Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

zasłużony
PostNapisane: Pn, 24 lut 2014, 13:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Witam,
Od jakiegoś tygodnia zaobserwowałem w mojej Madzi stuki dobiegające z lewego przedniego koła (strona kierowcy) :/ Stuki najbardziej słychać przy zawracaniu oraz ruszanie przód i tył, podczas jazdy czasami coś stuknie ale rzadko. Byłem dziś u diagnosty na sprawdzeniu zawieszenia niestety stwierdził, że zawieszenie jest w 100 % w porządku :? , po dłuższych oględzinach oznajmił mnie, że coś jest z przekładnią kierowniczą ;((
Miał ktoś może podobny problem do mojego ??

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lut 2014, 13:57 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jeśli chodzi o przekładnię kierowniczą to ja miałem z nią problem, ale w GH. Wymieniana była dwa razy na gwarancji. Trzeci raz rozbierana i poprawiana.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 25 lut 2014, 20:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Witam,
Nie dostając odpowiedzi w sprawie mojego problemu zagłębiłem się bardziej w temat i.... dzięki pomocy ludzi z innego forum :X udało mi się usunąć problem. Chciałem więc się z wami podzielić informacją, która może się przydać użytkownikom GG/GY gdyż jest to podobno częsty problem tego modelu :| mianowicie wystarczyło przesmarowanie kolumny kierowniczej tzw. "lunety" dokładnie to wieloklinu smarem molibdenowym lub w ASO Mazda dają jakiś swój specjalny smar na tę dolegliwość. Należy wysunąć kierownice maksymalnie do góry i napchać jak najwięcej smaru w miejsce pokazane na zdjęciu poniżej następnie pociągnąć parę razy kierownice w dól i górę nie skręcając jej. Uwierzcie mi lub nie pomogło stuki zniknęły :champion:

Luneta złożona:
Obrazek

Rozłożona już ze smarem i zaznaczonym miejscem gdzie należy smarować :
Obrazek

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lut 2014, 21:30 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tak, to jest też dosyć częsta dolegliwość w GH, ale z Twojego opisu moim zdaniem nic nie wskazywało na wielowypust... jakbyś napisał, że wali na tarce to by była jasność :)

Dzięki za super fotki z dokładną relacją co i jak zrobić, od siebie tylko dodam, że manewr ten trzeba co jakiś czas powtarzać...


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 25 lut 2014, 21:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Dokładnie trzeba powtarzać i to dość często... przy smarze molibdenowym co 3-5 m-cy przy smarze z ASO podobno wystarcza do 12 m-cy

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lut 2014, 22:08 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
A to co oni tam mają za wynalazek?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 25 lut 2014, 22:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia :?: ale słyszałem, że ich smar trzyma się dłużej i jest jakiś lepszy czy to prawda należało by sprawdzić ale koszt jest dość wysoki bo miedzy 100 - 150 zł za smar lub jednorazowa usługa smarowania kolumny w ASO cena 50 - 100 zł

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 kwi 2014, 20:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2014
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Cześć
Wczoraj byłem z tym samy problemem w serwisie Mazda w Niemczech faktycznie przesmarowali i stuki zniknęły najlepsze jest to że nic nie zapłaciłem


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 3 kwi 2014, 05:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Bo to Panie są Niemcy u nas by cie skasowali :lol:

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 kwi 2014, 21:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Ja smarowałem grafitowym dwa lata temu i do tej pory trzyma :)

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 kwi 2014, 12:13 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 07.01.2014
Posty: 152
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
smar oryginalny GJYC32GR1 - ok 110PLN, metalowa puszka,
można grafitowym :)

_________________
Obrazek
mazparts.pl CZĘŚCI MAZDA NIE ODBIERAMY PW - ZAPYTANIA/ZAMÓWIENIA WYŁĄCZNIE MAIL/TEL :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sie 2014, 17:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.08.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
Region: zagranica
witam ...swiezy forumowicz wiec sorry za ewentualne naruszenie netykiety ...opisze problem ...mam mazde 2006 automat...zauwazylem ze przy ruszaniu ...pprzyspieszaniu ale nie gwałtownym oraz przy delikatnym hamowaniu czuje pewien "stuk"na kierownicy ...jest to mało wyczuwalne ale trzymając kierownice czuje się to ...wrazenie jakby sila bezwladnosci auta przy zmianie predkosci trafiala na jakiś luz pzrenoszacy to wrazenie na kolumnę kierownicza ...sorry za obrazowy opis ale mysle ze trafnie opisałem mój problem ...pierwszy raz jezdze automatem może to jakiś standard w automatach spowodowany automatycznym przelozeniem biegow ...czy ktoś może spotkal się z takim problemem...będę wdzięczny za ewentualne wskazówki przed wizyta w serwisie .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sie 2014, 19:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Przed wizytą w serwisie napakuj smaru ile wlezie w miejsce pokazane na poniższej fotce i daj znać czy dalej stuka :wink:

