Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 16 sty 2016, 14:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Mam Panowie/Panie taki problem. Od jakiegoś czasu gdy jadę szybciej i wykonuję dosłownie delikatny ruch kierownicą w lewo słyszę takie terkotanie ( dźwięk jak by patylkiem po szprychach jeździł), a jak ten sam ruch wykonuję w prawo to słychać tarcie. Dodam że przy większym skręcie kierownicą czy jak jedę powiedzmy 20 km/h nic nie słychać.

a. Przy maksymalnym skręcie kół i ruszaniu na jedynce nic nie słychać. Podobna sprawa gdy terkocze i wrzucam na luz to dźwięk w dalszym ciągu jest słyszalny, dlatego bym wykluczył przebuby.

b. Przy kręceniu max. kierownicą w obie strony na postoju nic nie słychać, więc teoretycznie łożysko górne amortyzatora też bym wykreślił, bo raczej ma większy opór na postoju kręcąc w miejscu.

c. Dzisiaj podlewarowałem koła i kręcąc nic się nie tarło i nie było żadnych odgłosów. Uwaga, tutaj ciekawostka i zarazem pytanie czy tak byc powinno? Na wyłaczonym zapłonie koła z większym oporem się kręciły po podniesieniu na lewarku i nawet było słychać lekkie przycieranie o klocki, a jak odpaliłem silnik to jak by działało jakieś wspomaganie bo koła dużo lżej się kręciły i nic nie pocierało? Tak ma być?

Czy może tak być że klocki się kończą i ta blaszka ( ogranicznik) się pociera? Trochę to naciągane, bo zaciski nie powinny mieć nic wspólnego z obrotem koła.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sty 2016, 15:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Łożysko przedniego koła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sty 2016, 15:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Też mi to przeszlo przez myśl, ale tak nagle by się odezwało? Zaczęło się po opadach i topnieniu pierwszego śniegu. Zawsze myslałem że łożysko tak gwiżdże czy buczy i ze wzrostem prędkości to się nasila, a u mnie ze wzrostem prędkości odgłosy są takie same.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 kwi 2016, 18:50 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Podepnę się i odświeżę temat: dzisiaj byłem na badaniu technicznym i gość mi powiedział, że mam luz na kole lewym przednim - łożysko do wymiany... samochód mam od nowości, aktualnie... 38200km przebiegu - trochę szybko padło;)
Nie zauważyłem żadnych objawów, chociaż przy skręcaniu, albo jeździe na wprost i ruszaniu kierownicą teraz zauważyłem jakieś takie ocieranie... myślałem, że to klocki trą o tarczę, a tu chyba trzeba będzie wymienić to łożysko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 kwi 2016, 19:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
U mnie to też było łożysko, a tarcie było delikatne i moja żona go nie słyszała. Natomiast było słyszalne to terkotanie przy lekkich ruchach kierownicą czy jeździe po rondzie. Ludzie piszą żeby podlewarować koło i zakręcić nim, ale ja też nic w ten sposób nie usłyszałem, więc prawdopodobnie odzywało się dopiero pod obciążeniem. Ja nadal czasami mam wrażenie że to ocieranie słyszę, ale to albo wina doszukiwania się na siłę albo drugie też już powoli pada.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 kwi 2016, 08:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Ok, a pamiętasz może jakie łożysko montowałeś? Przeglądam właśnie alledrogo, patrzę np łożysko SKF VKBA7446 o wymiarach 45 szerokość, 42x80 i niektórzy piszą (o tym samym łożysku) w aukcjach: 2002-2005, inni 2002-2006, a jeszcze inni 2002-2007;) Moja wersja to 2 litrowa benzyna 147koni z 2007 roku. I jeszcze może dopytam, na niektórych zdjęciach widać łożysko, tę blokującą sprężynkę z nakrętką, a na innych jeszcze dodatkowo jakiś krążek (łożysko FAG).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 kwi 2016, 08:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Powiem ci kolego że nawet nie wiem, bo robił to mechanik zamawiając z hurtowni a dodatkowo w cenę wliczone były klocki i tarcze na przód, więc nawet nie pomogę co do ceny.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lip 2016, 11:33 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
ogolnie mówiąc niezy zarobek miał na tobie :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.