Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 15:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.12.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witajcie.
Posiadam Mazdę 6 Kombi 1998 cm3 diesel 2007 rok, przejechane 240 000 km. W czasie jazdy zapaliła się migająca kontrolka DPF następnie kontrolki silnika i kontroli trakcji i silnik wszedł w tryb awaryjny – wyraźny spadek mocy (rok wcześniej w podobnej sytuacji pomogło wypalenie DPF włączone przez mechanika), tym razem nie przyniosło to efektu. Po podłączeniu do komputera odczytaliśmy błędy:
m1.jpg
Wspólnie z mechanikiem rozpoczęliśmy od sprawy najbardziej oczywistej tj. regeneracji filtra DPF, regeneracja okazała się nie możliwa więc kupiłem inny filtr po regeneracji. W czasie jego wymiany ukręcił się jeden z czujników temperatury (wkręcany w DPF) dokupiłem go i również wymieniłem:
20180928_165219.jpg
Mechanik zmapował czujnik. Po złożeniu auta, w czasie sprawdzenia, ponownie pojawiły się kontrolki migający DPF, kontrola trakcji oraz błąd silnika. Po podłączeniu do komputera odczytaliśmy błędy: (nie robiłem zdjęć), były inne niż poprzednio i mówiły jednoznacznie że sonda lambda jest uszkodzona, dokupiłem więc sondę lambda i ponownie rozpocząłem testy na drodze. Po około 100 km ponownie pojawiły się moje „ulubione” kontrolki i silnik wszedł w tryb awaryjny. Naprawa i wymiana części w tym momencie to około 4000 tys. (dodatkowo wymieniałem maglownicę i akumulator). Kolega - mechanik rozłożył ręce i wskazał na konieczność wymiany oprogramowania (sam już nie wiedział gdzie może być problem).
Tym razem postanowiłem zmienić mechanika na serwis Mazdy. W serwisie po podłączeniu do komputera odczytaliśmy błąd: P242F: „Zatkanie filtru cząsteczek stałych w pojeździe Diesel – nagromadzenie popiołu. Możliwe przyczyny:
- Nadmierne nagromadzenie sadzy,
- Usterka czujnika ciśnienia spalin,
- Wewnętrzna usterka PCM.”
Jako pierwsze z rozwiązań Panowie wskazali mi na czujnik ciśnienia spalin nr.: RF7J 18B5 koszt w serwisie około 2200zł, ale nie dają gwarancji że to ostateczne rozwiązanie. Dodatkowo w czasie wizyty zauważyli, że mam za mało oleju i do może również być powodem błędów oraz wgrali nowe oprogramowanie do komputera. Gdy opuszczałem serwis Mazdy kontrolka DPF migała, a kontrolki silnika i kontroli trakcji świeciły. Wracając do domu zgasła kontrolka DPF, w domu dolałem oleju i pozostałe kontrolki również zgasły. Byłem w siódmym niebie, myślałem że zmapowanie systemu pomogło. Niestety po około 400 km wszystkie kontrolki zapaliły się ponownie. Zgodnie z zaleceniami serwisu kupiłem czujnik ciśnienia spalin (używany za około 70 zł) i samodzielnie wymieniłem:
20181208_125917.jpg
Wymiana nic nie dała, po podłączeniu do komputera odczytaliśmy błędy:
m4.jpg
Ich skasowanie pomaga na około 400 km i ponownie wszystko zapala się jak dawniej. Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć rozwiązanie? Za rady typu „na złom” albo „sprzedać” z góry dziękuję. Czy ktoś miał podobny problem, wciąż świecą mi trzy kontrolki i auto pomimo tylu wymian części pracuje w trybie awaryjnym? Wykasowanie błędów pomaga na około 400 km, DPF jest typu suchego. Proszę o merytoryczne uwagi.
Pozdrawiam Ryszard


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 19:11 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
rchlebowski napisał(a) napisał(a):
Naprawa i wymiana części w tym momencie to około 4000 tys. (dodatkowo wymieniałem maglownicę i akumulator). Kolega - mechanik rozłożył ręce

rchlebowski napisał(a) napisał(a):
postanowiłem zmienić mechanika na serwis Mazdy.

Zawsze będzie mnie to fascynować...jak miejscowy szaman zawodzi,to wtedy ludzie dopiero pędzą do specjalisty/fachowca.
A ponoć serwisy ASO to zło najgorsze....
rchlebowski napisał(a) napisał(a):
w czasie wizyty zauważyli, że mam za mało oleju

I tu zaczyna się dobry trop do ostatecznej i właściwej diagnozy. Szkoda.że ASO to zlekceważyło i poszło w całkowicie innym kierunku.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: czyjnik dpf
PostNapisane: Pn, 26 sie 2019, 04:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.08.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: kujawsko-pomorski
witam, może problem już analizowany gdzieś na forum,
szukam porady pomocy.
problem dotyczy czujnika różnicy cisnień dpf
wariuje wskazanie, nie jest stabilne tzn,
przy jałowych obrotach powinno być blisko zera a u mnie skacze między 0 a 3 kPa, powodując błędy dpf , trakcji i check
nigdzie nie moge znależć drugiego czujnika
czy można zastosować inny?
czy są jakieś inne rozwiązania?


Ostatnio edytowano Pn, 26 sie 2019, 04:58 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.