Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 sie 2018, 15:31 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Witam, wczoraj robiąc trasę na 2 auta, szwagier ku mojemu zdziwieniu poinformował mnie ze auto momentami kopci jak diesel. W skrócie, jadąc przed nim przy wyprzedzaniu trochę poprzeciągałem auto na 3 i 4 biegu do 6 tys obrotów, po dojechaniu do celu powiedział mi o tym jak to wyglądało i bylem w lekkim szoku. Auto ma " niby " 198 k przebiegu jakaś książka serwisowa jest ale nigdy nie weryfikowałem jej autentyczności. Silnik 2.0 147km, dodam ze auto od wymiany oleju (co 12k km)
musi miec dolewke okolo 1-1.5l bo podpija. Juz jakis czas temu tesciowa stwierdzila ze auto potrafi przykopcic ale zmieszany pomyślałem że "baba" się nie zna. Jeszcze wczoraj wieczorem zrobiłem test i faktycznie w okolicy 6k obrotów auto przydymiło najpierw na czarno a później gdy zeszło z obrotów jakby poleciała lekka biała "para". Zastanawiam się co jest grane, podejrzewam sondę bo przy gazowaniu czuć było intensywnie jakby nie spaloną benzyną, dodam ze jakiś czas temu przy mocno wilgotnej aurze auto po odpaleniu falowało i "prykało" na moje oko objawy świecy ale przeszło po zgaszeniu auta i od tamtego czasu jest ok. Osiągi i spalanie niby ok, ale mam wrażenie ze auto gorzej wkręca sie na wysokie obroty w czasie jazdy i jakby 0.5l-1l wzrosło spalanie. Jeszcze nie diagnozowałem auta komputerem, brak check engine i innych kontrolek. Miał ktoś podobny problem?
Z góry dziękuję za odp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 23:57 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Jak kopci na czarno to olej przepala. Jak na biało to płyn chłodniczy. Skontroluj ubytki oleju i płynu chłodniczego. I czy przypadkiem nie masz śladów oleju w zbiorniczku na płyn chłodniczy.
Co ile dolewasz oleju co jaki dystans ?

Przy awarii sondy powinien się zapalić błąd silnika.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 10:46 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Dolewki robię średnio co 5 tys po przeliczeniu wychodzi mi w zależności od stylu jazdy i rodzaju trasy średnio 100-150ml na 1tys km. Zbiorniczek czysty, płyn w normie, brak ubytków. Dodam że momentami po odpaleniu wręcz śmierdzi niespalona benzyną. Brak check engine.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 13:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Oby nie remont.... Nie <boisie>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 13:47 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Z tym olejem to prawie jak byś nie dolewał :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 wrz 2018, 08:18 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Po podłączeniu do komputera okazało się że sonda przed katalizatorem ma napięcie ujemne i niby jakiś sygnał podaje (gość pierwszy raz coś takiego widział z ujemnym napięciem przy sondzie). Druga sonda za katalizatorem na wolnych obrotach pracuje pasywnie, dopiero pod obrotami zmienia się wykres. Druga sprawa podobno zapotrzebowanie na powietrze powinno wynosić od 200 do 400g (tak stwierdził diagnozujacy) a u mnie wynosiło jedynie 60g, dlatego dzisiaj wymienię filtr powietrza i wyczyszcze przeplywke, co dalej się okaże, facet nie był w stanie stwierdzić czy padła sonda czy wina jest zbyt mała ilość powietrza i dlatego mieszkanka jest zbyt bogata i auto się dusi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 wrz 2018, 09:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale to już byłyby błędy w ODB, i od sondy i od mieszanki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 wrz 2018, 09:27 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Czyli co sugerujesz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 wrz 2018, 11:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie mam pojęcia <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 wrz 2018, 21:05 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Wymiana filtra + czyszczenie przeplywki nic nie zmieniły więc pozostaje sonda... Chyba <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 wrz 2018, 21:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wymień zobaczysz czy to to. Warto zacząć od rzeczy powiedzmy najtańszych, remont silnika ostateczny. Jak by nie patrzeć autko ma 12 lat, przebieg nie za duży No ale cóż nie wiadomo jak był traktowany przez poprzednich właścicieli. Chyba ze go masz od nowości to inna sprawa ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 paź 2018, 07:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam

Mam taka sama sytuacje , samochód ma 103 tys km oryginalnego przebiegu. Udało Ci się jakoś rozwiązać ten problem ?U mnie ten problem występuje tylko przy bardzo wysokich obrotach, przy normalnej jeździe problem nie występuje.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 19:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.08.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: wielkopolski
Hej czesć.
Mam problem z mazda 1.8 czysta benzyna mazda z 2007 r.
Kupiłem autko przy oględzinach było wszystko cacy nic się nie działo, wracałem 50km do domu wszystko ok żadnych dziwnych dźwięków kopcenia nic, po drodze tankowałem 95 (pisze to bo może coś się przyda) 4dni po kupnie pojechałem na myjnie ładnie umyłem autko i w dniu 5 zaczęła mi kopcić podczas jazdy w lusterku zobaczyłem dym (jaki kolor nie wiem) ale doszedł mnie dziwny tyrkot z okolic silnika bardziej hmm tak lewa strona cos w okolicach przepustnicy przynajmniej podczas jazdy tak mi się wydaje, dźwięk pojawia się przy przyspieszaniu w okolicach 2-2,5tys obrotów, jak by go opisać hmm jak by 2 zębatki się kręciły z czego jedna złapać i ta druga po niej przeskakuje, jak dźwięk zamykania trytytki takie chrupotanie, dosłownie może z 2-3 sek to słychać widać wtedy dym w lusterku i auto jedzie dalej normalnie, nie zauważyłem spadku mocy, jak ze spalaniem nie wiem jeżdżę głównie po mieście i to bardzo mało więc narazie mam chyba 9l/100 płynu chłodniczego nie ubyło. z olejem nie wiem ciężko mi wyczuc ten bagnet, bo co sprawdzam to suchy 2x dolałem po 1 litrze i pojawia się do 1 kreski przy min pojeżdżę sprawdzam i niby jest na samym dzyndzelku


Ostatnio edytowano Śr, 28 wrz 2022, 19:15 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.