Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wypalanie DPF
PostNapisane: Śr, 20 sie 2014, 21:40 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Witam wszystkich, jestem od niedawna na forum. Mój problem dotyczy wypalania DPF-u.
Początkowe objawy to mrugająca kontrolka DPF oraz podwyższony stan oleju. Po wizycie w serwisie Mazdy w Szczecinie usłyszałem, zapchany DPF (nie wiem w jakim stopniu i jakie parametry pokazuje komputer diagnostyczny, usłyszałem tylko 16,8???) oraz wymiana oleju. Po przeanalizowaniu kosztów zgodziłem się na tą operację. Najpierw była wymiana oleju, (po 4 tys.) wgranie oprogramowania sterownika oraz ustawienie wtrysków, kasowanie inspekcji potem nieszczęsne wypalanie.... i NIESTETY po trzech próbach wymuszenia wypalania Pan mechanik stwierdził że już nie jest możliwe wypalenie <zgłupiał> tylko usunięcie DPF. koszt w serwisie 1800zł. :mad:
Zapłaciłem uśmiechnięty za kolejną wymianę oleju :/ i pojechałem. W trasie raz zapaliła się kontrolka DPF i zgasła po ok. 15 km jazdy stałą prędkością.
Od tamtej pory zrobiłem jakieś 400 km. po trasie i 70 km. po mieście na krótkich odcinkach- odpukać na razie kontrolka nie świeci. <spoko>
1.Pytanie czy filtr się wypalił i jest ok?
2.Czy serwis zarobił na wymianie oleju? ( bo przy poprzedniej wymianie nie była kasowana inspekcja olejowa)
3.Jakie parametry i wartości określają stopień zapchania filtra? Zamierzam jeszcze raz się podłączyć by być pewnym, przed decyzją usunięcia filtra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 sie 2014, 23:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Co to za serwis ktory nie dal ci wydruku potwierdzającego poziomu zatkania filtra? Powinni od razu przy odbiorze auta dac ci wydruk z idsa...

Możliwości jest kilka. Pierwsza ze jak mowisz naciagneli cie i juz, ale nie podoba mi sie ze znow zapalila ci sie kontrolka.

Druga i moim zdaniem najbardziej prawdopodobna ze wymusili jednak wypalanie kilka razy ale ani jedno sie nie powiodło do końca i filtr wypalil sie częściowo. Wszystko zależy od stopnia zatkania. Podpial bym forscana i sprawdził, bo chyba jest taka opcja jak mnie pamięc nie myli.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 sie 2014, 15:39 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Dzięki za pomoc jak tylko podepnę się kabelkiem to dam znać....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 wrz 2014, 10:32 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
sandaczon napisał(a):
3.Jakie parametry i wartości określają stopień zapchania filtra? Zamierzam jeszcze raz się podłączyć by być pewnym, przed decyzją usunięcia filtra.

Instrukcja serwisowa mówi:
1. PCM oblicza ilość popiołu w filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego zgromadzonych na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia gazów spalinowych.
2. Błąd P2458:00 – zatkanie filtra DPF > 100% (PM>8g/l),
P2463:00 MIL=ON – Zatkanie DPF > 140% (PM>11g/l),
P242F:00 pojawia się przy zatkaniu DPF >200% (PM>15g/l).
Sprawdź sobie Forscanem parametry PM, szczególnie PM_ACC - bo to on świadczy o stopni przytkania DPF. Po wypalaniu powinien spaść do 0, a następnie rośnie wraz z km. Jeżeli PM przekroczy 8 PCM wstrzymuje automatyczne dopalanie DPF.
Sprawdź sobie też różnicę ciśnień na DPF - ja na biegu jałowym mam 0-1 kPa.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lis 2014, 14:21 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam,
mam takie pytanko do was. Jechałem na trasie i zapalił mi się a dokładniej zaczęła migać DPF, jechałem dalej może jakieś 3,5 km do domu wiadomo na trasie to około 2,2 tyś obrotów może miałem. Podjechałem zgasiłem silnik i odpaliłem znowu i już DPF nie migał. Pojechałem za chwilę do miasta i cały czas nie było już wznowienia migania kontrolki. Zaznaczam, że kontrolka się nie paliła tylko migała od początku. Teraz pytanie do was co mam zrobić? i co zrobiłem, że zgasła? Jechać do serwisu czy nie? Olej nie ma nawet 15 tyś km i przygotowuje się właśnie do wymiany. Oczywiście wymienia na Dexelie jak zwykle z filtrami Knetcht'a. Czekam na odpowiedż.

