Witajcie,
Będąc w trasie, ok 200km od domu, zaczęła mi migać kontrolka DPF (tylko ta). Zdecydowałem się dojechać. Miałem możliwość utrzymywać stałe obroty ok. 2500 przez jakies 40min (autostrada). Kontrolka migać nie przestała. Już na miejscu, spod maski/spod auta jakby czuć było spalenizną/gorącym powietrzem (tzn. odczuwalnie dużo bardziej niż zwykle po dojechaniu do celu). Zacząłem czytać jak diagnozować problemy z autem samemu. Tyle udało mi się wyciągnąć FORScanem na Android (po 2 dniach postoju, jak dotarł kupiony ELM):
PM_GEN 2.31
PM_ACC 2.18
PM_ACC_DSD 1.6
Kod błędu P2459-FF (częstotliwość regeneracji filtra cz.st.)
Nie mam u siebie w FORScan PIDu REG_DIS, więc nie wiem kiedy ostatnio sam się dopalał.
Zauwazylem tez, ze PID od ostatniej zmiany oleju pokazuje >20tys km co jest nieprawdą, bo zmienialem olej u mechanika na początku roku jakies 8tys km temu. Na bagnecie poziom oleju podskoczył w kierunku X, ale wciąż daleko.
Ok. 1.5 roku temu kontrolka DPF też zaczęła migać, wtedy oddałem do serwisu. Zrobili dopalanie na postoju (to pewnie to co mozna uruchomic tez z FORScan).
Nie chce znów tego robić w ślepo, bo raz że dosc drogo skasowali, dwa że czytam o szkodliwości tego dopalania, trzy ze wolalbym trwalsze rozwiazanie, jesli takie jest.
Teraz moje pytania:
1. Czy mogę coś jeszcze sam odczytać ?
2. Dać sobie spokój i oddać do serwisu
?
3. Czy może oddać prosto do regeneracji DPF? (czyszczenie pod ciśnieniem, nie wypalanie - tak zasugerował jeden mechanik ale sam nie chcial sie podjac naprawy). Mam w mieście 2-3 zakłady które to robią.
4. Czy ktoś wie jak z tych 3 wartości PM_xxx określić poziom zapchania popiołem (np. procentowo)?
Z góry dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam:)