Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 19:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Witam.
Panowie potrzebuje pomocy.
W tym sezonie wymieniłem:
Tłumik środkowy + końcowy,
Tył: Piasty z łożyskami , zaciski+ jarzma +prowadnice, tarcze oraz klocki, amortyzatory Kyb + sprężyny lesjofors+ łączniki stabilizatorów .
Przód: łożysko prawy przód,osłona przegubu zew lewy przód, hamulce+tarcze+prowadnice, wahacz dolny prosty + amortyzatory kyb + sprężyny lesjofors +łączniki stabilizatorów, zestaw naprawczy mocowania amortyzatorów(firmy snr).

Po wymianie powyżej zaznaczonych części pojawiły się problemy...

Auto stoi dwa razy wyżej niż przed wymianą ( wiem auto się podnosi ale tutaj zbyt wysoko) , podczas toczenia po RÓWNEJ drodze auto podskakuje, zdecydowanie prawy przód, uczucie jakby " koło było krzywe". Podczas mocniejszego przyśpieszania słychać tarcie (jakby gumy, jakby biło koło/opona). Do tego koło nie obraca się dość swobodnie ( jakby z oporem).
Kierownica,hamulce,koła NIE BIJĄ.

Mechanik z przodu zostawił ori sprężyne talerzową, osłonę, wymienił tylko odboje.
Inny twierdził ,że wina opon muszą się dogrzać, rozgrzać..
Dodam ,że mechanik od zawieszenia ,wcześniej wymieniał łożysko i dziwnym trafem po wymianie tarcze zaczeły bić.. <spoko>

Koła zamieniane,wyważane,brak uszkodzeń, felgi proste, geometria/zbieżność-ok, szarpaki,tłumienie -ok.

Proszę pomocy


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 19:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Sprężyny na pewno do benzyny? Może są od diesla?
Jeżeli przed wymianą było dobrze, a po wymianie już nie - no to niech mechanik poprawia.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 22:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Victor:
Zamontowane są lesjofors 4055437.
Kompatybilne do mojej wersji silnikowej , ale szczerze te podniesione zbyt wysoko auto od początku mi się nie podobało. Te " skoki" ,nadmierne bujanie nadwoziem to poprostu porażka. Człowiek we własnym aucie boi się jeździć.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 08:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Rz23 posiadasz stare części? Jeśli tak to spróbuj podmienić i zobaczyć jaki efekt. A ogólnie to tak jak kolega wyżej mówił, skoro po wymianie się zaczęło to mechanik niech ogarnia bo może coś źle zrobił...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 12:56 
Świeżak
Offline
Od: 20.11.2019
Posty: 18
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
A porównywałeś sprężyny nowe do starych tj grubość, ilość zwoji, wysokość, jakie były różnice. Zmieniałem niedawno amortyzatory na kyb i poduszki też kyb ale sprężyny zostawiłem stare. Po krótkiej jeździe sprężyny ustawiły się poprawnie a na stacji diagnostycznej musieli mi wyregulować zbieżność, czy regulowałeś zbieżność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 16:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Niestety nie miałem możliwości porównania. Widziałem tylko kartony od sprężyn. Stare sprężyny dość szybko zutylizowane, widziałem tylko stare amortyzatory i jedno zardzewiałe łożysko..

gregoriusr
Tak zbieżność była. Dzień po wymianie.

-- Dodano: 20 listopada 2019, o 16:27 --

A tak wygląda przód:
Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano Śr, 20 lis 2019, 20:36 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Poprawa linku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 17:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Wygląda jak by mechanik złe sprężyny zamontował.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 20:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Rz23 obie strony stoją równo, ale te sprężyny - warto było je porównać ze starymi.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 lut 2020, 18:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Po paru miesiącach walk:
Sprężyny wymieniłem sam na kyb , auto usiadło koniec offroad'u.
Ponowna kontrola zbieżności - wszystko ok ale okazało się ,że znów spadła obejma osłony przegubu zew od str kierowcy w środku budyń(kolejna spartaczona robota..)
Wymiana łożysk oraz przegubów zewnętrznych-brak poprawy.
Kolejna wizyta na Skp Pan walczył ponad 30min ,też jeździł - jedyna diagnoza tarcie podczas przyśpieszania.
Wymieniony przegub wew prawy. "Tarcie" znikło.
W dalszym ciągu pozostają problemy prawego przodu: podczas rozpoczynania jazdy na RÓWNEJ drodze ,prawa strona zachowuje się jak piłeczka jakiś lowrider. Wibracje 100-120km/h również na równej drodze.
Prawe koło na podniesionym aucie podczas dodawania gazu jakby "faluje co pełny obrót".
Co to jeszcze może być skoro brak luzów ,wszystko tak jak powinno być a bynajmniej tak wygląda? Sworzeń górnego wahacza? Półoś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lut 2020, 14:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dwie dekady wstecz, stawiałem auto z kołami, ale na kobylkach pod przednimi wahaczami.
Ręczny zaciągnięty, kołki pod tylnymi kołami, przednie koła są nad posadzką kilka cm, i...., patrzałkami patrzysz jak się koła kręcą na biegu, normalnie jedziesz w miejscu licznik zamykasz itd, takie zabawy

Ale widać jak koła mogą podskakiwac, drzeć...

Tylko jak podstawić kobylke pod wahacz skoro są dwa?
Próbowałbym pod przedni pomiędzy mocowaniem amortyzatora a sworzniem. Wahacz ma takie uwypuklenie, może tam się uda solidnie podstawić kobylke...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.