Ps. Wieczorem też ją odpaliłem i przejechałem 8 km w tą i z powrotem i kontrolka jak się nie zapaliła ponownie tak się nie zapaliła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lis 2014, 15:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Wygląda na to że się wypalił i nie potrzebuje już więcej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lis 2014, 15:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale wypalanie nie jest oznajmiane kontrolką DPF i w dodatku mrugajacą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lis 2014, 15:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Millerek napisał(a):
Ale wypalanie nie jest oznajmiane kontrolką DPF i w dodatku mrugajacą.


Być może


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lis 2014, 01:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Czy to 2.2? Bo może zasygnalizowalo rozciagniety łańcuch? Trzeba by podpiac ELMa bo nasza kontrolka DPF jest jak widać odpowiedzialna za wiele rzeczy...

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lis 2014, 09:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W GG GY nie było 2.2 :) ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lis 2014, 09:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Sorry nie spojrzałem jaki to dział... TT wyświetla tylko tytuł a zebye dalej zobaczyć trzeba rozwinąć haha. Mój błąd. Napisałem pierwsze co mi się skojarzylo.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lis 2014, 09:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Luzik ;)
A u kolegi "szostka" mrugajacą kontrolka DPF prawdopodobnie może powrócić.
Sprawdziłbym stan zapchania DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lis 2014, 23:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam,
wracam z Warszawy w nie dobrym nastroju. Gasł i zapalał się DPF(próba wypalenia, zjazd na parking odpalenie i przez 1-2 minut brak kontrolki po czym ponowienie i tak parę razy). Aktualnie się nie pali ale do tego DPF dołączyła również kontrolka silnika i ABS które już nie zgasły a DPF tak. W ogóle próbowałem go wypalić na trasie, zjechałem na parking zgasiłem, odpaliłem i nie było na o czym pisałem wyżej.. Jak autko dostało mocy i obrotów to znowu kontrolka a te dwie dodatkowe dopiero jak dojechałem do Warszawy a dokładnie w centrum(jestem z Bydgoszczy 320 km gdzieś bo A1 + A2). Teraz Panowie powiedzcie mi czy szykować się na duże koszty w okolicy 2000 zł za usunięcie filtra? Czy serwis wypali mi go i skasuje błędy? Jeśli chodzi o moc to widać, że jest na pewno w niej mniejsza co przy wyprzedzaniu zauważyłem. Czekam na szybką opinię bo trochę zestresowany jestem :/

DPF ponownie się nie zapalił gdy jechałem już wolno przez Bydgoszcz wiadomo ok 2 tyś na 50-60 km/h

edit // spaliny chyba wychodzą bo bez problemu auto jedzie, nie szarpie, nie dławi się itd. Do tego nie wiem jaki jest stan awaryjny w niej a objawy mamy takiej jak wyżej czyli nie zawsze a w 90 % DPF + cały czas od jakiegoś czasu kontrolka silnika i "samochód na kreskach". : D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lis 2014, 23:47 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ciężko ocenić w jakim stanie jest Twój filtr DPF, ale mam w ofercie specjalny dodatek do czyszczenia DPF i CAT - Archoil AR6500. Stosuje się go co 8 do 16 tys. km lub własnie w razie potrzeby. Bezpiecznie czyści rejony spalania oraz elementy systemu kontroli emisji umożliwiając ich naturalną regenerację i dłuższą żywotność. Formuła AR6500 zawiera mieszankę molekuł aktywowanych w procesie spalania a nie niszczonych jak to bywa w przypadku większości dodatków do oleju napędowego. Molekuły te wiążą się z cząsteczkami węgla powstającymi w procesie spalania aby pełniąc rolę katalizatora bezpiecznie usuwać nagromadzone depozyty.

