Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 15 lut 2018, 18:20 
Świeżak
Offline
Od: 17.04.2016
Posty: 21
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam posiadam mazde 6 gg 2004 1.8 jakieś pół roku temu zaczęło stukać coś na kierownicy przy wykrecaniu na nierownosciach. Ostatnio problem nasilił się, stuki są wyczuwalne coraz częściej, przy gwałtowniejszym hamowaniu bije w pedał hamulca czasami jeden stuk czasami jak by seria z karabinu. Często w tym samym momencie czuć uderzenia na kierownicy, to samo przy redukcji i ruszaniu.
Na postoju przy gwałtownym ruszaniu kierownicy czuć bicie, jest ono bezpośrednio odczuwalne na lewym kole (prawego nie sprawdzałem).

Rok temu regenerowałem przekładnie kierowniczą. Stan płynu wspomagania w normie, zbiorniczek pełen. Drązek ten pod kierownicą przesmarowałem jakimś smarem litowym, dość rzadki. Myślałem że pomógł ale niestety, problem zauwazalny po paru dniach. Dodam że w czasie jazdy problem występuje dopiero po dłuższej trasie. Im dłużej jadę tym bardziej się nasila.

Jestem za granicą, ciężko jest mi tu cokolwiek u mechanika ogarnąć, już raz mnie naciągnęli na koszty. Jakoś ciągle łudzę się, że ten smar za rzadki, co myślicie? :D Co może tak stukać, przekladnia mimo niedawnej regeneracji? może coś innego i jak to sprawdzić?

Przegląd niedawno przeszedłem, wszystko dokładnie sprawdzał, lnic nie narzekał, w Polsce mechanik doszukiwał się problemu, ja obstawiałem poduszki, stwierdził że są ok i wymienił tarcze i klocki:D Więc są nowe, je bym wykluczył.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lut 2018, 20:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
no to wyliczankę czas zacząć :D

jeżeli czuć w kierownicy ze stukanie jest w rytm uderzeń na kierownicy to musisz weryfikować drążki, końcówki oraz przekładnia. może być tez tak ze luz na kierownicy będziesz czul poprzez wyrobiona kolumnę kierownicza.. a stukanie w zawieszeniu to będzie inna bajka. tak czy siak, aby to zlokalizować bez ubrudzenia rąk się nie obejdzie ;)

ale... jakbyś chciał:P to podnieś auto i złap za kolo 9-15 tak sprawdzisz drążek i końcówki. 12-6 powinieneś wyczuć luz na sworzniu o ile wystepuje. do wszystkiego użyj SIŁY !!! to nie kobieta nie będzie krzyczeć hahaha


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.