Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 12:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.02.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Mam problem z wrzuceniem tu zdjęcia, ale takie coś też będzie ok:
https://www.wgrane.pl/31b4e2133361b807ac108aaf50ffce6b

Błędów brak.
Burman napisał(a) napisał(a):
Przybywanie oleju nie ma nic wspólnego z zapchanym filtrem, brak pełnego wypalania już tak

To akurat już ma nieduży związek z tematem, ale: zapchany DPF = brak możliwości skutecznego wypalenia/dużo częstsze próby wypalań=szybki wzrost poziomu oleju. Przypomnę, że sprawa dot. filtra, który jeszcze ma ( a dokładniej to miał ) możliwość wypalania, lecz już mocno ograniczoną - m.in. z powodu wieku. Doskonale wiem jak działa i kiedy się wypala - zawsze też w takim przypadku starałem się żeby dopalanie zostało wykonane do końca.

Zabieg robiony w polecanym warsztacie Electro service z Rumi.
Co do ostatniego pytania - szczerze mówiąc to nie wiem - mam dostęp do parametrów DPF ( np PM ACC itp ), ale również mogę normalnie odczytywać wszystkie błędy


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 13:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Wedle tego co ja wiem to parametry wtryskiwaczy nie są zbyt dobre. Powinny być jak najbliżej 0 a ich maksynalny parametr powinien być -80 do +80. Oczywiście wszystkie powinny mieć parametry zbliżone do siebie. Ja bym się nimi zainteresował. Gdzie były regenerowane ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 13:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.02.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
No tu ewidentnie pierwszy jest dużo gorszy. Kupowałem regenerowane fabrycznie w mazdaparts. Wiadomo, np. 4ty musi się dopasować żeby spalania stylowego nie było


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 13:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
kd501 ja również gdy miałem swoją gy kupiłem w mazparts i po regeneracji najgorszy parametrem miał -10 reszta -4/-5. Więc coś z nimi nie do końca ok. No i oczywiście uszkodzone wtryski które leją są również powodem szybkiego zużycia dpf. W jednej Gh DPF ma 10 lat, zero problemów i nie jest nawet w połowie zabity sądzą. W poliftowej Gh z 2012 to już nawet nie wspominam (jedynie fakt taki, że ja co dziennie robię minimum 70km)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 15:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.02.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Oczywiście broń boże nie powiem złego słowa na mazdaparts- od wielu lat kupuję tam części i zawsze współpraca układa się wzorowo. Mnie zdziwiło że jak wymieniłem ten jeden to korekty prawie się nie zmieniły - ale wytłumaczeniem mógłby być kiepski stan reszty. Natomiast już po wymianie tych pozostałych korekty wyglądają tak jak obecnie , a spodziewał bym się bardziej takich jak napisałeś. Skoro ciśnienie na listwie jest w normie, to nie mam pomysłu co może być nie tak... wypalone tłoki będące następstwem używania power boxa przez wiele lat ?

Skąd wiesz w jakim stopniu DPF jest zawalony ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 15:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
kd501 akurat ja również złego słowa nie powiem. Następstwa power boxa mogą być takie... Bo cały czas oszukiwało system i szło więcej paliwa. Numery wtryskiwaczy były przypisane ? Kalibracja zrobiona ? Bo według mnie z nimi jest coś bardzo nie tak. A jeszcze dodam, że u mnie po mapie i usunięciu DPF w zakresie 3500-3700 puszczała czarnego pawia korekty wtrysków były prawie idealne. Wymieniłem gdy były ok -50 więc przy Twoich korektach ja bym już nie miał tłoków na 100%


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 15:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.02.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
U mnie nie ma wcale czarnego dymu. Wtryski oczywiście przypisane plus kalibracja zrobiona.

Dlatego napisałem o power boxie bo tylko to mi do głowy przychodzi.

Z tymi korektami to jak kolega wcześniej pisał, do +-80 jest ok. Widziałem nie raz korekty ponad 150 i auto nadal jeździło (nie moje )


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 15:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
kd501 a używasz w dalszym ciągu power boxa ? Możesz podjechać do kogoś ogarniętego to sprawdzi kompresję oraz kamerką zerknie do środka. Hmm w sumie może DPF nie był winny przybywającego oleju ? Może to kwestia stanu tłoków ? (Oczywiście z dziurą to już by nie jeździł). Czy jednak ustało przybywanie oleju ? Na pewno szybsze zniszczenie DPF można przypisać do magicznej skrzynki mocy oraz inne niechciane następstwa


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 16:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.02.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Obecnie power box jest odłączony (kalibrację robiłem zarówno na odłączonym jak i podłączonym żeby sprawdzić czy są różnice ). Oleju nie przybywa, no bo dpfu już nie ma ( czy sugerujesz że przez pierścienie ? )Ale usunięty dopiero kilka dni temu więc troszkę za krótki okres żeby zaobserwować przybywanie


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 16:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
kd501 Według mnie jest to możliwe, że power box Ci silnik wyniszczył ale nie jest to pewne. Power boxy oszukują komputer, że jest więcej powietrza co za tym idzie komputer dozuje więcej paliwa więcej paliwa nie koniecznie dobrze bo mogło już lać chwilami. Takie oszukiwanie nie jest dobre bo daje ileś powietrza przy obrotach ale nie bierze pod uwagę temp silnika, obciążenia itp. A co ciekawe jak miałem Moto 2T to przy końcówce silnika też było więcej mocy :D no a później nagle w ogóle mocy brakło. Ja bym zajrzał tam kamerką oraz kompresję zmierzył bo da to jakiś pogląd na silnik. No i oczywiście obserwuj poziom oleju. Być może faktycznie spalanie stukoee występowało czy coś i zniszczyło DPF. Będziemy mieć więcej informacji to będziemy mieć większe możliwości. Może ktoś inny też coś ze swojej wiedzy dorzuci :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 16:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.02.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi, jak czegoś się dowiem to dam znać .

Ja generalnie jeszcze myślałem czy nie warto by było zacząć od analizy spalin


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 16:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
kd501 można zrobić analizę spalin. Ale w Twoim przypadku ewidentnie (według mnie) widać jakiś problem z układem paliwowym. Wtryski powinny mieć dużo mnieksze korekty, większa moc która sugeruje, że więcej paliwa jest w mieszance. Jakie masz spalanie ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 gru 2019, 11:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.02.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
przed wycięciem DPF spalanie coraz bardziej rosło - miało to zwiąek z coraz częstszymi próbami wypalań, dochodziło do 9l. Obecnie ( na razie jeszcze trochę mało przejechane żeby sprawdzić dokładnie ) będzie ok. 2 litry mniej, czyli koło 7l ( jazda raczej miejska ).

Czy oprócz korekt i ciśnienia na listwie CR można/warto coś jeszcze sprawdzić Forscanem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 15:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.09.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
Witam, czy ktoś wie jak będzie zachowywał się czujnik od DPF przy nawiercaniu kilku dziur w filtrze lub całościowym go wybiciu/rozkruszeniu? Chodzi mi o to czy wymagana jest ingerencja w komputer?
Wiem, że innych modelach jak mercedes E-klasa z 2006 takie rozwiązanie zdało egzamin.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.