Dodatkowo pomaga oczyszczać konwertery katalityczne oraz łopatki turbosprężarek przywracając dzięki temu osiągi i ekonomiczne spalanie utracone na skutek nagromadzonych depozytów. Jest bezpieczny dla wszystkich typów silników wysokoprężnych.

Butelka 430ml wystarcza na 15 do 25 litrów oleju napędowego. Po dodaniu do baku i uzupełnieniu paliwa do wymaganej ilości należy jeździć umiarkowanie, z podwyższonymi prędkościami obrotowymi silnika, jednakże nie przekraczając 3500 obr/min. Najlepsze efekty zapewnia ciągła jazda do całkowitego wykorzystania paliwa z dodanym preparatem.

Ew. mamy na forum partnera zajmującego się usuwaniem filtrów DPF viewtopic.php?f=55&t=2047 Może też coś podpowie ;)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lis 2014, 04:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Pomyślę, może się skusze o ile będzie u mnie jeszcze filtr (mam nadzieje). :/

Dodam jeszcze, że od powrotu do Bydgoszczy zgaszeniu silnika bo wysadzałem znajomego i przejazdy do domu ok 10 km + teraz 120 km trasa Bydgoszczy - Toruń (wróciłem właśnie :D ) jak DPF zgasł (w momencie wyłączeniu silnika gdy wysadzałem znajomego) i się nie zapalił tak się nie pali. nie mruga. Palą się tylko dwie żółte pozostałe. Co do mocy sam nie wiem 1-3 bez zarzutu na 4 nie żle a 5 i 6 nie wiem jak u nas ale raczej już mułowate. 4 mimo wszystko przy zrzuceniu z 5 jakoś sobie radzi chyba, że jestem przewrażliwiony. Trasę do Torunia jechałem głównie na 5 100-110 km/h przy 2,2 tyś obrotów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lis 2014, 11:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2014
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam,

