Witam, Madzia 2.0 diesel.
Dziś odwożąc dziewczynę na uczelnię usłyszałem niepokojące dźwięki z prawego (na 99%) koła przedniego. Przy ruszaniu, nieważne w którą stronę, w obrotach około 1500-1900 (ale pewnie też i innych
) słychać takie tyrkanie, przeskakiwanie czy też stukanie. Przy pełnym skręcie w lewo na postoju coś przeskakuje i słychać to jakby z prawego koła. Domyślam się, że jest to przegub, eksperta jak sądzę nie trzeba
tylko teraz problem, w którym być może koledzy pomożecie. Przegub
wewnętrzny, czy zewnętrzny. Dodam, że przeskakiwanie bardzo słychać przy skręcaniu, nieważne w którą stronę przy ruszaniu, ale także przy ruszaniu na wprost (np. ze świateł), ale jakby dużo mniej i ciężko to wychwycić.
Przeglądając inne tematy doszukałem się, że niby wymieniając przegub, trzeba wymienić całą półoś, ile w tym prawdy? Z tego co widzę w internetowych sklepach, da się kupić zarówno przegub zewnętrzny jak i wewnętrzny? Więc jak to jest
Z góry dziękuję na pomoc i pozdrawiam
-- Dodano: 28 listopada 2017, o 10:32 --
Z dniem dzisiejszym sprawa się wyjaśniła, niestety - nie w taki sposób jakbym chciał. Po odpaleniu auta przejechałem może 200m i nagle bum. Są obroty nie ma prędkości
brak napędu. Zadziwiające jest tylko to że stało się to z dnia na dzień i nie dawało o sobie znać wcześniej, a jakoś bardzo zrywanie nie jeżdżę
-- Dodano: 28 listopada 2017, o 10:37 --
Teraz znów pytanie do Was, jeżeli chodzi o przegub to pchać się w części oe czy takie coś też da radę?
http://allegro.pl/w-przegub-zewnetrzny- ... 01633.html -- Dodano: 28 listopada 2017, o 10:45 --
Ach i jeszcze coś. Przy niektórych przegubach do mojego modelu są 33 ząbki, przy innych 32, ale to 2 przeguby na 10. Rozumiem że muszę przeliczyć ile mam ząbków?
-- Dodano: 30 listopada 2017, o 17:17 --
A tu jakby kogoś interesowała praca półośki
https://www.youtube.com/watch?v=QM26npF_VyE