Teraz jest Pt, 24 mar 2017, 07:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 14:47 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Witam wszystkich.

Poczytuję sobie wasze forum od jakiegoś czasu (w sumie od 2lat tak jak mam maździnkę :) ) ale zarejstrowałem się dziś bo nie mam już pomysłów co robić...
A odpowiedzi wśród innych wątków nie znalazłem.

Otóż, z przodu od strony pasażera, dochodzą stuki, dość "metaliczne". Słuchać je tylko i wyłącznie na wybojach (na progach zwalniających, przy wjeżdżaniu na krawężnik generalnie kiedy koło idzie "w górę"), przy wpadaniu w dziurę jest ok. Do tego dochodzi jeszcze bardzo dziwny objaw z tego samego miejsca który doprowadza mnie do nerwicy.
Przy próbie szybszego ruszenia (nie mówie nawet o katowaniu auta, raczej o szybszym wyjeździe z podporządkowanej) mam silne wrażenie że prawe koło normalnie podskakuje! I nie jest to napewno uślizg, jeżdżę już parenaście ładnych lat i wiedziałby że to to. Występuje wtedy mocne "dudnienie" i muszę odjąć gazu i ruszyć jak świeżak w "L"ce żeby przestało. To wszystko nie przenosi się na kierwonicę ani pedały, może raczej na całą budę. Co więcej, objaw występuje najczęściej kiedy auto się porządnie nagrzeje (mówiąc nagrzeje myślę o jeździe po mieście od godziny-dwóch) choć zdarzało się i bez tego. Nie ma znaczenia czy koła są skręcone czy nie.
Tak samo objaw występuje tylko kiedy koła mają dobrą przyczepność czyli np na ciepłym asfalcie, na piasku itp. jest normalny ślizg i żadnych stuków
Byłem z tym u 3(!) różnych mechaników, każdy "przetrzepał" zawiechę z przodu i nic :( Każdy mówi że wszystkie wahacze, kańcówki, łączniki są w porządku. Aż momentami czuje się jakbym miał urojenia, ale ostatnio jechał ze mną kolega i bez uprzedzenia sam zapytał co mi tak wali z prawej strony...
Wielowpust przesmarowany więc to nie to, zresztą ten objaw też przechodziłem i to było co innego. Sprzęgło wymieniane 30tys km temu. Zmiana opon nic nie zmieniła.
Nie wiem już gdzie z tym jechać. myślałem o amortyzatorze ale nie chce wymieniać "w ciemno"..

To tyle co wiem :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 cze 2016, 01:33 
Świeżak
Offline
Od: 23.08.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
A sprawdzałeś hamulce?
Kontrola trakcji albo ABS świruje?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 cze 2016, 13:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
tulej wahacza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 cze 2016, 07:43 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Hamulce są ok, niedawno były zmieniane więc to odpada. Trakcja ok (to samo przy włączonej i wyłączonej). ABS nie zgłasza problemów.
Co do tulei wahacza to któryś z mechaników by to pewnie zauważył... Pojade w najbliższym czasie jeszcze na szarpaki sprawdzić sprawność amortyzatorów i może wtedy te stuki wyjdą..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 cze 2016, 07:49 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 236
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Co do szarpaków to nie zawsze Ci wyjdzie.
Ja wiedząc, że mam luzy na wahaczu w swoim poprzednim aucie pojechałem na takie szarpaki.
Mechanik stwierdził, że wszystko jest bardzo sztywne i bez luzów.

Podjedź lepiej do jakiegoś znajomego mechanika żeby sprawdził to na podnośniku.

_________________
moja M6 <pucu>
126p 84' :houk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lip 2016, 21:24 
Świeżak
Offline
Od: 11.04.2014
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
witam mam podobny problem mianowicie całe zawieszenie z przodu wymieniane 4 miesiące temu od miesiąca gdy wjadę w małą dziurę lub jade po brukowej ulicy wydobywa sie ciągłe stukanie podobnie jak przy uszkodzonych łącznikacz stabilizatorów zawieszenie sprawdzane na 2 stacjach na szarpakach i w warsztacie breszką i opinie takie same ze wszystko jest ok szlak mnie trafia co to moze byc ma ktoś jakiś pomysł bardzo prosze o jakies podpowiedzi pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lip 2016, 22:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2919
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Zapoznaj się z tym wątkiem: viewtopic.php?p=60399#p60399

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lip 2016, 05:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Online
Od: 14.03.2015
Posty: 1117
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Może to być ten nieszczęsny wielowypust kierownicy, a może jakiś łącznik? Ja smarowałem smarem grafitowym i też stukanie ustało, ale ja miałem delikatne przy kręceniu w miejscu kierownicą a nie przy jeździe na nierównościach. Spróbować można bo koszt żaden i zajmuje to dosłownie z 2 minuty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lip 2016, 07:24 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 236
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Rzuć okiem tutaj:
viewtopic.php?f=83&t=1396

