Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 21:20 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Cześć, kupiłem moją Mazdę ładnych 6 lat temu. 0 problemów. Pięknie jeździ, jednak bardzo kopci przy dociśnięciu jej do dechy. Normalnie wielka bomba czarnego dymu. Przy normalnej jeździe wydaje się OK. Auto kręcone z 120 na 150 + wycięty DPF (poprzedni właściciel wszystko robił). Dziś na przeglądzie rejestracyjnym miałem ciepło. Ubłagałem o wpis do książki. Koleś widział, że mam wszystko zadbane i się zlitował. I moje pytanie co robić? Ponoć wszystkie czujniki mam na miejscu, jednak w środku pusto... Wstawiać wycięty DPF? Na jaki koszt mam się przygotować? Czy inaczej auto ratować żeby tak nie kopciło. Tylko czy jest sens, skoro ponoć akcja smog itd... Miał ktoś podobny dylemat?

-- Dodano: 11 kwietnia 2019, o 22:20 --

Nikt nie miał problemów po usunięciu filtra z dymieniem? Da się coś z tym zrobić, czy konieczny jest ponowny montaż?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 23:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wiadomo że każdy diesel dymi coś tam dymi, ale ten z DPF zatrzymuje wszystko w sobie i wypala co złe podczas normalnych cykli wypalania. Jeśli u Ciebie jest bomba czarna, to silnik nie jest zdrowy - coś musi puszczać olej (pierścienie? turbo?) albo za mało powietrza albo program popsuty. Najpierw wyleczył bym silnik, bo jak do takiego silnika dorzucisz DPF to szybko go zapchasz i zamiast dymu z tyłu będziesz miał wieczne kontrolki DPF, duże spalanie itp.

Ogólnie pochwalam pomysł ponownego montażu DPF. Wiele osób hejtuje i usuwa, ja z nim jeżdżę i mi nie przeszkadza, a za każdym razem zdziwienie różnych osób na wygląd wydechu jest bezcenne - ani grama sadzy na końcówkach wydechu przy 200k km przebiegu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 17:20 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wlasnie oleju nic nie ubywa. Wymieniam co 10k i kontroluje jego poziom i nie odnotowałem ubytków. Być może program jest zły. Sprawdzę. A jeszcze jeśli chodzi o ponowny montaż. Podobno do masz tylko ori wchodzą w grę. ? Jaki jest koszt takiego sprzętu ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.