Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 12:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 20:18 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: podlaski
Witam Panowie.

Z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego mi pomogliście, więc zwracam się z kolejnym tematem (dla mnie bardzo uciążliwym). Opiszę po krótce o co chodzi:

Jesienią sam sobie wymieniłem komplet tarcz i klocków. Oczywiście było sprawdzanie czujnikiem bicia - w granicach 0,01 mm. Czyli igła...
Jakis czas temu zajechalem na myjnię (po dłuższej trasie) i właśnie...po jak dostała się woda na tarczę poszedł mały dym...ale naprawdę mały. Mniej więcej po 2 dniach zaczeło mi targać kierownicą przy hamowaniu. Nie są to jakieś mocne szarpniecia...ale są. Dzisiaj zdemontowałem koła i pomierzyłem bicie...na prawym przednim-kierowcy jest równo 0,05 mm (przejechałem jakieś 50 k km na nowych tarczach - Brembo)
Mój "zaufany" mechanik stwierdził że to na pewno wina tarcz. Ale...no właśnie...
Po zdjęciu koła końcowka drążka kierowniczego (tutaj przy samej tarczy) byla obrócona maksymalnie w kierunku jazdy (w lewo patrząc na koło). Kluczem 22 ustawiłem ją centralnie w osi i jazda próbna. Przez dłuższą chwilę było ok....zero drgań. Po czym wszystko wróciło do normy. Garaż...demontaż koła...i końcowka znowuż obrócona :/
Moje pytanie...tarcza czy ta końcówka. Wiem że przy biciu 0,05 są drgania i jeśli zgra się jedno z drugim to przez końcówkę drążka te drgania będą przenoszone


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 cze 2020, 23:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
A sprawdzałeś może bicie piasty? A skoro widzisz bicie na tarczach to chyba sam sobie odpowiadasz w czym problem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 cze 2020, 04:34 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: podlaski
Bicia piasty nie sprawdzałem. Może dzisiaj wieczorem znajdę czas.
Podobną sytuację miałem na jesień (przed wymianą tarcz). I na nowych założonych tak samo drgało. Przyczyną okazał się minimalny (wyszło na szarpakach) luz na wahaczu lewym przednim tylnym. Po wymianie drgania ustały.
Może tym razem to prawy?
2 tygodnie temu miałem wymieniany (przez mechanika-dobrego) przegub zewnetrzny z prawej strony...możliwe że ma to związek ze sobą?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.