Obrazek

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 wrz 2014, 21:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.08.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
Region: zagranica
witam ponownie ...zgodnie z instrukcja wszystko posmarowane i......nie stuka :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 gru 2014, 12:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.12.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam!
W moim autku na postoju przy zgaszonym silniku jak zacznę ruszać kierownicą słychać bardzo głośne stukanie, mechanik stwierdził że to luz na listwie maglownicy, słychać też przy kręceniu kierownicą jakby coś przeskakiwało, czy było luźne. czy czeka mnie wymiana magla czy to też może być kwestia nasmarowania tej lunety ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 26 gru 2014, 14:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Przesmaruj to zobaczysz na pewno wyjdzie taniej niż wymiana czy regeneracja magla. U mnie na wyłączonym tez słychać delikatne stukanie przed smarowaniem było dużo gorzej.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 mar 2015, 18:47 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam Wszystkich! Chciałbym się dowiedzieć czy do przesmarowania lunety może być smar miedziany czy lepiej zainwestować w ten oryginalny GJYC32GR1? Z góry dziękuję za odpowiedż


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 mar 2015, 22:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Po co przepłacać?
Grafitowy u mnie dalej trzyma :>

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 mar 2015, 23:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja zastosowałem przez przypadek taki smar:
Obrazek
Po odparowaniu aerozolu robi się bardzo gęsty, lepki strasznie, a zmyć niesamowicie trudno. Raz zastosowany załatwił problem;)


Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2015, 14:10 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Tylko że już wcześniej kupiłem miedziany puszka 0,5kg bo był mi potrzebny do przesmarowania prowadnic zacisków hamulcowych, a koszt to 4.60 funta w promocji. Czyli mogę go użyć? Wystarczy mi ta puszka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2015, 15:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, możesz miedziany użyć. Nic się nie stanie;)
do dzieła kolego :)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 mar 2015, 10:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.03.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Koledzy dziękuję za odpowiedź. Nie, nie smarowałem lunety ale ten wątek czytałem już wcześniej i zastanawiałem się czy to może być to ale miałem wątpliwości. Wczoraj byłem na stacji diagnostycznej u człowieka, który ma pojęcie jak jest zbudowane auto i twierdzi on, że to pochodzi od układu kierowniczego i sugerował, że być może jest to krzyżak.... Dziś po pracy podjadę do niego i zasugeruję ten wątek z lunetą. Zaproponujcie proszę dokładnie czym to zrobić ? Jestem fanatykiem Mazd miałem już kilka i różne modele ale mechanik zemnie amator-teoretyk.....Pozdrawiam serdecznie z Elbląga. :)
Znalazłem taki smar jak myślicie należałoby kupić w tubie bo łatwiej się go tam wciśnie?
http://www.contakt.pl/smar-molibdenowy-molygrease-xmm-400-kartusz-400g-p-5033.html


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 12 mar 2015, 12:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Taki smar może być ja też używałem molibdenowego i jest ok. Niestety taki zabieg trzeba powtarzać co najmniej 2 razy w roku jak nie częściej, ja na razie 2 razy smarowałem bo po kilku miesiącach od 1 smarowania znowu zaczynało delikatnie stukać. Smar niezależnie czy kupisz w tubie czy puszce i tak będziesz musiał nakładać palcem bo jest tam słabe dojście.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 mar 2015, 13:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najlepszy jest w aerozolu, psikasz od góry aż spłynie na dół;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 mar 2015, 13:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.03.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
No dobrze, a jak aerozol to konkretnie jaki? :zawrotglowy:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 mar 2015, 13:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Np taki z InterCars :
Obrazek
Obrazek


Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 12 mar 2015, 14:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Millerek Od góry czyli jak ? Ściągałeś kierownicę?

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 mar 2015, 14:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie, całość to wielowypust w rurze, wielowypust od podłogi a rura od góry, jedno e drugie wchodzi a od góry pod krzyżakiem możesz "wlać" aż dołem wypłynie.

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 mar 2015, 21:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Kurde Panowie , rozmywacie wątek :mad: .
Przenoszę te posty o smarze do wątku o wielowypuście w którym już taka dyskusja była

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 maja 2015, 21:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
TEDEW Witaj. Powiesz mi jak nasmarowac wieloklin kolumny kierowniczej. Chodzi mi dokladnie jak wysunac maksymalnie kierownicr do gory co trzeba wykrecic zeby tam dac smaru.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.