Czytałem z pół nocy forum, aż postanowiłem się zarejestrować, bo odpowiedzi na swoje pytanie znaleźć nie mogę.
Mianowicie mogę kupić od siostry M6 GY1 (taaak, oznaczenia już znam :D ), natomiast auto stoi w Brukseli i ma problem z DPF. Podobno serwis zlecił wymianę, co wiąże się tam ze strasznymi kosztami. Chciałbym auto od niej kupić, wrócić autem na kołach i w Polsce usunąć DPF. Pytanie brzmi następująco. Czy DPF jest w stanie unieruchomić auto kompletnie?
Tryb serwisowy i ograniczenie prędkości do 140 km/h nie będzie dla mnie problemem.
Czy filtr można spróbować wypalić tak samo jak w następnej generacji?
Gdzie w aucie jest złącze OBD cobym sprawdził błędy jak po auto pojadę jednak...
Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 23 lis 2014, 12:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Złącze OBDII znajduje się pod kierownicą po środku.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lis 2014, 14:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Byłem w serwisie podłączyli pod komputer i wyskoczyły błędy : czujnik turbosprężarki czy jakoś tak , intercooler oraz błędy kontroli trakcji i kontrolki silnika. Nie wyskoczyło nić o DPFie mało tego, gdy odpaliłem auto spod przychodzi i chciałem ruszyć do serwisu ( w piątek) nie dość, że nie załączyła się kontrolka DPF to jeszcze zgasły na dobre pozostałe dwie pomarańczowe(trakcja, silnik). DPF jak nie zapalił się znowu od 300 km tak się nie pali. Panowie co to może być? Czy mam jakiś pierdół uszkodzony czy mimo wszystko to coś poważnego. Serwis mi błędy skasował ale było to już po wygaśnięciu wszystkich kontrolek. W tygodniu chce jeszcze podjechać do ASO ,żeby mnie serwis nie wykasował na jakieś wielkie koszty.. Chce mieć pewność. Wie ktoś ile diagnoza w ASO Mazdy kosztuje? Oraz jaki koszt jest wymiany oleju z olejem i wypalenia DPFu ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lis 2014, 21:57 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.12.2013
Posty: 50
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
u mnie bylo tak,zapalila sie kontrolka dpf,po kilku sekundach zaczela migac.pojechalem do znajomego mecha,skasowal blad,pojechalem na traske okolo 200km,jechalem tak aby nie schodzic z obrotow ponizej 2,2 tys obrotow,jazdna na biegu 3 lub 4.po takiej zabawie mam zrobione juz jakies 2000 tys km i jest ok.tak dla zainteresowanych-gdzies na forum wyczytalem ze wypalanie (w sposob jaki ja to zrobilem) nie ma sensu jezeli kontrolka DPF-u miga,bo ze ponoc komp jezeli widzi blad nie uruchomi procesu wypalania,nie wiem na ile to prawda ,ale moim zdaniem ma to sens ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lis 2014, 23:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2014
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Samochód o którym mowa jest już o etap wyżej - kontrolki dpf, trakcji i silnika.... Przejechane ma 120 tys i od razu mówię, że nie, licznik nie był cofany. Auto od nowości w rodzinie.
Ponawiam pytanie czy dpf może unieruchomić auto? Chcę zrobić 1300 km i oczywiście liczę się z tym, że już może nic z niego nie zostać.
A może próba wypalenia dpf'a metodą kabelka i masy ( tak jak w modelu wyżej się powiedzie?)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 22:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.12.2013
Posty: 50
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
bartek1706 unieruchomic chyba na umarcie nie,ale moze wprowadzic w tryb awaryjny w ktorym nie pojedziesz szybciej niz 70 km/h


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 22:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
I nie będziesz mógł wypalić DPFu. W konsekwencji dalszej jazdy DPF bedzie sie nadawać do śmieci bądź czyszczenia chemicznego. Bo nawet serwis nic nie zdziała.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lis 2014, 23:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Chcesz go uratowac to moim zdaniem wynajmujesz lawete, chyba ze masz, i jazda na Belgie. Nie ma sensu wlec sie 70km/h. Silnikowi to nie bedzie na dobre gdy poziom sadzy bedzie mi ciagle rosnal, a oleju nawet nie chcialbym widziec.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 22:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam chciałem tylko napisać, że auto zrobiony. Filtr ładnie przedmuchany był po tej Warszawie dlatego się kontrolki wygasiły. Odstawiłem do takiego poleconego mechanika facet go wyciągnął wyczyścił w tym płynie i wypalił. Wziął za to 300 zł, na komputerze nie było innych błędów i do tego po zamontowaniu filtra na nowo komputer pokazał chyba, że 0% jest zanieczyszczonego filtra. Filtr w środku był niepotopiony w b.dobry stanie i miał mało tej mazi itd tylko popiołu sporo. Całość czyli robocizna, olej, filtry knetchta = 570 zł. Mazda śmiga wydaje mi się, że moc ma bo spokojnie zbiera się na 4 nie mówiąc o 3.. Jak ktoś jest z Bydgoszczy i okolic i chciałby namiar to na PW jak coś bo w mojej ocenie nie ma co przepłacać za ASO czy Inowrocławską..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 22:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam ,

