Teraz jest Pn, 18 gru 2017, 17:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 12 maja 2015, 21:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1045
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Nic nie trzeba wykręcać.
Na zdjęciu nawet masz strzałką co należy przesmarować. odciągasz wajchę kiera do góry smarujesz robisz góra dół i ustawiasz w odpowiedniej pozycji. Koniec.

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 wrz 2015, 23:49 
Amator
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: świętokrzyski
Cześć,mam problem po przesmarowaniu wielowypustu kierownicy,podczas ruszania i skręcania przy wolnej jezdzie odczuwałem na kierownicy delikatne stuknięcia,denerwowało mnie to strasznie,trafiłem tutaj na forum i znalazłem prawdopodobną przyczynę.Kupiłem smar molibdenowy (dokładnie ten http://allegro.pl/smar-molibdenowy-plas ... 57538.html ) i po przesmarowaniu wielowypustu kierownica zaczęła strasznie opornie się wysuwać i wsuwać i słychać okropny dzwięk ocierania metalu o metal.Przed przesmarowaniem owym smarem nie było tak.Co jest nie tak,co zle zrobiłem,czy da to teraz jakoś naprawić. ;((


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 6 wrz 2015, 09:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Musiał Ci się razem ze smarem dostać jakiś syf do środka. Przeczyściłeś ten wielopust z resztek starego smaru i brudu tam przyklejonego?

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 wrz 2015, 10:15 
Amator
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: świętokrzyski
Tak wyczyściłem,bo za pierwszym razem posmarowałem wazeliną techniczną,ale stukanie ustawało na jakieś 2 tygodnie,więc specjalnie na to kupiłem smar molebdinowy z myślą,że nie będę musiał tego smarować co kilka tygodni. <boisie>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 6 wrz 2015, 10:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja używam molibdenowego, a i tak muszę powtarzać zabieg co jakieś 2-3 m-ce. Żadnych problemów z nim nie mam wszystko chodzi tak jak powinno więc nie wiem skąd u Ciebie ww. problem.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 wrz 2015, 11:02 
Amator
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: świętokrzyski
I co teraz robić,zostawić to i tak jezdzić jeżeli stukanie ustało,czy bawić się z wyjęciem tego tak jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=am_4KlNYmuU i przesmarować to od nowa.Trochę się boję to wyciągać,bo w sprawach mechanicznych mam chyba dwie lewe ręce :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2015, 18:57 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
SajanMocy napisał(a):
TEDEW Witaj. Powiesz mi jak nasmarowac wieloklin kolumny kierowniczej. Chodzi mi dokladnie jak wysunac maksymalnie kierownicr do gory co trzeba wykrecic zeby tam dac smaru.

Musisz oprócz przesuwania kierownicy góra-dół, wysunąć ją (pociągnąć do siebie) i będziesz miał tak jak na zdjęciu ;)

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2015, 19:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 545
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Ja robiłem tak jak na filmie który podał Krystian91 tylko nie dałem rady wyciągnąć całkiem tego końca z krzyżakiem. Smar grafitowy i jak narazie 3 miesiące cisza.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 11:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.04.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Witam.

Po zakupie autka na trzeci dzień też mi coś zaczęło pukać pod czas skręcania kierownicą, z dnia na dzień coraz intensywniej tak że aż na pedałach było to odczuwalne. Na stacji diagnostycznej stwierdzili że luzy na przekładni kierowniczej. Znajomy mechanik też mówił że maglownica walnięta. Nawet słyszałem taką opinie że handlarze przed sprzedażą uszkodzone maglownice podkręcają żeby nie pukało ale po kilku dniach i tak ją szlag trafia.

Już miałem autko odstawiać na zdjęcie maglownicy i robienie regeneracji, jak trafiłem na ten post

i co się okazało wystarczyło przesmarować smarem grafitowym i stuki ustały.

9 stówek w kieszeni.

Dzięki wam wielkie.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 18:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2016
Posty: 9
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Ja też skorzystałem dziś z tego poradnika, pokusiłem się jeszcze o odkręcenie całości , śruba 12' nasadowa do odkręcenia pod Krzyżakiem. Zaznaczyłem wieloklin pisakiem , żeby dokładnie tak samo złożyć. Prosta sprawa bo wieloklin ma (spore) przerwy i nie ma możliwości się pomylić przy składaniu. Wyczyściłem dokładnie całość i posmarowałem smarem grafitowym, także ten wieloklin pod krzyżakiem. Jestem mega zadowolony, bo stuki było słychać jakby to nie było tylko smarowanie, teraz idealnie aż miło. Dzięki.

