Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 10 sie 2016, 17:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Bry! <witam> Dobrzy ludzie :D

Szczerze mówiąc nie wiem czy tak z butem trochę nie wszedłem w temat ale już ręce mi opadły do kostek i szukam pomocy wszędzie. W mojej GG okrutnie bije kiera przy prędkościach powyżej 70km/h. Diagnozy 3 warsztatów są takie, że "trzeba wymieniać wszystko po kolei i w końcu coś znajdziemy" - no comment :(

Pomyślałem sobie, że może ktoś z Was mógłby pomóc odzyskać wiarę w ludzkość i pożyczyć mi na 15min swoich kół :idea: . Oczywiście ja na ten czas kopsam w zamian swoje. Chodzi o to, że zanim wpakuję w M tysiące zł, chcę wyeliminować podstawowe kwestie - tu winę w moich kołach.
Oczywiście dla dziarskiego zucha stawiam 4 duże gazowane lemoniady, tudzież wodę smakową :cool:

Kto wspomoże bliźniego? :)

Pozdrawiam,
Kamil


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2016, 17:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Na początek to zamień przód z tyłem... lub podjedź do wulkanizatora i sprawdź koła (opony i felgi).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2016, 17:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
W sumie można od tego zacząć. Ale powiem Wam, że już k...wicy dostaję. Byłem u 3 mechaników i na jednej stacji diagnostycznej w Piasecznie gdzie auto przeszło 10 minutowe telepanie z wynikiem - "wszystko ok, nie wiemy co jest...". Jeden z warsztatów wymienił mi poduszki pod silnikiem, drugi wyważył koła a trzeci powiedział, że trzeba wymienić zawieszenie z przodu (i sanki bo są pordzewiałe), a potem jak to nie pomoże to maglownica. Noż k***! :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sie 2016, 20:58 
Świeżak
Offline
Od: 13.07.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Może przednia opona jest uszkodzona? Załóż zimówki jak masz na felgach i zobacz czy bedzie nadal tak sie zachowywać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sie 2016, 07:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja bym zrobił tak, że podjechał do dobrego wulkanizatora i wyjaśnił mu w czym problem, niech sprawdzi felgi i wyważy dobrze z oponami. Jeżeli nadal będzie bilo to zamienić przód z tyłem. Sądzę że jak będzie to wina opon czy felg to już po zamianie odczujesz różnicę czy coś się zmieniło. Jeżeli nie to oznacza że przyczyny trzeba by dalej szukać..

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 11 sie 2016, 08:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mialem podobnie, problem pojawial sie przy predkosciach autostradowych i winowajaca okazaly sie OPONY. Takze jak koledzy pisali, zacznij od wulkanizatora, nie jest to droga zabawa a warto sprawdzic zanim zaczniesz wymieniac pol samochodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 sie 2016, 15:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
jasna sprawa, warto zaczynać od początku. Ale opony kupiłem nowe. Co prawda "sunny" bo budżet chwilowo nie pozwala bardziej szaleć, ale są to jakby nie patrzeć nowe kapcie... stąd też moje obawy o inne usterki.
Dzwoniłem z zapytaniem o wyważanie i koleś powiedział mi, żę jak bicie zaczyna się już od 70km/h to raczej wątpi że to jest kwestia złego wyważenia. Jak to powiedział - musiałbyś Pan mieć kwadratowe felgi.
Do tego ściąga mi w prawo jak puszczę kierownicę... kurde.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 sie 2016, 16:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja w tym roku po zmianie z zimówek po prostu przerzuciłem cale koła letnie bez wyważania i też miałem bicie powyżej pewnej prędkości. Jak jechałem tak 60 km/h to nic nie było czuć, a już powyżej odczuwałem bicie. Myśle sobie, kurcze jak to możliwe że rok temu sciągałem koła letnie i było wszystko ok., a w tym roku po zalożeniu jest problem. Po ponownym zbiciu ciężarków i wyważeniu jak reką odjął. To że opony nowe to też nic nie oznacza, bo mogą mieć jakąś wadę lub po prostu moglo wyjść jajo po pewnym czasie eksploatacji, tym bardziej że to opony nie jakieś markowe. Zrób tak jak pisaliśmy wyżej i będziesz już wiedział na czym stoisz. Ściąganie w prawo to była też wada fabryczna M6 przed liftem, wyczytasz to nawet w poradnikach czy necie.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2016, 11:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
jutro podmienię całe koła na te z Hondy Accord 2011r.
Tymczasem moją uwage zwrociło dziwne stukanie z okolic magla. Zobaczcie na filmie - czy takie stukania z okolic listwy ma prawo wystpępować jako normalne zjawisko na zgaszonym silniku. Oraz, co ważniejsze, może wpływać na bicie kierownicy ?