_________________
moja M6 <pucu>
126p 84' :houk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lip 2016, 21:28 
Świeżak
Offline
Od: 11.04.2014
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
ok dzis pokombinuje i dam znac wielkie dzieki za rady pozdrawiam

-- Dodano: Wt, 5 lip 2016, 22:28 --

witam a wiec dzis wymontowałem cały wielopust nawaliłem tam smaru grafitowego tak jakby troche lepiej ale pukanie jak było tak nadal jest juz nie wiem co to moze byc


Ostatnio edytowano Śr, 6 lip 2016, 12:25 przez TEDEW, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2016, 05:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 236
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Może to jednak amortyzator, pisałeś na początku, że koło "podskakuje" przy ruszaniu.
Bardzo mi to pasuje za zużyty lub uszkodzony amortyzator.

_________________
moja M6 <pucu>
126p 84' :houk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2016, 07:58 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Jeśli chodzi o wielowpust to temat przerobiłem już dawno ;)
Stawiam na amortyzator... Ewentualnie mocowanie amortyzatora u góry, bo tam nikt nie zajrzy bez rozpinania zawiechy.
Nie dalej jak tydzień temu byłem u znajomego jeszcze na podnośniku. Dokładnie przemaglował przy mnie całe zawieszenie (prócz tych amorków) z pomocą łomu i nic. Jedynie na dolnych wahaczach troche już gumy spękane ale nie na tyle żeby już stukać.. W najbliższym czasie, jak wpadnie "wolna" gotówka to mam zamiar wymienić oba amorki z przodu, bo tak czy tak chciałem to zrobić. Miejmy nadzieje że pomoże bo już mnie wnerwia to stukanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2016, 08:50 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 236
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Chicken jak wymienisz amorki to daj jakiś feedback dla kolejnych Forumowiczów.

_________________
moja M6 <pucu>
126p 84' :houk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2016, 12:53 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 132
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
U mnie też, z miesiąc temu, po wymianie łożyska przedniego lewego, oraz tarcz i klocków zauważyłem dziwne stukanie - występuje bardziej przy "bujaniu", np jak się przejeżdża przez progi zwalniające, jakieś nierówności itd - raczej nie, kiedy koło wpada w dziurę, studzienkę itp. Byłem u diagnosty, sprawdzał, nic nie znalazł (no może na siłę minimalny luz na przednim prawym łączniku stabilizatora). Amory i cała reszta sprawna. Tak się zastanawiam, co to może być :/ Czy typki z warsztatu przy wymianie łożyska mi coś porobili (jeździłem do nich na powtórną wymianę z reklamacją), czy może nowe hamulce (nie OE mazdy). Stukanie jest z przodu. Jakby stukały klocki, to przy hamowaniu raczej powinno ustawać stukanie... Ten wielowypust z ciekawości wczoraj posmarowałem. Aktualnie mam najechane 41070km (przebieg prawdziwy).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2016, 16:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Online
Od: 14.03.2015
Posty: 1117
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie wiem na ile ten przebieg jest prawdziwy, bo w pewnych okolicznościach mozna tez znaleźć igłę w stogu siana :-P , ale jak dla mnie 41 tys km w aucie 9 letnim trochę nie gra. Ja wiem ile jeżdżę i pokonuję naprawdę mało kilometrów, bo praca na miejscu i raz w roku wypad na wakacje ale te 6 tys rocznie nakręcę, więc wątpię żeby Niemiec kupił auto z silnikiem 2.0 dla takich rocznych przebiegów? Druga kwestia to przy takim przebiegu autko powinno być jak nówka bez konieczności wymiany żadnych tarcz, łożysk itp. Tarcze wytrzymują sporo więcej niż 40 tys km, więc już ta kwestia powinna dać do myślenia. Paweł może się okazać że ktoś solidnie skrecił licznik i już sa powybijane jakieś elementy zawieszenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2016, 17:36 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 132
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Hehe ja ten samochód mam od nowości, nówka z salonu (w Klagenfurcie, nie w PL) i nie jest na sprzedaż, także sam sobie bym nie skręcił;) A tarcze wymieniłem z powodu opisanego w mojej fotorelacji w dziale hamulce.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2016, 17:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Online
Od: 14.03.2015
Posty: 1117
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No to masz perełkę :-P Pewnie jak będziesz sprzedawał to nikt nie uwierzy w przebieg.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lip 2016, 16:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
I co dodałeś,bo ja watpie zeby to poduchy amora sie tłukły no bo jak......


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 10:16 
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 271
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Też mnie to ciekawi. Mam tak samo jak Chicken. Sztywno (5 serwisów wraz ze stacjami diagnostycznymi to potwierdzają), ale puka na poprzecznych nierównościach. Mój mechanik twierdzi że mam urojenia, ale może przypuszczać amortyzator. Ja natomiast przypuszczam górną oprawę amortyzatora. W poniedziałek ma robić, dam znać. Szczerze to nie zdziwię się jak będzie wszystko ok..:( <o0>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sie 2016, 20:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Witam nie wiem czy problem został rozwiązany ale to może być prawa poduszka silnika :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sie 2016, 20:57 
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 271
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
nie, najpierw kupilem uzywke oryginal, poxniej nowa oryginalna, jakby lepiej ale to nie to..


