Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 21 sie 2019, 15:56 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: wielkopolski
Próbowałem znaleźć na forum odpowiedzi na dziwne stuki w zawieszeniu. Niestety zauważyłem że problem dotyka więcej osób i nie ma konkretnej odpowiedzi. Otóż ten kto dba o mazdę jest bardzo zdziwiony jak zacznie mu stukać zawieszenie przy przejeżdżaniu przez małe głębokie dziury, tory, krawężniki lub bruk, podczas że wiadomo że zawieszenie nie ma luzów i było sprawdzane na odpowiednich urządzeniach. I mnie dotknął ten problem. Byłem na przeglądzie technicznym i ku mojemu zdziwieniu diagnosta po trzęsionkach, szarpaniu i macaniu stwierdził że nie ma nigdzie luzu. Wymyśliłem test: kopiąc nogą w koło od przodu patrz jak drga koło do strony stuku a następnie kop w drugie koło. Jeśli koło od strony stuku więcej drga to przyczyna jest w silentblocku wahacza. Otóż wszędzie sprawdza się luzy na sworzniach i końcówkach drążków a nikt nie sprawdza siletblocku bo niby jak go sprawdzić. Tylko doświadczony mechanik weźmie breche i wyczuje że guma jest zbyt miękka lub jeśli tuleja wyraźnie oddzieliła się od gumy. I tak było w moim przypadku. Po demontażu dolnego wahacza okazało się że sworzeń nie ma luzu ale tuleja w gumie ma niewielki luz. Po założeniu nowego wahacza jeździ się jak nówką. Winą jest silentblock. Myślę że wielu osobom pomogłem w rozwiązaniu upierdliwego problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 gru 2019, 09:18 
Świeżak
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 20
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Już miałem pisać nowy temat kiedy znalazłem Twój wpis. Właśnie zdarzyło się to mi, stukanie podczas przejeżdżania po nierównościach. Na diagnostyce zawieszenie sztywne, myślałem że to może poduszki silnika, ale luzu również nie mają. Jedyne co to dolny wahacz poprzeczny jest luźniejszy (tzn ruszając nim stawia mniejszy opór niż ten z drugiej strony) ale nie ma luzów podczas kontroli na warsztacie. Czyli w tym wypadku jedyną rzeczą może być ten silentblock? Jak go wymienić? Razem z całym wahaczem?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.