Mechanik wymienił ostatnio część zawieszenia z przodu: dolny wahacz, drążki kierownicze, stabilizatory. Ustawił zbieżność. Samochód przed tą wymianą jak i po niej ściągało na prawo. Ale teraz, po przejechaniu kilkuset kilometrów zauważyłem niepokojące objawy:
- po zmianie biegu, zwłaszcza przy małych prędkościach czuję pod stopą stukanie/odbijanie pedału sprzęgła gdy go puszczam - przy małych i dużych prędkościach, ponownie pojawia się stukanie przy lekkim hamowaniu - nie jest to na pewno ABS - przy mocniejszym skręcaniu słychać pukanie z układu kierowniczego - samochód generalnie dość słabo się prowadzi - czasami trzeba się pomocować z kierownicą zwłaszcza przy prędkościach 60-80 km/h i ma tendencję do "myszkowania" na drodze
Pytanie jest następujące. Czy to jest problem z maglownicą czy te wszystkie problemy mogą być spowodowane tym razem tylnym zawieszeniem i przenoszeniem się drgań? Mechanik powiedział mi, że wszystko jest tam zapieczone i do wymiany są dolne i górne wahacze i jeszcze inne elementy zawieszenia. Zauważyłem też, że tylny dolny lewy wahacz jest wyraźnie obniżony względem prawego. Wydaje mi się, że belka do której jest on przymocowany dość mocno oberwała i jest nieco przekrzywiona.
-- Dodano: 30 sierpnia 2021, o 12:17 --
Problem zlokalizowany i rozwiązany. Wystarczyło przesmarować kolumnę kierownicy.
|