_________________
po dawnej 323, potem 626.... po latach wracam do Mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2017, 17:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 210
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
ja miałem podobny problem w vectrze :P trochę wstyd się przyznać ale nic już nie pomagało. wiec zrobiłem dwa spawy na godz 12 i 6 lekko je spiłowałem i osłabiłem spaw tak aby w razie uderzenia kolumna się złożyła. bo ponoć tak ma zadziałać ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 mar 2017, 13:35 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 186
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Cześć,
mam ten objaw od zakupu auta, wymieniłem górny wachacz bo widziałem luz jak szarpalem kołem, jednak stuaknie jest do dzisiaj i uznałem że to osłona nadkola gdzieś może stukać. Nie chce mi się wierzyć, mam z lewego przedniego koła stuki przy cofaniu ze skręcaniem oraz jazda w przód jak przy cofaniu. Naprawdę, coś co jest praktycznie w kabinie ma wpływ na stukanie w kole?
Sprawdzę dzisiaj tą metodę i dam znać :)

ZoZo napisał(a):
ja miałem podobny problem w vectrze :P trochę wstyd się przyznać ale nic już nie pomagało. wiec zrobiłem dwa spawy na godz 12 i 6 lekko je spiłowałem i osłabiłem spaw tak aby w razie uderzenia kolumna się złożyła. bo ponoć tak ma zadziałać ;)


Vectra to tajemne auto, w którym wiele rzeczy potrafi się dziać a modyfikacje spawalnicze przyjmuje z radością :D W swojej sam robiłem prawie 100% a tutaj czasem się boje coś rozebrać, chociaż rękę do vectry 2.0 włożyć żeby coś zrobić graniczy z cudem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 mar 2017, 22:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 210
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
2.0 nie jest takie złe gorsze jest 2.5 w vectrze ... ja w swojej wymieniałem panewki tłoki pierścienie bez większych problemów ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 09:42 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 186
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Niestety u mnie to nie było to, stukanie dalej słychać pomimo pokaźnej ilości smaru. Pukanie słychać przy skręcaniu. Jak by coś się "odklejało" i puka. Klocki, tarcze mają dopiero 4 tyś km. zrobione ale przed wymianą to też występowało. Może to być przekładnia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 10:52 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 207
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Wie ktoś czy tuleja wahacza może mieć związek ze skrzywieniem kierownicy?

_________________
why?? - why not?!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 20:33 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 210
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
przy skręconych kolach to może przegub ?

-- Dodano: N, 12 mar 2017, 20:33 --

fate. każdy luz w układzie zawieszenia ma negatywny wpływ na zbieżność, ale skrzywienie kierownicy to by sie ujawniło jakbyś już w ogóle nie miał tulei.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2017, 22:38 
Świeżak
Offline
Od: 12.06.2016
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam.
Opisze swój problem który wystąpił dzisiaj po raz pierwszy.
Podczas porannej jazdy do pracy przy ostrzejszym hamowaniu zaczęło coś stukać i to dość głośno, w pierwszej chwili wydawało mi się ze dźwięk dochodzi z przedniego lewego koła. Zaparkowałem autko poszedłem popracować i po ośmiu godzinach droga powrotna, oczywiście od początku kilkukrotna próba ostrego hamowania i nic, niby wszystko ok. Po przejechaniu kilku kilometrów ponowne próby i powoli się zaczynało, tak jak by auto im bardziej się rozgrzewało tym bardziej tłukło. Dźwięk było słychać jakby w okolicach silnika może trochę przy skrzyni ciężko mi to określić.
Tarcze i klocki zmieniane 2 miesiące temu (przejechane 1200 km) skrzynia manualna, koła wyważone ciśnienie w oponach ok.
Jakieś porady? nie wydaje mi się żeby tu też był problem ze smarowaniem bo stukało by pewnie od samego początku a nie po "rozgrzaniu auta"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 mar 2017, 12:41 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 186
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Zaciski hamulcy? Może tłoczki się zapiekają przy większych temperaturach materiał trochę się rozszerza i wtedy się blokują? Mój tłoczek był tak zapieczony, że nie mogłem jechać więcej jak 80km/h bo przy wyższych prędkościach pukało jak dzięcioł w drzewo. Zestaw naprawczy około 50-80zł i wolne popołudnie :)

PS. Jak się okazało lewa strona wahacze - zagięty i prosty były luźne i pukało niemiłosiernie, ale wahacz górny był sprawny dlatego nie było luzu przy szarpaniu koła. Myślałem o regeneracji ale koszty są śmieszne (150zł - 250zł jeden wahacz). Mam nadzieję, że dobrze zainwestowałem i wahacze firmy NTY będą się sprawować dobrze. Pomijam fakt, że górny był ok, zapobiegawczo też go wymieniłem ze względu na utwardzenie dolnymi luz na górnym to moim zdaniem kwestia tygodnia dwóch.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 maja 2017, 08:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.05.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Również miałem stuki - u mnie to na szczęście był łącznik stabilizatora. Ale przy okazji dopytałem w ASO jak to jest z tym wielowpustem - potwierdzili, że jest to częsty problem ze starszymi GH. ALE: jak jest taki problem to polecają jednak kupić oryginalny smar mazdy (jakie 300PLN za buteleczkę) i nasmarować raz a porządnie. Stosowanie innych smarów może usztywnić kierownicę i przy wystrzeleniu kierownica się nie cofnie - bach, poducha prosto w twarz. Nie mówiąc o innych ewentualnych szkodach w układzie.

