Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 7 gru 2018, 14:24 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Mam problem, auto przy prędkosci powyżej 100km/h staje się bardzo niestabilne, mam wrażenie jakby cale latało na boki, bardzo nerwowo reaguje wtedy na jakikolwiek ruch kierownica, a jest praktycznie nie do opanowania przy jeździe z taka prędkością na lukach/ zakrętach. Dodam ze od dłuższego czasu słyszalny był szum z okolic tylnego lewego kola i lekkie ściąganie w prawo, ale mechanik stwierdził ze wina opon. Tak wiec zakupiłem nowe opony, po wymianie okazalo sie ze szumy nie ustapiły, dodatkowo wyczulem w przedziale okolo 30-60km/h bicie na tylnym lewym kole. Tak wiec odwiedzilem innego mechanika który sprawdził ogolny stan zawieszenia, i nie stwierdzil nic niepokojacego poza luzem na wspomnianym tylnym kole, ale stwierdzil ze to napewno nie jest przyczyna takiego zachowania auta ( nie wspomnial o wymianie lozyska?). Tak wiec odwiedzilem nastepnego dnia stacje diagnostyczna, diagnosta obejrzal auto, nic nie znalazl, wrzucil na szarpak wszysko sztywne jego zdaniem ok, amortyzatory "wybite" rownomiernie przod 84% tyl 80%. Odeslal mnie z "kwitkiem". Niestety problem sie nasila, mam wrazenie ze na lukach/zakretach zaczyna wrecz uciekac mi "dupa" i zaczynam się po prostu bać jeździc samochodem powyzej 100km/h. W czerwcu ustawiałem zbieżność wszystko było ok. Proszę pomoc , z góry dziękuję.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 gru 2018, 15:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Skupiłbym się na tym tylnym lewym kole. Na początek sprawdź czy koła są dokręcone.
Miałem podobny przypadek, byłem pewny, że łożysko się rozleciało, dopiero w domu okazało się, że śruby się poluzowały.

Jeżeli śruby są OK to podnieś auto, sprawdź luzy koła w pionie i poziomie.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 gru 2018, 15:46 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Koła sprawdziłem w 1wszej kolejności, wszystkie 3mają. Nie mam pod blokiem możliwości samemu tego sprawdzić ale wybiorę się gdzieś na podnośnik to skontrolować. Dziwi mnie tylko że mechanik zbagatelizował to koło i ten luz. Czy umierające łożysko może wpływać aż w tak znaczącym stopniu na cały układ kierowniczy i prowadzenie auta?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 gru 2018, 00:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Łożysko tył, może prowadzić do pływania auta.
Podnieś sobie auto na lewarku, i sprawdź poruszaj zakręć każde z kół osobno...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.