Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 19 cze 2014, 11:43 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam forumowiczów !
Mam Mazdę 6 2003r 2.3 (GG), której ostatnio zaczęło coś okropnie skrzypieć z przodu przy kole.
Mechanik stwierdził że to wahacze i OK, ale mam kilka pytań w związku z tym.

1. Czy wymieniać komplety na oba przednie koła, czy wystarczy jeden komplet, a może jeden z trzech wahaczy ?
2. Czy możecie polecić jakiejś firmy zamienniki przy zachowaniu optimum jakość/cena. Wiadomo że mało kto śpi na kasie :)

Wybór zamienników jest tak duży że zgłupiałem... naprawdę nie wiem co wybrać, być może zdecyduje się na samodzielną wymianę to wówczas kupię droższe zamienniki.

Z góry dziękuję za pomoc

_________________
pozdrawiam
zibi1303


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 cze 2014, 21:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Więc tak, ja wymieniłem wszystkie z przodu.
Droga impreza.
Po ściągnięciu pewnie jednego okaże się, że w reszcie też już do wymiany sworznie albo tuleje.
W dobrej cenie jako alternatywne są moggi.
A na pewno skrzypi ci wahacz?
Może to amortyzator?

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 cze 2014, 21:46 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
No tak powiedział mechanik, że to wahacze, ale jutro sam pojadę do znajomego i sprawdzę.Niestety skrzypi i czasem piszczy jakby metal obcierał się z metalem z obrotami koła. Muszę to dokładnie obejrzeć.
Niestety coś jest paskudnego. Dzięki za poradę. MOOG może być czytałem że jest spoko.

_________________
pozdrawiam
zibi1303


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 cze 2014, 22:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Zobacz czy przypadkiem klocki ci się nie skonczyly ;)

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 cze 2014, 10:40 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Byłem u kumpla i posiedzieliśmy troszkę ....
Oto rezultat:
- wahacz jest co najwyżej jeden do wymiany i to nie natychmiast: mechanik po prostu mnie chciał naciągnąć jak w usterce :)
- przyczyną skrzypienia i metalicznego tarcia były sprężyny (blaszki) stabilizujące klocki hamulcowe, które prawdopodobnie "fachowcy" przy ostatnim przeglądzie klocków źle założyli i po pewnym czasie jazdy się przesunęły.'
Na tych blaszkach są takie nawet wypustki do zagięcia by blaszka nie przesunęła się do środka. Oni widać tego nie zrobili...
PS
Klocki mam z przodu prawie nowe, pół roku temu dałem kupę kasy... i teraz wiem, że przepłaciłem. Ostatnio zmieniłem te z tyłu i wszystkie są nowe. Tarcze też pół roku temu razem z klockami zmieniałem

Co do wahaczy ostatecznie pojadę na stację diagnostyczną by się upewnić które już trzeba wymienić...

Cieszę się jednak że nie muszę już stawiać auto na warsztat tylko się cieszyć i używać.

_________________
pozdrawiam
zibi1303


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 cze 2014, 14:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Czyli jak przypuszczałem coś z klockami. Dobrze że sprawdziliście co i jak :)

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 22 cze 2014, 15:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
A mechanikowi podziękuj i umów się na wymianę tych wahaczy...
Niech on je zamówi. Gdy już je będzie miał i zadzwoni, to mu powiedz że jesteś właśnie na stacji diagnostycznej i robisz badanie techniczne. Po godzinie oddzwoń i mu powiedz, że jest naciągaczem. I auta jednak nie będziesz naprawiał u niego, bo nie ma takiej potrzeby.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 cze 2014, 15:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
To odesle z powrotem... Na ogół mechanik płaci później. Hurtownie daja terminy 30 dniowe więc chłop tego nie odczuje. Ale mozna mu trochę czasu zmarnować

Wysłane z mojego ST25i przy użyciu Tapatalka

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 22 cze 2014, 15:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
i na tydzień lub 2 na wz...

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 cze 2016, 20:03 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Witam.

Odkopię trochę temat.

Chciałbym zainwestować trochę w w komplet wahaczy. Wymienić całą szóstkę z przodu za jednym zamachem - wiadomo, wtedy i taniej i łatwiej. I mam parę pytań.

1) Da radę wymienić ten komplet metodą podwórkową? (Ewentualnie u znajomego, który ma kanał).
2) Jakiej firmy wahacze kupić? Wszystkie jednej firmy czy może być mieszanka producencka?
3) I gdzie się zaopatrujecie w części? Na alledrogo znalazłem jedynie komplet firmy SRL a na UCANDO jeden wahacz innej firmy, drugi innej i raczej kompletu nie zgram.

Będę wdzięczy za pomoc.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lip 2016, 11:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Smialo da rade na lewarku, a jak masz kanal to luksus,ja dolne bralem delphin,ale teraz wiem ze zostawilbym wachacz jak ma dobry swozen,a wymienil same tuleje bo mozna <


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lip 2016, 13:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam,

Mam do wymiany sworzeń górnego prawego wahacza. Czy wymieniać cały wahacz czy sam sworzeń?? Jakie zamienniki polecacie, MOOG, Yamato, Oyodo??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 16:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubuski
Witam
Co myślicie o Wahaczach firmy Optimal?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2017, 13:23 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 187
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Cześć,
mogę polecić firmy NTY, wszystko jest dobrze, wymieniałem górny i dwa dolne z lewej strony.
Miałem przygodę z wahaczem firmy SRL, wymieniłem sam górny bo był luz, ale po usztywnieniu góry poszły dolne wahacze a po chwili poszedł nowy górny. Doszedłem do wniosku, że wahacze kompletami lepiej wymieniać. Na allegro firma z Poznania (nie będę reklamował) sprzedaje wahacze NTY nie drogo a widzę, że dobrze się sprawują. Ogólnie za części dałem 284zł z przesyłką - wahacz górny, wahacz "banan" i prosty. Wymiana jest prosta, ale zchodzi dużo czasu jak pierwszy raz się to robi ;) 6 godzin pracy żeby dobrze rozpoznać zdjąć, założyć i przesmarować. Później już tylko 30 zł ustawienie zbieżności w warsztacie. Przy 1 wahaczu nie jest raczej konieczna zbieżność ale przy trzech już tak. Ogólnie 314 zł wyszło z własną robocizną - za miesiąc będę powtarzał z prawą stroną bo tulejki są w fatalnym stanie ale JESZCZE (odpukać w niemalowane) nic nie słychać :)

Nie regenerowałem ponieważ gdzie nie dzwoniłem za wahacz wołali po 150 do 250zł. Kwoty mówią same za siebie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.