Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 12:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 20 paź 2015, 18:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2017
Generacja: I
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Na wstępie witam wszystkich posiadaczy mazd 6 :-)
To mój pierwszy post i temat, więc nie będę zanudzać, przechodzę od razu to sprawy.

Przeszukałem dział w poszukiwaniu potrzebnych mi informacji ale bez efektu. Problem jaki mam to od momentu zakupu mojej mazdy 6, rocznik 2005 (VIN 2004), hatchback, mam dziwne zachowanie kierownicy. Przy skręcaniu w lewo, po około 450 stopniach obrotu czuję luz i kierownica skręca już sama, niczym jakby sama wymuszała skręt do pełnego obrotu. W prawą stronę nic takiego nie zarejestrowałem.

Dzisiaj zbadałem temat trochę dokładniej i na oko wyliczyłem kąty skrętu:
- w lewo 540 stopni,
- w prawo 450 stopni.

Czyli w lewo kierownica skręca o dodatkowe 90 stopni i w momencie, gdy przechodzi z 450 na 540 czuję luz w kierownicy, taki samoskręt.

Nie wiem co jest przyczyną, problem nie jest bardzo uciążliwy, ale objaw nie jest chyba normalny. Stąd pytanie, zanim pojadę do mechanika zbadać sprawę dokładniej, poruszę ten temat tutaj.
Od razu nasuwa się pytanie jaki jest prawidłowy kąt obrotu kierownicy?

Dodam, że przepustnica kierownicy była regenerowana zaraz po zakupie. Przy okazji zwracałem mechanikowi uwagę, że kierownica dziwnie skręca w lewo, jednak on nie zauważył niczego niepokojącego. Mazde mam od półtora miesiąca. Podsumowując - maglownica regenerowana po 2 tygodniach. Problem z kierownicą jest od początku do dziś.

Z góry dziękuję za wszystkie komentarze.

-- Dodano: Pn, 19 paź 2015, 18:25 --
AKTUALIZACJA
Zbadałem temat dodatkowo. Koło lewe ma wyższy moment skrętu, czyli obraca się o większy kąt niż koło prawe, więc na pewno jest nie tak jak powinno.
Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej podpytać o temat.
Kąty kierownicy można ustawić, zależne jest to od kilku zmiennych. Przy okazji ustawienia geometrii wspomnę o kątach i to też ustawimy.
Później rozbuduje temat jak dowiem się czegoś więcej.

-- Dodano: Wt, 20 paź 2015, 18:39 --

AKTUALIZACJA I ZAMKNIĘCIE TEMATU

Byłem na stacji diagnostycznej ustawić prawidłowy kąt skrętu kierownicy. Diagnosta poprawił kąt poprzez ustawienia na drążku kierowniczym. Wszystko super, ale w efekcie zmian kierownica została przestawiona, czyt. skręcona do nieprawidłowego ustawienia. Diagnosta nie mógł tego zrobić, więc udałem się do mechanika. Tam bez problemu przestawił kierownicę na prawidłowy kąt, ustawiając to na wieloklinie kierownicy.

Jeżeli chodzi do "dobijanie" kierownicy do lewej strony, to problemem jest nieprawidłowy kąt pochylenia stworznia zwrotnicy na kole lewym. Różnica między kołem lewym a prawym to około 2 stopnie. Co ciekawe, komputer pokazywał prawidłowe kąty mieszczące się w akceptowalnej granicy na całym zawieszeniu (przód i tył). Sytuacja nie jest uciążliwa, powiedziałbym że teraz prawie nieodczuwalna gdy kąt skrętu w lewo jest prawidłowy.

Tyle w temacie. Można zamknąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.