubywało??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lip 2015, 06:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ale po wymianie tej uszkodzonej rurki jak nabiłeś ponownie klimę to dobrze chłodziła? Jeżeli po wymianie było ok., to gdzieś Ci musi uchodzic. Ja w poprzednim aucie miałem przeboje z klimą i stwierdziłem że na pewnym etapie to jest walka z wiatrakami, bo albo musisz wywalić sporo kasy w dobrym serwisie ( ja w sumie w 626 wydałem 1600 zł), albo co chwile trzeba do mechanika wstawiać i płacić za nabijanie. W układzie jest duże ciśnienie i wystarczy że ktoś po wymianie głupiej rurki nie założy nowych oringów czy uszczelek i czynnik może uchodzić. Tak samo jak jak odkręcając jeden element wystarczy jak się przez przypadek gdzieś poluzuje na innym łączeniu. Ja prywatnie jestem tego zdania, że każda ingerencja w układ, to później już są problemy. A cwaniaki z warsztatów robią tak że nabiją klimę, zapłacisz te 100zł-150zł i mówią "Pojeździj Pan tydzień, to się zobaczy czy uchodzi", a jak Ci ujdzie czynnik to już nikt kasy nie odda. Coś tam poprawią, ponownie nabiją, zapłacisz i ta sama historia. I tym sposobem można stracić sporo kasy przy tej samej niesprawnej klimie. Gdybyś był z Łodzi, to bym Ci dał namiar do dobrego serwisu. Ja u nich 2 razy chłodnicę wymieniałem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 kwi 2016, 06:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
W/w przewód pochodził z anglika. Ten pasował, natomiast do wymiany jest jeszcze przewód 61-46X. Ten niestety nie pasuje od R.H.D. Oddałem go do spawania, dostałem z większymi nieszczelnościami niż przed spawaniem. Wczoraj nałożyłem na przewód klej epoksydowy. Zobaczymy co to da. Miałem już zamówiony przewód, ale przed wysyłką został on sprawdzony i niestety też był nieszczelny. Jeżeli macie gdzieś ten przewód, w razie niepowodzenia z tym klejem, chętnie go kupię.


Obrazek

-- Dodano: Śr, 9 wrz 2015, 09:40 --

Czy przewód z czujnikiem o którym wyżej mowa będzie pasować od silnika 2,3??

-- Dodano: Śr, 27 kwi 2016, 07:58 --

Czy przewód od 1800 będzie pasować do 2000 141 KM. Na mazdaepc są podane dwie rurki:

GJ6A6146XA pasuje STD RADIATOR 1800 2000

oraz

GJ6E6146XA HEAVY RADIATOR 2000??

Wiecie czym różni się STD RADIATOR od HEAVY RADIATOR??

Czy HEAVY RADIATOR jest dla 2000 147 KM??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 kwi 2016, 17:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Z tymi przewodami to jest różnie. Powiem Ci tak, miałem Mazde 626 96r silnik 1.8, mój ojciec ma identyko tylko z rocznika 97, a juz jedna rurka nie pasowała. Daj do dobrego serwisu klimatyzacji to Ci pospawają. Ja ok. 3 tygodnie temu tez naprawiałem klimę i żałuję że najpierw wstawiłem auto do jakiegos partacza, który próbując mi pospawac rurkę przepalił ja na dwie części. Jak pojechalem do typowego serwisu, to gość się tylko zaśmiał i zapytał " do kogo Pan wstawił", a tą przepaloną rurkę tak mi dosztukowali i pospawali że mucha nie siada :-P Teraz się cieszę sprawną klimą. Fakt, zapłaciłem 350 zł z nabiciem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 kwi 2016, 07:21 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
U mnie nieszczelność jest na rurce tuż przed łączeniem przewodu z czujnikiem ciśnienia z przewodem pod filtrem powietrza. Zastanawiałem się nad zakupem powyższego przewodu nawet od anglika, bo chyba połączenie o którym wyżej piszę jest takie samo, uciąć końcówkę i połączyć za pomocą Laser-Sinex. Tylko nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie.

