Teraz jest Pn, 20 lis 2017, 14:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 8 sty 2016, 17:54 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam. Może opiszę wszystko od początku, zrobiłem remont całego silnika wszystko nowe wraz z blokiem, jednak po remoncie migała kontrolka silnika, trakcji oraz dpf oraz samochód nie wkręcał się więcej niż 2,5tys obrotów próbowałem wypalić ale nic nie dało zawiozłem do zakładu specjalizującego się DPF i decyzja padła na usunięcie go jak decyzja padła tak też zrobiono usunięto DPF oraz usunięto go z komputera (Nie posiadam emulatora) lecz teraz samochód odcina przy 3800 obrotów niby nie problem bo diesel i tak wysoko się go nie kręci lecz skoro tak jest to coś jest nie tak :mad: Ani ja ani znajomy mechanik już nie mamy pojęcia dlaczego tak, silnik zrobiony tip top na oryginale (OEM) Macie pomysły co z tym zrobić ? Bo mnie już koszty przerażają a teraz zupełna bezsilność <suicide> Za podpowiedzi z góry dziękuję


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2016, 20:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1338
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A podpinałeś pod komputer czy jakieś błędy wywala? Kiedyś czytalem że jak auto przechodzi w tryb awaryjny, to własnie są jakieś ograniczenia jeśli chodzi o obroty. A może to wlasnie wina braku emulatora? Nie chce mi się wierzyć że wystarczy wyciąc i usunąć z komputera, bo przecież w przypadku katalizatorów by robiono to samo zamiast bawić się w strumienice i emulator.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2016, 22:40 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Pod komputerem nie ma żadnych błędów a ten tryb awaryjny o którym wspominasz miałem podczas problemu z DPF, i miałem max 2500 obr/min teraz bez DPF"a jest 3800 moc wszystko ma lecz przy tych 3800 odcina go zupełnie, raczej nie jest to wina braku emulatora, ponieważ spotkałem się już z mazdami po usuniętym programie DPF"a i wszystko było okej, jakieś inne pomysły ? :(

EDIT:
A takie pytanie, możliwe by to był np. objaw uszkodzonego zaworu EGR?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 00:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1109
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Nie wiem jak z egrem, ale ja bym sprawdzil czy wezyki od podcisnien sa ok, czy nie sa zamienione albo uszkodzone.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 00:21 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Czyli, że prawdopodobnie jest to wina EGR lub jego podpięcia ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 01:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1109
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Moze byc, wezyki ida tez na turbine. Sprawdzalbym ten scenariusz jako najbardziej prawdopodobny.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 01:50 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Okej, jak tylko sprawdzę to dam znać co i jak, zawsze jakiś trop :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 08:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1338
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A wadliwy EGR nie objawia się poszarpywaniem auta przy równej jeździe? Nie wiem czy ograniczenie w przypadku obrotów to będzie to, ale można sprawdzić. Przeważnie ludzie pisali że przy przyśpieszaniu było wszystko ok., a jak jechali równo z obrotami powiedzmy 2-2,5 tys to auto szarpało.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 11:45 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Właśnie a mi nie szarpie ani nic, samochód idzie jak burza, moc wszystko jest nic się nie dzieje dopiero jak się mu dojebie do tych 3800... Jakieś propozycje dalej ? :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 21:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Ma postoju na luzie, też jest tak samo czy tylko podczas jazdy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 21:21 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Postój czy jazda jest tak samo, 3800 i odcina wszystko obroty spadną do 1000 to zaś wszystko działa

Wysłane z mojego S40 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 23:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Wolne obroty masz 1000 ? Jeśli tak to za dużo.
Natomiast, jeśli masz taką sytuację po przestaeieniu ECU by usunąć dpf, to sądzę że tu tkwi problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 kwi 2016, 19:53 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Czyli problem może być np. W mapie silnika czy coś ? Dokładnie po remoncie silnika wolne obroty to 900 /950 na razie zostawiłem ten problem i robiłem inne, to może jak bym wysłał samochód na mapowanie na ok 160/170 km to przy okazji to by mi ogarnęło się też, jak sądzicie ?

Wysłane z mojego S40 przy użyciu Tapatalka

-- Dodano: Pn, 11 sty 2016, 21:49 --

Takie odświeżenie, Ktoś ? coś ? Bo w dalszym ciągu problem bez rozwiązania :(

-- Dodano: Pt, 1 kwi 2016, 20:53 --

Takie odświeżenie gdyż problem nie odstąpił jedynie stał się mniej uciążliwy, po czasie myślę, że źle to nazwałem może nie to, że odcięcie bo nie ma tego klasycznego "łutututu" tylko po prostu odcina reakcję na gaz, dodawanie gazu nic nie daje, tak sobie myślę wina może być w czujniku pedału gazu czy coś tego rodzaju ? Bo wygląda na to, że usunięcie DPF"a jednak przeszło prawidłowo. Znajomy mechanik też rzucił oskarżenie na geometrię turbiny, że może to być jej wina lecz na hamowni pod komputerami wszystkie jej wykresy są ok.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 00:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Moim skromnym zdaniem wina leży po stronie warsztatu który usunął DPF i przeprogramowal ECU.
Sama kastracja "fizyczna" może być ok.
Natomiast usunięcie logów czy map czy co tam się robi, a robi się Napewno, to tam powinno się jeszcze raz zrobić porządki.

Czemu? bo przed kastracją było ok.

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 17:43 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Komputerowo był zrobiony powrót do oryginału i jeszcze raz zmiana i niestety dalej to samo, dziś znajomy powiedział, że słyszy jak by sprzęgło i faktycznie słychać taki dziwne hrubotanie, a dodam iż silnik został wykończony przez poprzedniego właściciela przez dwu mas, może tam należy szukać winy ? Jest sprzęgło i dwu mas po regeneracji więc może coś jest źle wyważone czy coś ? Bo wysprzęglenie silnika powoduje, że na nowo jest reakcja na gaz i wszystko :/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 22:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
No to już skomplikowane....

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 kwi 2016, 05:58 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Ale jest szansa, że coś tam jest nie tak ? Bo rozbierać wszystko do sprzęgła to jest troszke czasu i szkoda było by go zmarnować

Wysłane z mojego S40 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 maja 2016, 21:34 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 18.08.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Burman jak sobie nie poradzisz o sie odzywaj :)

_________________
DPF OFF, EGR OFF, CHIPTUNING - ceny juz od 399zl Kliknij

http://www.autoelektrykpoznan.pl


<pucu> <pucu> <zgłupiał> <zgłupiał>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 maja 2016, 19:38 
Adept
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 136
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Temat ogarnięty, problemem okazała się uszkodzona dwumasa niestety nie dawała znać o sobie aż do momentu wyciągnięcia silnika, Luzy na niej były katastroficzne .. Nie polecam regeneracji dwumasu, teraz wleciał nowy i wszystko jest git

Wysłane z mojego S40 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 maja 2016, 23:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Regeneracja e Naszej Mazdzie nie opłaca się.
Opłacanie zaś zakup nowej dwumasy ;)

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.