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 sie 2016, 00:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Zaczęło coś pukać z lewej strony byłem pewien że to amor ale okazało się że nie, wymieniłem dolny tylni wahacz dalej puka, coś mnie tkneło by wymienić łacznik stabilizatora za 30parę zlociszy i się udało po niecalym miesiącu zaczęło pukać z prawej taki sam dźwięk to pewnie łacznik ale po wymianie puka dalej. Byłem na dwóch szarpakach i nic na trzecim nic nie mówiłem z której strony puka i gościu stwierdził że to poduszka silnika prawa ta olejowa jutro zamawiam części dodał że auto ma lekki luz na końcówkach kierowniczych proponował wymienić 4sztuki te rurowe też.

-- Dodano: Wt, 30 sie 2016, 00:14 --

Witam wymieniłem końcówki plus drążki w sumie to nie potrzebnie ponieważ po zdemontowaniu starych nie wyczułem żadnych luzów szkoda było kasy na nowe, poduszka silnika dostępna tylko w Aso za 980zł jutro jadę na geometrie niech puka dalej tylko dziwi mnie to dlaczego jak wyjadę w dziurę to nie stuka a jak przyjeżdżam np przez tory lub próg zwalniajacy to stuka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 wrz 2016, 22:10 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Jestem tego samego zdania co kolega Bartek2580. Nie miałem jeszcze sposobności i czasu żeby wymienić amor u siebie ale to zrobie bo na moje to jest tam cos nie tak.
Myślałem też o poduszce ale raczej wykluczam.

Lukasz8484 Bo jak przejeżdżasz przez garb/krawężnik/tory to amor dobija w górę i coś tam stuka, przy dziurze amor leci w dół, co prawda wraca ale nie tak wysoko jak przy wyboju. Przynajmniej tak myśle na podstawie moich stuków :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 11:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Witam też mi się wydaje że to będzie amor bo nawet przy spokojnym ruszaniu prawa strona samochodu podskakuje.Mechanik chyba się myli byłem na ustawieniu geometri mechanicy nie mogą odkręcić tylnych śrub mimosrodowych w sklepach nie mają tylko Aso koszt 150zł za stronę ale znalazłem na olx za 65zl.Pytanie mam czy jak wyciagne amory to da się sprawdzić czy to on stuka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2016, 20:25 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Wczoraj kolega mechanik podpowiedział mi że to może być przeskakujący przegub wewnętrzny :?:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lis 2016, 08:42 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 132
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wcześniej pisałem, że przesmarowałem niepotrzebnie ten "wielowypust" kierownicy (nic to nie dało, bo to jednak najprawdopodobniej stukają nowe klocki w zaciskach), ale jak smarowałem, to odkręciłem tę śrubkę co mocuje kolumnę i odpiąłem ją oczywiście. Później starałem się trafić w to samo miejsce, ale kierownica cały czas przy jeździe na wprost wydaje się nie być idealnie prosto. Już chyba ze 3 razy to przestawiałem (po jednym ząbku w lewo/prawo) - a i tak nie jest idealnie. Co jest z tym?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 14:02 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Ja problem rozwiązałem :) Co prawda już 2 tygodnie temu ale wolałem poczekać z rozpisywaniem się bo nie mogłem uwierzyć :)
No więc u mnie problem całkowicie ustąpił po wymianie tarcz i klocków z przodu... Przy wymianie zauważyłem że tłoczek nie cofał się zbyt "chętnie" a sam klocek był bardzo nierówno pościerany - podejrzewam że się klinował przy ruszaniu powodują szarpanie z prawej strony.. Inne wyjaśnienie nie przychodzi mi do głowy bo nic innego oprócz tej wymiany nie zrobiłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 gru 2016, 22:25 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.10.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
U mnie również występują dziwne stuki z przodu. Jak wpadam w dziurę to nic nie puka, za to czuję dziwne "strzelanie" pod pedałem hamulca i w kierownicy przy ruszaniu oraz najeżdżaniu na krawężniki i inne drobne przeszkody. Na stacji diagnostycznej nie wykryli żadnych luzów. Dodam, że często przy skręcaniu w prawo pojawia mi się kontrolka kontroli trakcji. Nie gaśnie do czasu ponownego uruchomienia auta i przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Od czego zacząć?

_________________
Pozdrawiam,
Kowal


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 gru 2016, 09:18 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 236
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Z tym palącym się błędem podpiąć się pod komputer.
Może to czujnik tylko, a może pompa ABS..., a może coś innego.

_________________
moja M6 <pucu>
126p 84' :houk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.