Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 13:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam chce wyciąć kata i w jego miejsce założyć strumienice i teraz pytanie co trzeba zeby nie bylo błędu 2 sondy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 14:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A dlaczego chcesz wyjąć katalizator?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 14:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Millerek ale co za różnica, pewnie jest zatkany/zużyty/wypalony.
Będzie potrzebny emulator sondy - najtańsze rozwiązanie to tulejka dystansująca.

Np:
Obrazek


Wystarczy poszukać na Allegro - https://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-fi-2-i4966293170.html

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 14:45 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Victor - i co to daje ? wtedy nie ma błędów ?
Ja robiłem sobie wydech z kwasówki - więc nie mam kata - a zaraz potem padła mi 1 sonda i w programie trzeba było przesterować silnik tak aby dawał średnie dawki paliwa do układu.
Na jakiej zasadzie działa ten emulator ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 14:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
:geek:
1sza sonda sprawdza skład spalin przed katem - czy mieszanka nie jest za bogata/uboga
2ga sonda sprawdza skład spalin za katem - czy to co się wydobywa z rury wydechowej jest odpowiednio przefiltrowane

Dystansując sondę sprawiamy, że niewielka dawka spalin zostanie poddana sprawdzeniu, czyli mało syfu jest za katem, czyli OK i "check-a" nie ma :)

To moja teoria, ale czy dobra, to nie wiem :lol:

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 14:59 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Dobry pomysł tylko czy to działa przy 1 sondzie tak samo ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 16:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...taka różnica, że kolega napisał że chce...wyciąć.

Nie napisał że musi...wyciąć, bo... zapchany zużyty etc.

Więc jak zauważyłeś, zapytałem kolegę czemu chce wyciąć.

Napisz lepiej co daje usunięcie katalizatora, i wstawienie w jego miejsce strumienicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 16:23 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Na pewno będzie lepszy przepływ gazów wylotowych z kolektora. Brak kata - czyli usunięcie niepotrzebnej zapory na drodze gazów wydechowych. Strumienica powinna dodać mocy - około 5KM - może. Zależy to od auta. Może być tak że nie da nic. Chociaż kiedyś w Hondzie zamieniłem kata na strumienice i było lepiej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 16:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, masz rację, ja to wiem ale...
...niektórzy tylko chcą mimo że nie muszą i wydaje się że dojdzie "wincyj kuni" :-) :)

Nie ważne, było pytanie, padła odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 sty 2019, 15:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.10.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Cześć,

Jakiś czas temu kupiłem Mazdę 6 I (wersja po lifcie) 2006r. 2.0b 147km. I mam problem, ponieważ mam przepalony katalizator i chciałbym go wymienić, bo samochód bardzo źle pracuje na wolnych obrotach (i tak na pewno katalizator jest przepalony).

Pytanie jaka będzie najlepsza opcja:
- poszukać używany? (z tego co patrzyłem to nie ma ich za dużo, zwykle 1, 2 sztuki i kosztują ok. 700-800zł)
- kupić uniwersalny? (tylko czy faktycznie warto i co z sondą, która jest w katalizatorze)
- może jakieś inne opcje?

Pomóżcie :)


Ostatnio edytowano Wt, 15 sty 2019, 15:54 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 09:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Jeżeli zależy Ci na ekologii kup uniwersalny katalizator pasujący na wymiar do M6 , jeżeli jednak nie , wytnij wkład z puszki katalizatora i wstaw spowrotem pustą puchę w wydech , kup emulator sondy (tę tulejkę dystansową) , sam tak zrobiłem , gdyż miałem zapchany katalizator , błędu nie wywala a na skupie 260 zł za wkład , emulator wkręcasz w miejsce drugiej sondy , w katalizatorze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 kwi 2020, 14:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.03.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Czy ktos zakładał uniwersalny do 2 litry 141KM?
Patrzyłem na alle sa Magnaflow uniwersalne w miarę przyzwoitej kasie, tylko który pasuje?
Ma ktoś jakies doswiadczenia i moze cos polecić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 mar 2021, 17:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: kujawsko-pomorski
Witam.Jestem nowy wiec proszę nie zbesztac jeżeli głupio zapytam....
Kupiłem mazde 6 2.0 benz,po fakcie okazało się że auto nie ma kata i sondy tylko strumienice,dodatkowo kopci nieco na biało nawet na rozgrzanym silniku,mechanik straszy żebym oddal to auto,ale ja bym nie chciał bo wydaje mi się ze za cenę jaka zapłaciłem to nienajgorszy egzemplarz....czy opłaca się kupować kata albo jakiś zamiennik i do tego sonde czy jest inny lepszy sposób,co z przeglądami czy się nie czepiają....Dziekuje za każdą rade.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.