Z drugiej strony mam już dość szukania i kombinowania. A nowy przewód to od 699 zł. Możecie polecić jakichś specjalistów najlepiej w Gdańsku i/lub Kościerzynie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 kwi 2016, 18:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W układzie jest spore ciśnienie i wątpię zeby jakiś klej na dłuższą metę wytrzymał. Przetrzep google w poszukiwaniu typowego serwisu klimatyzacji w okolicy i zadzwoń czy spawają takie elementy? Mnie ten pierwszy mechanik sciemniał że jakiś dziwny stop aluminium, dlatego nie dało rady pospawać. W serwisie gość poinformował że takie rzeczy są do pospawania bez najmniejszego problemu, bo oryginalne przewody tylko mozna nabyć w ASO. Używki mi odradzał, bo nigdy nie wiadomo na co trafimy. Myslałem że sa w sprzedaży jakieś zamienniki, ale chyba brak. Jak chcesz to zadzwoń jeszcze tutaj - "Hencar" 606927950 lub 888373509, to sklep z używanymi częściami do Mazdy. Dzwoniłem do Nich wczesniej i gość tylko prosił żeby mu podać info jakie oznaczenie ma rurka lub jak wygląda, ale czy mają to nie wiem. Gdybyś mieszkał bliżej centrum to bym Ci dał namiar do tego serwisu :) U mnie jeszcze się okazało że była druga nieszczelność, ale tez się z nią uporali.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 maja 2016, 06:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.05.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam Krzysiek1980 czy mogę Cię prosić o namiary na ten wspanialy serwis AC w łodzi? Bo chyba znów rozszczelnil mi się układ a już u kilku "profesjonalistów" Magdalena była... :x


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 maja 2016, 18:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czy "wspaniały" to nie wiem, ale ja robiłem u Nich 2 razy po interwencjach specjalistów od robót wszelakich i zawsze mi doprowadzali klimę do stanu używalności :lol:

http://www.auto-klimatyzacja.pl/

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 maja 2016, 19:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.05.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Dzięki za namiary fajnie bo blisko, a już miała madzia jechać do fhu grapow bo ponoć bardzo dobrzy są, ale to w drugim końcu łodzi więc zobaczę czy ci z linka dadzą radę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 06:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Daj znać jak będzie po wszytkim, bo sam jestem ciekaw co powiedzą?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 21:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.05.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Jak już będzie po wszystkim to dam znać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2017, 07:02 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Niepotrzebnie posłuchałem pepe i wczoraj kazałem nabić 430 gram. W manualu jak byk stoi (i serwisant tak samo miał w swojej książce), że do LHD (Left Hand Drive = kierownica z lewej strony = RHT = Right Hand Traffic = ruch prawostronny) wchodzi 470 gram... i nie trzeba nic rozmyślać, bo nawet na obrazkach widać, że w naszych wersjach z kierą po lewej stronie przewody od klimy są dłuższe - stąd więcej czynnika.
No ale nic tam, skoro ostatni serwis klimy robiłem 6 lat temu (przejechałem od tego czasu z 25tys km tylko) i zostało w układzie niby 170 gram (klima działała ok) - to do przyszłego roku myślę, że wystarczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2017, 10:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jest jedno ale. Jak masz dużo za dużo czynnika, będzie on w postaci płynnej zalegał ciągle w skraplaczu, a co za tym idzie wydajność skraplacza spadnie i dalej spadnie wydajność klimy. Tak przynajmniej nauczali kilkanście lat temu na termo-dynamice. U Ciebie, o ile dobrze zmierzyli to co zostało masz teraz jakieś o jakieś 1/3 objętości systemu czynnika za dużo.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2017, 10:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Jakie za dużo... 170 gram zostało, więc gość uzupełnił do 430 (zamiast 470).
Może źle się wcześniej wyraziłem - w domyśle było, że serwis najpierw opróżnia układ i dopiero nabija na nowo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2017, 17:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Mnie też się wydaje że najpierw jest odsysany stary czynnik z układu, a dopiero później nabijany nowy. Mi serwisant mówił że klimę powinno się sprawdzać co rok lub max. co dwa lata.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2017, 17:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
krzysiek1980 napisał(a):
Mnie też się wydaje że najpierw jest odsysany stary czynnik z układu, a dopiero później nabijany nowy. Mi serwisant mówił że klimę powinno się sprawdzać co rok lub max. co dwa lata.