Mam problem z moją mazdą 6 , 2007 rok , 143 KM diesel .
Zatankowałem paliwo na stacji i po uruchomieniu silnika zaświeciły się trzy wspomniane kontrolki z czego DPF migał . Zgasiłem silnik i uruchomiłem ponownie , po czym DPF zgasł . Było to podczas podróży z Anglii do Polski i w ten sposób przejechałem ok. 1 tyś. km. W Polsce po dwóch dniach zgasły dwie kolejne kontrolki , ale po kolejnych dwóch dniach zaświeciły się wszystkie trzy . Zawiozłem samochód do mechanika i po wymianie przepływomierza i kasacji błędów wszystko było ok. Po przejechaniu ok. 1 tyś. km. wszystko zaczęło się ponownie , jak zwykle po zatankowaniu samochodu . Tym razem był to powrót do Anglii i nie miałem możliwości podjechania gdziekolwiek z tym problemem . Podczas jazdy gasiłem silnik i zapalałem , a DPF gasł i zapalał się ponownie . Czasami po 200 metrach , a raz po 50 km. Po przejechaniu ok. 500 km. moja taktyka już nie działała i DPF migał , a reszta świeciła. Zanim pojadę do mechanika , chciałem zapytać czy ktokolwiek spotkał się z takim problemem . Nie chcę się dać naciągnąć , a rozwiązać problem .
Kilka miesięcy temu była dokładnie taka sama sytuacja , ale po kilku dniach wszystkie kontrolki zgasły i było ok. Podpiąłem samochód pod kompa , ale nie pokazał żadnego błędu . Mechanik zasugerował , że do przepływomierza dostał się jakiś brud i on robił te zamieszanie , lecz gdy go wyrzuciło to wszystko wróciło do normy . Od tamtej pory do ponownego problemy zrobiłem ok. 25 tyś. km. Proszę o jakieś konkretne rady .

Pozdrawiam
Arek


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 22:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Uzupełnij profil o miejsce zamieszkania, może jest ktoś na forum z UK co mieszka blisko ciebie i zna kogoś kto byłby w stanie ogarnąć twój problem.

Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sty 2015, 22:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pierwszy raz w życiu jestem na jakimkolwiek forum .
Jak mam uzupełnić profil ,bo jakoś próbuję i nie wychodzi ?

-- Dodano: Śr, 7 sty 2015, 22:59 --

Człowiek czasami jest tępy . Już uzupełniłem .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 07:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
jak się ma DPF to trzeba jeździć po trasie, jak będzie tylko miasto to będą problemy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2018, 08:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...@michu...
Głupoty gadasz....
Ja przejeździłem prawie 100kkm z DPFem i na początku była spina żeby się nie wysrał DPF ale później to kompletnie olałem i żadnych problemów. Nawet w mieście potrafiłem wypalić dwa trzy zbiorniki paliwa, jazda czysto w koło komina, oczywiście żadnych problemów z DPFem
Nie pisz że jazda po mieście z DPFem i będą problemy, nie mogę się z tobą zgodzić, absolutnie.
Wypalić wypali się, a że trochę dłużej, czasami kilka dni ale i tak się wypali...
Znajomego ojciec nową GH w klekocie 2.0 z DPFem, po Warszawie zrobił ponad 300kkm jak nie prawie 400kkm, hehe na taxi..... Żadnych problemów z DPFem czy nawet kołem 2M.


PD. Choroba pomyliłem się, myślałem że to dział GH... Co nie zmienia faktu że nie zgadzam się że DPF nie nadaje się do miasta.
Ale 2.0 D z DPFem w GG GY, jest tym samym prawie 2.0 D DPF jak w GH czyli RF7J.
Chyba że mowa o RF5C przed liftem, gdzie zdarzało się że ludzie mieli DPF fabrycznie, chyba za dopłatą na prośbę klienta czy jakoś tak. Ale znam przypadek gdzie w GG 2.0D był zamontowany DPF....


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 29 lis 2023, 20:23 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 384
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
No to odsmażymy kotleta dziś w Madzi taty wyskoczył błąd P2458 z czytany przez forscana i mrugał DPF.
Więc przystąpiliśmy do wypalenia statycznego.
Obrazek

Trochę przegięliśmy że nie wystawiliśmy auta całkowicie na zewnątrz. Ale cały czas mieliśmy wszystko pod kontrolą.
ObrazekObrazekObrazek

Ale niema to jak ekologia niby wszystko zatrzymuje się na DPF a potem i tak w chmury.

ObrazekObrazek

A po wszystkim tyle sadzy zostało na lakierze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.