FILM:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2016, 15:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Spróbuj przesmarować wielowypust np. smarem grafitowym, bo czasami pomaga.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sie 2016, 12:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
smarowałem lunetę :D i pomogło ale tylko na pukanie podczas ruszania i hamowania. Znam ten temat, niestety nie na wszystko pomaga :(
Bardziej zależy mi na tym aby ktoś z Was zrobił dla mnie przysługę i wykonał taki test jak na filmiku wyżej. Nie trzeba wyciągać tej gumy, wystarczy pokręcić kierą lewo prawo - dynamicznie na postoju przy zgaszonym silniku. Jak będzie lekko pukało z okolic magla jak u mnie to będę wiedział, że nie trzeba od razu wywalać 1000zł na magiel... Serio byłbym mega wdzięczny!

uwaga EDIT :)

Oczywiście zanim dotarłem rano do pracy to kontrolnie sprawdziłem jedną rzecz przy aucie :wstyd2: . Ponieważ przy hamowaniu też mi bije kiera i czasem słychać przy końcowych fazach obcieranie w prawym tylnym kole, postanowiłem podnieść tył na chwilkę.

Film na YT:

https://www.youtube.com/watch?v=DI-kZpNbU5c

Czy uważacie, że takie bicie może powodować drgania kiery?

EDIT:
kiera bije tak samo niezależnie od kierunku skrętu :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sie 2016, 15:26 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
MIK2004 sprawdziłem właśnie u siebie w okolicy przedniego lewego koła - są jakieś stuki przy szybkim ruszaniu kierownicą lewo/prawo (silnik wyłączony, na luzie, na biegu tak samo). Nie wiem, czy tak ma być, czy nie.
U mnie jest inny problem (opisywany w innych wątkach): stuki przy np przejeżdżaniu przez progi zwalniające - generalnie: przy bujaniu samochodu - NIE np przy przejeżdżaniu przez nierówności/dziury. Pojawiło się to ponad 2 miechy temu, jak wymieniłem przednie lewe łożysko, tarcze i klocki. Jeszcze nie zlokalizowałem skąd to dochodzi (u diagnosty nic nie wykazało, poza może drobnym luzem na przednim prawym łączniku stabilizatora).
A czy tylne koła mają coś wspólnego z drganiami na kierownicy... jak dla mnie to by było dziwne :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sie 2016, 15:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Dziękuję Ci za test! :) czyli te dźwięki to raczej norma skoro Ty tak masz a kierownicą Ci nie rzuca... A te odgłosy o których piszesz to wg mnie właśnie luneta. Posmaruj ten wieloklin i przejdzie. U mnie na takie pukanie pomogło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sie 2016, 15:41 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Wieloklin smarowałem, to raczej nie to. Bardziej obawiam się, że przy wymianie łożyska partacze coś tam mi zrobili... Ewentualnie nowe klocki stukają (wątpliwe), albo akurat taki zbieg okoliczności, że w tym mniej więcej czasie coś innego wyszło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sie 2016, 15:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Myślę, że po prostu jak wypinali zwrotnice żeby nabić nowe łożysko to "ruszyli" zawieszenie i któraś tuleja po poszła się kochać ;) sprawdź dobrze wszelkie połączenia wahaczy bo z tego co mówisz to może to być np dolny sworzeń. Tudzież górny wahacz. Często po uniesieniu auta lub koła dopiero to widać, wówczas rozluźniaja sie niektóre połączenia i można to okiem zbadać.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 19 sie 2016, 14:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
MiK2004 i jak udało Ci się wyeliminować drgania ?
Mam jeszcze jeden pomysł, drgania mogły przenosić się od silnika.

Może to poduszka pod silnikiem/skrzynią jest uszkodzona i stąd te drgania.

_________________
Moja 6 GG


Ostatnio edytowano Pt, 19 sie 2016, 14:24 przez victor, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sie 2016, 14:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
temat wciąż w toku. Teraz (4 mechanik + moja diagnoza) podejrzenie pada na dolny sworzeń... nie widać uszkodzeń z zewnątrz ale ruszając kierą lewo prawo, krótkimi ruchami czuję ręką luz na dolnym sworzniu - przesuwa się jakieś milimetry na boki. W weekend będę rzeźbił. Dam znać :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sie 2016, 12:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 45
Witam! Wymień całe koła i będzie spoko! Tylko całe koła!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 17:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Mi telepało powyżej 100km w Octavi, problemem była jedna felga, która trochę dostała jak źle najechałem na krawężnik. Po ponownym wyważeniu kół było lepiej, ale daleko od ideału. Powodzenia!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 17:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Mi telepało powyżej 100km w Octavi, problemem była jedna felga, która trochę dostała jak źle najechałem na krawężnik. Po ponownym wyważeniu kół było lepiej, ale daleko od ideału. Powodzenia!


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.