Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błąd P0420
PostNapisane: Śr, 7 mar 2018, 14:35 
Świeżak
Offline
Od: 27.01.2018
Posty: 24
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Witam wyskoczył mi ostatnio check ,sprawdziłem kod błędu i wyskoczyło P0420 błąd układu katalicznego. Czy jest to coś poważnego ,bo nie widzę żadnych zmian w pracy auta ,jeśli tak to w jaki sposób można rozwiązać ten problem ?
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 mar 2018, 16:45 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Skasuj i moze nie powróci, auto z LPG?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 13:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.11.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Nie przejmuj sie tym bledem. U mnie wyskoczyl po montazu LPG. Myslalem ze kat to wymienilem na uniwersala magnaflow ale blad co jakis czas powraca i kasuje go albo on sam znika. Nie ma to wplywu na prace silnika. Po usunieciu EGRa bardzo zadko sie pojawia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 14:13 
Świeżak
Offline
Od: 27.01.2018
Posty: 24
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Auto bez lpg. I spalanie na mieście (100%miasto) mam około 14l/100 , bez jakiejś szaleńczej jazdy czy to normalne ? Bo myślałem że może ten błąd jest odpowiedzialny za to spalanie? . Fakt teraz zima itp. ale posiadam Mazdę od 3 msc. i nie orientuje się ile powinna palić ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 20:20 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.11.2017
Posty: 199
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Moja mazda 2.5 w miescie pali ok 14gazu +3 benzyny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 21:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.11.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
W zimie moze tyle palic tylko w miescie. Za jakis czas powinno zejsc do max 12l chyba ze wcale nie uzywasz wyzszych biegow i nie hamujesz silnikiem to bedzie wiecej. Ja mam spalanie wiosna-jesien od 8.5 do 10 ale to mniej wiecej 60% trasa i 40% miasto. Lubie sie dynamicznie rozpedzac czyli krecic pod czerwone pole ale potem wysoki bieg.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 10:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Prawdopodobnie masz problem z sondą lambda, 14L to za duzo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 mar 2018, 15:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.03.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: łódzki
Mam od niedawna problem ze swoją Madzią 6 2.0 benzyna (2007 rok). Samochód nagle podczas przyspieszania dostaje czkawki (wbija się na obroty "schodkami") - mniej więcej do około 3500 obr. Oprócz tego na jałowym biegu sporadycznie występuje silne falowanie obrotów.

Byłem już u trzeciego mechanika - wszyscy po diagnostyce rozkładają ręce. Była czyszczona przepływka i przepustnica (wraz z adaptacją). Nic to nie dało. Wcześniej były również wymieniane świece. Podobno samochód oglądał również elektronik i nikt niczego nie jest w stanie zasugerować. Podczas tych potyczek u mechaników raz wywaliło na diag błąd P0420 , choć wszyscy mechanicy jak jeden mąż ignorują to wskazanie.

Poradźcie proszę, bo już mi ręce opadają i jakby coraz mniejsze zasoby finansowe po kolejnych wizytach u mechaników.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 mar 2018, 19:51 
Świeżak
Offline
Od: 27.01.2018
Posty: 24
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
u mnie po tym błędzie P0420 ( a wyskoczył raz ) na razie nie ma śladu , ale jak wyskoczył to żadnych problemów nie miałem z falowanie obrotów itp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 mar 2018, 23:43 
Świeżak
Offline
Od: 03.12.2017
Posty: 19
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ten sam problem mam w GJ i powiem Ci kolego że walczę 2 nowe sondy nowy kąt środkowy A w pon nowy kat kolektora wydechowego i chust wie czy pomoże .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 09:34 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
U mnie też pojawił się ten błąd P0420 - po wykasowaniu go, pojawia się po ok. dniu jazdy.
Olej wymieniony, paliwo tankowałem w Orlenie 95pb.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 21:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
19 marca 2018, o 16:54 airo23 napisał(a):
Mam od niedawna problem ze swoją Madzią 6 2.0 benzyna (2007 rok). Samochód nagle podczas przyspieszania dostaje czkawki (wbija się na obroty "schodkami") - mniej więcej do około 3500 obr. Oprócz tego na jałowym biegu sporadycznie występuje silne falowanie obrotów.
Poradźcie proszę, bo już mi ręce opadają i jakby coraz mniejsze zasoby finansowe po kolejnych wizytach u mechaników.


Może jeszcze EGR do sprawdzenia, chociaż ten zawór otwiera się przy delikatnym gazie. Na jałowym, czy przy mocnym depnięciu powinien byc zamknięty.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lip 2018, 22:50 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
tomurbanowicz moze byc np. cewka, kable ub swieczki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 06:34 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Okazało się, że "uczciwy" sprzedawca sprzedał mi Mazdę bez katalizatora z zastosowaniem emulatora sondy - tulejka. Błąd sobie kasuję od czasu do czasu iCar2, ale odnawia się on co jakieś 50 km. Zastanawiam się, czy przedłużenie tulejki coś by pomogło, bądź zastosowanie tulejki kątowej. Myślałem też o filtrze dolnoprzepustowym - takim opartym na rezystorze i kondensatorze. Zakup nowego, bądź używanego katalizatora z uwagi na cenę raczej u mnie w grę nie wchodzi - z używkami jest problem, bo praktycznie ich nie widziałem. Ogłoszenia które się pojawiają, to regeneracja katalizatora - na wymianę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2019, 18:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.03.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: łódzki
11 lipca 2018, o 21:30 krzysiek1980 napisał(a):
19 marca 2018, o 16:54 airo23 napisał(a):
Mam od niedawna problem ze swoją Madzią 6 2.0 benzyna (2007 rok). Samochód nagle podczas przyspieszania dostaje czkawki (wbija się na obroty "schodkami") - mniej więcej do około 3500 obr. Oprócz tego na jałowym biegu sporadycznie występuje silne falowanie obrotów.
Poradźcie proszę, bo już mi ręce opadają i jakby coraz mniejsze zasoby finansowe po kolejnych wizytach u mechaników.


Może jeszcze EGR do sprawdzenia, chociaż ten zawór otwiera się przy delikatnym gazie. Na jałowym, czy przy mocnym depnięciu powinien byc zamknięty.


No i sprawę załatwiła wymiana sondy lambda (tej droższej niestety).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 14:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
U mnie ten sam błąd. Po skasowaniu pojawia się prawie od razu. Chciałbym wymienić kat na uniwersalny. Co polecacie? Czy wkład oryginalny jest ceramiczny?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 20:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jak katalizator jest mocno uszkodzony to będzie pojawiał się szybko ale reguła jest taka że jego pojawianie od pierwszego cały czas zwiększa swoją częstotliwość aż w końcu będzie zapalał się praktycznie od razu po odpaleniu silnika. Proponuję taki jak oryginalny.


Ostatnio edytowano Pt, 2 paź 2020, 20:17 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.