Teraz jest Pn, 26 cze 2017, 14:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 5 mar 2017, 21:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Witam i na wstępie pragnę pozdrowić wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post na tym forum.
Tak więc stałem się posiadaczem Madzi która od sprawowała się bardzo dobrze.
przejechałem kilkaset kilometrów w tym w trasie i nie udało mi się zaobserwować momentu wypalania DPF byłem ciekaw czy będzie to jakoś obserwowalne
np. włączą się podgrzewane lusterka albo skoczą obroty czy coś w tym stylu znane z innych samochodów.
Aż do zatankowania na Statoilu paliwa Arktyczny DieselGold
po przejechaniu jakiś 40 km. i odcinku z nieco cięższą nogą nagle zapalił się światłem ciągłym DPF. Więc gnany przeświadczeniem,
że trzeba zrobić jeszcze ze dwa kółeczka przez miasto, pojeździłem utrzymując 2,2 do 3 tys obrotów. i NIC
kontrolka wcale nie zgasła. Niestety zgasiłem już auto ale niesmak pozostał, czy tak jak przystało na inne samochody,
włączy ponownie wypalanie jak tylko rura osiągnie określoną temperaturę?
Druga sprawa to czy warto lać paliwo nafaszerowane dodatkami na bazie alkoholi które mogą powodować większe zadymienie?
Czy zapalenie się DPFu może być związane z silnym rozgrzaniem po ostrej jeździe.

Czytając informacje o Madzi stwierdzam, że moja raczej uwielbia trzymanie na obrotach więc na pewno nie jest zamulona, i przełożenie ma cokolwiek dziwne
bo na 5 tce idzie spokojnie do 100 a 6 ty bieg to wchodzi koło 120 bo przy 100 na 6 tce raczej nie ciekawie pracuje tak na ok 1000 obr. Dla porównania takie przełożenia odczułem w Maździespeed MPS ale to są przecież zupełnie inne samochody nie tylko blachy, światła,silnik ale w tym przełożenia w skrzyni itp. Mam pytanie czy może tu być jakaś nietypowa skrzynia, np. od silnika fordowskiego MPS ?

-- Dodano: Cz, 15 gru 2016, 18:09 --

Kontynuując temat, następnego dnia nie zapalił się już więcej DPF, wnioskuję więc, że taki efekt może nastąpić jeśli rura bądź turbina dostanie wysoką temperaturę.
Jednak co do paliwa chyba więcej nie zaryzykuję arktycznych wynalazków.

-- Dodano: N, 5 mar 2017, 21:04 --

Witam ponownie, nie widzę możliwości edycji poprzedniego posta więc dopiszę.
Okazało się, już w trasie ok 900 km. że DPF zaczął migać, choć wydawałoby się, że powinien się wypalić na takim odcinku.
następnie zapaliła się kontrola trakcji oraz check serwis. Odczyt OBD nie pozostawiał wątpliwości 242F zapchany filtr. przebieg 194 tys km.
Resetowanie Torque'm i kilka prób serwisowego wypalenia - nie udane.
Ceny zamienników do Mazdy 6 GG nawet z 24 miesięczną gwarancją są od 1200 do 1700 zł. Jednak mechanik stwierdził, że to tylko odwlekanie w czasie gdyż
w samochodzie przy tym przebiegu i tak już dochodzi do przycinania EGR,(częstość napraw EGRa jest podobna do DPFa) gorszego odpalania w zimie (u mnie nie zuważyłem) i kolejny nawet oryginalny DPF i tak nie wytrzyma już kolejnych 200 tys.
nawet są przypadki ponownego zapchania po kilkudziesięciu tysiącach, zamienniki niskiej jakości które nie wypalają sadzy.
O ile nie zrobimy gruntownego remontu/przeglądu silnika, to nie ma sensu.
Oczywiście ze względu również na koszty, podjąłem decyzję o wycięciu. Żegnaj euro4 ale w sumie do niczego mi to nie potrzebne.
Czas pracy 4,5 godziny
cena za całość 900 zł.
Wycięcie DPF włożenie katalizatora ze względu na wyciszenie wydechu i częściowe oczyszczenie spalin.
Zmiana parametrów komputera, zablokowanie EGRa.
Na razie nie zmieniana mapa, na chip tuning przyjdzie czas jak przetestuję obecne zmienione parametry.
oto rezultat:
średnie spalanie na zapchanym DPF 9,2L/100km z komputera w trasie cykl mieszany
obecne spalanie na wyciętym DPF 6,9L/100km z komputera w trasie cykl mieszany
dynamika jazdy bez zmian
Turbodziura bez zmian.
6 ty bieg obroty silnika / prędkość
Obrazek
Obrazek
O ile wcześniej rura była czysta po wycięciu pojawiła nieznaczna ilość sadzy, kopcenia nie ma nawet na zimnym silniku.
Obrazek
-----
mogę podsumować tak, stałem się szczęśliwym "nie posiadaczem" DPFa, polecam :)
przy okazji zamontowałem siłownik do maski silnika, wygodne ustrojstwo.
Obrazek

szerokości.

_________________
2.0 143KM/GG/Liftback,BOSE+ AUX


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2017, 21:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3010
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
demol napisał(a):
zamontowałem siłownik do maski silnika

To gotowiec czy robione na wzór ?

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 mar 2017, 18:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Siłownik stary od klapy bagażnika, mam liftback sedan, był już za słaby do bagażnika ale jest idealny do przodu. maskę podnosi się jedną ręką bez wysiłku i nic nie szarpie, nie podniesie się sama i nie opadnie. Mocowanie na 2 meblowych kątownikach z leroya. jedno w miejscu oryginalnej śruby, drugie w masce dorobione na wysokości zatyczki do wygłuszenia.

_________________
2.0 143KM/GG/Liftback,BOSE+ AUX


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.