Oczywiście tak mówi ASO... a oni lubią zarabiać :D Ale myślę, że lepiej wiedzieć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2017, 19:38 
Świeżak
Offline
Od: 12.06.2016
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
zupusiex napisał(a):
Witam.
Opisze swój problem który wystąpił dzisiaj po raz pierwszy.
Podczas porannej jazdy do pracy przy ostrzejszym hamowaniu zaczęło coś stukać i to dość głośno, w pierwszej chwili wydawało mi się ze dźwięk dochodzi z przedniego lewego koła. Zaparkowałem autko poszedłem popracować i po ośmiu godzinach droga powrotna, oczywiście od początku kilkukrotna próba ostrego hamowania i nic, niby wszystko ok. Po przejechaniu kilku kilometrów ponowne próby i powoli się zaczynało, tak jak by auto im bardziej się rozgrzewało tym bardziej tłukło. Dźwięk było słychać jakby w okolicach silnika może trochę przy skrzyni ciężko mi to określić.
Tarcze i klocki zmieniane 2 miesiące temu (przejechane 1200 km) skrzynia manualna, koła wyważone ciśnienie w oponach ok.
Jakieś porady? nie wydaje mi się żeby tu też był problem ze smarowaniem bo stukało by pewnie od samego początku a nie po "rozgrzaniu auta"


Przepraszam, że po tak długim czasie dopiero pisze ale byłem zajęty, okazało się ze to tarcze mimo, ze były prawie nowe to trafiły się jakieś lewe i trzeba było wymienić jeszcze raz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 14:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.09.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Witam. Mam nadzieje iz tak to sie robi bo nigdy nic nie pisalem na formu tylko czytale. U mnie sprawa wyglada tak wyczyscilem wielowpust zgodnie z inytukcja jaka znalazlem na formu, nalozylem (powciskalem ) do srodka smaru lecz innego smaru syn sertal smar do form wtryskowych bardzo lepki wielozadaniowy PTFE od -50 -- +300 stopni wcisnolem go tam ile wlazlo dodatkowo posmarowalem sam ten drazek ktory jest nieruchomy gora dol tylko skret lecz nic to nie dalo poniewaz jak powoli skrecam kierownica to jest cisza a jak np zawracam i robie szybszy ruch kierownica to sysze takie pukanie. Czy Panstwo wiedza co to moze bys i jak to samemu naprawic ? Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam Robert z Sosnowca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 21:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 210
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
kolego Robercie może problem nie tkwi w tym wielowpuscie... może to być drążek kierowniczy albo jego końcówka .. albo co gorsze luz na przekładni kierowniczej. musisz łapać najlepiej gola dłonią w miejscu połączeń np końcówki drążka ze zwrotnica, a ktoś niech macha ci kierownica prawo lewo. jeżeli masz gdzieś luz a przyłożysz się do diagnostyki to powinieneś wyczuć gdzie powstaje luz.

co ważne diagnostykę przeprowadź na odpalonym silniku,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 12:20 
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Czym wyczyściliście wielowpust ?

Odnośnie tego filmu https://www.youtube.com/watch?v=am_4KlNYmuU

Facet w 5:30 podaje wartość z jaką należy przykręcić 13,8?-19,5, trzymaliście się tego ? Mam zamiar zrobić jak na filmie tylko nie chcę czegoś na wywijać.

Dla zainteresowanych znalazłem takie o to info:

http://file.seekpart.com/keywordpdf/201 ... 759582.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 20:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.09.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Ja uzylem najpierw WD40 aby rozpuscic stare smary poniewaz sma sie "zestala" odczekalem 20 minut pozniej uzylem odtluszczacza w sprayu dostalem go w prezencie Cleaner S z firrmy Weicon wywalilem cala puszke i pozniej wposcilem tam smar smar Hasco 7002A zalatwil mi kolega i problem ustal i nie powrocil


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 05:12 
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Akurat mam w domu taki smar Mobilgrease XHP 220, nada sie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 05:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.09.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Kazdy dobry ktory jest lepki


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.