Masz rację, najpierw odsysają stary czynnik robiąc próżnię, potem nabijają nowy z olejem.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2017, 08:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Mi udało się w zeszłym roku uporać z klimatyzacją. Trochę czasu już minęło, ale nie chciałem się chwalić za szybko. Jak to bywało poprzednio. Otóż zakupiłem złączkę do przewodów aluminiowych oraz przewód z anglika. Ten który wchodzi do grodzi, idzie przez cały przód i łączy się pod filtrem powietrza. Na nim jest czujnik ciśnienia. Przewód z anglika jest sporo krótszy. Patrząc na nasze auta wchodzi od strony kierowcy. Przeciąłem więc ten przewód, tak aby za czujnikiem było kilka cm na złączkę. Zresztą na fotce widać połączenie dwóch przewodów, mojego starego i tego z anglika. Nieszczelność w moim przypadku była na na tym długim przewodzie, na łączeniu pod filtrem powietrza. Jak na razie, czyli ok 9-10 mies. jest ok. Koszt złączki po ok 110 zł + przewód od anglika za 15 zł + wysyłka chyba 10 zł.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 kwi 2017, 07:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Panowie, podepnę się pod juz istniejący temat. Co ile nabijacie klimatyzację, bo zdania są podzielone? Ogólnie w serwisach mówią że co rok się powinno nabijać klimę nowym czynnikiem z olejem, natomiast jak pytam kumpli i w necie ludzie piszą że to naciąganie klienta i że w sprawnym i szczelnym układzie nie ma konieczności co rok wymieniać czynnika. Jest to obieg zamknięty i olej się nie zuzywa, a straty czynnika to ok. 10% na rok. To nie chodzi o to głupie 100 zł na rok, ale chciałbym się dowiedzieć czy faktycznie jest to koniecznośc serwisowania raz w roku czy mozna co 2-3 lata nabijać? Są wpisy w necie gdzie ludziska po 5-6 lat jeżdżą bez nabijania klimy i wszystko działa. Pomijam tutaj fakt wymiany filtra kabinowego czy odgrzybienia, bo to oczywista sprawa.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 maja 2017, 10:36 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 187
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Kiedyś doszły mnie słuchy, że w m6 I powinno się nabijać co rok dwa, ale nie olej tylko czynnik - ponoć klima przestaje działać już po stracie 15% czynnika - ale nie mam 100% pewnika. Narazie jeżdżę na klimie nabitej we wrześniu i działa. Może za rok przestanie?
Może ktoś z wiedzą potrzebną się wypowie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 maja 2017, 11:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Ja nabiłem klimę w ubiegłym roku około czerwca.
Pierwszy gorący weekend kwietnia 2017, więc włączam klimę i nicc zimnego nie wieje ;((
Myślałem, że to nieszczelność po zimie. Okazało się, że odczynnik był, ale ubyło go, około 10-15%, znajomy od klimy powiedział, że to normalny ubytek.

Dobił mi odczynnika i znalazł usterkę, odkręciła się śruba mocująca sprzęgiełko klimy.
Sprzęgiełko spadło na osłonę pod silnikiem i przejeździło tam sporo czasu, bo aż zardzewiało.

Obecnie klima śmiga. Myślę, że co 1-2lata trzeba dobić odczynnika.
Zależy jak klimatyzacja jest eksploatowana i ile km auto przejechało.

Jeżeli odczynnika będzie mało, to wydajność klimatyzacji spadnie.
Logicznie, że im więcej km tym dłużej pracuje w aucie klima.
Myślę, że dopiero gdy w ciepłe dni klimatyzacja nie będzie w stanie chłodzić odpowiednio kabiny to warto udać się na serwis.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 maja 2017, 21:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja teraz wymieniłem filtr kabinowy i odgrzybiłem. Klima chłodzi, ale z jaką wydajnością to już nie jestem w stanie ocenić. Ja swoją też nabijałem w czerwcu. Sporo osób pisze że nawet kilka lat nie dobijają czynnika, więc trochę mnie dziwi że przy ubytku 10-15 % już by miał się kompresor nie załączać?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 maja 2017, 00:51 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Kilka postów wcześniej pisałem, że sam nie nabijałem chyba z 6 lat, zostało mniej niż połowa czynnika i klima śmigała jak ta lala, więc z tym niezałączaniem to jest bullshit... wystarczy czasem rzucić okiem na wcześniejsze posty, a nie powielać brednie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.