Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 12:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Witam.
Jestem nowy tutaj na forum za bardzo już nie wiem co mam robić ponieważ zaczyna mnie zaskakiwać co raz bardziej moja M6, natomiast przejdźmy do sedna mojego tematu, niżej opisze problem, mam nadzieje ze ktoś będzie wstanie mi pomoc.

Otóż to zaczynajac jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 Disel 143KM, problem miałem z głowica ponieważ uszczelka została wydmuchała po naprawie zaczęły mi falować obroty niestety nie mam jak zwrócić się do mechanika któremu zleciłem naprawę ponieważ za bardzo się od tego czasu nie lubimy. Zaznaczę tez ze owy filt dpf został usunięty ponieważ z nim tez miałem problem, natomiast opisywana prze ze mnie sytuacja wiąże się z tym ze po na prawie prócz falowania obrotów pokazało się tez dymienie na zimnym silniku bardzo duże, wyglada to następująco.
1. Wchodzę rano do auta odpala od strzała zero zająknięcia.
2. Dodawając gazu widzę ze już zaczyna się wydobywać dym jadąc nawet na samym sprzęgle
3.auto potrafi zgasnąc jadąc na sprzęgle oraz dym już jest niemiłosierny
4. Po 3-7 minutach zależne od tego ile postoi auto dym jest już tak ogromny ze sadziedzi myślą ze pali się auto
5. Po wywaleniu owego dymu(czy tez wypaleniu tego co siedzi w środku) wszystko wraca do formy nie odczuwam spadku mocy auto nie kopci jak już się rozgrzeje wszystko działa jak należy.
6. Dzisiaj zauważyłem ze po odpaleniu i próbie przegazowaniu tych (spalin) olej wyleciał pare kropel przez bagnet.
Nie mam już pomysłów na to ci może to być, czy ktoś miał podobny problem ponieważ już niestety jestem zrezygnowany potrzebuje wyjechać na wakacje a żaden mechanik nie chce się podjąć prawdobodobnie poprawy po ostatnim mechaniku. Od czego mogę zacząć i czy jest szansa ze przejadę moja Madzią na trasie na wakacje,
Bardzo proszę o pomoc! Oraz o jakieś odpowiedzi z góry bardzo dziękuje forumowicza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 14:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czy oleju silnikowego ubywa?
Czy płynu z okładu chłodzenia ubywa?

Co było pierwsze, naprawa uszczelki czy usunięcie DPF ?

Po wymianie uszczelki czy była sprawdzana głowica, planowanie, szczelność wewnętrzne pęknięcia...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 16:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Dpf był pierwszym problemem i po nim była uszczelka, teoretycznie wszystko było zrobione przy głowicy tak jak ma być, wraz z planowanie sprawdzaniem szczelności wymienili dwa zawarto wszystkie uszczelniacze wspomnę jeszcze ze był robiony przy tym rozrząd
Ubytków oleju oraz płynu chłodniczego nie zauważyłem musiałem dolać olej po naprawie dosłownie z 300 ml tylko ze w tedy tego problemu nie było problem pojawił się gdzieś miesiąc dwa po naprawie był sporadyczny teraz to już częstość, pierwszy problem który miałem było to falowanie obrotów lodem doszło do dymienia rano po jakimś miesiącu zauważyłem lekki dymek po dostaniu z biegiem czasu do dzisiaj co raz częściej i oczywiście z większa ilością dymu teraz jest tak jakby zasłona dymna


Do tego wszystkie uszczelniacze koszt naprawy wyszedł mnie około 3tysiace złotych


Ostatnio edytowano Pn, 16 lip 2018, 17:31 przez victor, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 16:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Oleju, płynu,..ubywa?

Jak usunąłeś DPF, to były problemy z kopceniem? lub inne problemy po usunięciu?
Ile km zrobiłeś między DPF off a naprawą uszczelki pod głowicą?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 18:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
nie ubywa z edytowałem post wiec proszę przeczytać jeszcze raz wyżej

-- Dodano: 15 lipca 2018, o 16:29 --

Millerek Peoblem z dpf był taki ze nie mógł się wypalić i platyna w środku była lekko uszkodzona co skutkowało jego ciągłym zapychaniem się. Po usunięciu ze sterownika i usunięcie platyny, zero kopcenia ani razu nie zakłócił mi po usunięciu dpf. Wspomnę jesCze ze auto nie kopciła mi nawet gdy uszczelka była rozwalona, jedynym objawem uszczelki było brak ogrzewania w środku oraz grzanie się silnika zero dymu dym pojawił się dopiero po naprawie uszczelki a także to falowanie obrotów. Po roku mniej więcej po dpf walnęła uszczelka

-- Dodano: 15 lipca 2018, o 18:50 --

Teraz zauważyłem spadek mocy nie chodzi turbina oraz ostre falowanie obrotów to chyba już koniec mojej m6..


Ostatnio edytowano N, 15 lip 2018, 17:01 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 22:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Głowica do reklamacji, podejrzewam że jest szrot.
Dodatkowo, silnik był przegrzany, możliwe dalsze uszkodzenia nawet bloku silnika.
Jazdy z tego nie będzie.

Skąd jesteś, mamy kilku fachowców do twojego silnika... :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 13:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Krakow pod jakim względem iść do tego mechanika z reklamacja, ze jest coś spieprzone przez niego czy w innym kontekście


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 16:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niestety reklamacja działa tylko jak coś faktycznie jest źle zrobione a w tym przypadku decyduje ta sama osoba czyli ten mechanik...
Ogólnie najgorsza droga z możliwych ale może może uda się uniknąć dalszych kosztów.... nie wiem...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 16:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
No nic spróbuje chce uniknąć kosztów bo nie ukrywam bolą naprawy Mazdy. Zobaczę co powie jutro mechanik dzisiaj rano po wczorajszej kalibracji wtrysków wszystko było okej zero dymu już się ucieszyłem ale potem auto dostało do 12 godziny i wtedy już masakra także cis nie dobrego się z nią dzieje zastanawiam się czy w razie potrzeb dokładanie następnych pieniędzy jest opłacalne..te auta przecież już majątku nie kosztują a myśle ze naprawa następna przekroczy wartość samochodu, będę działał sKoda ze nikt się nie odezwał z podobnym problemem.

Dzięki za wszystko Millerek bardzo miło za chęci pomocy


Ostatnio edytowano Pn, 16 lip 2018, 17:30 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 17:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Poczekaj, piszesz ze po kalibracji jest normalnie, silnik nie kopci, ok...Ale.
Piszesz też, że kopci strasznie tylko na zimnym silniku, i...kalibracji nie zrobisz na.zimnym silniku więc robiąc kalinracje na gorącym to normalnie kalibracja przechodzi i jest ok tak jak bez kalibracji.

Wniosek przeprowadzenia kalibracji to :bez różnicy, kalibracja nie pomaga.

Powiedz jeszcze jak kopci ciemnym czarnym dymem, może biało siwym?
Powiedz ile kilometrów zrobiłeś między DPF off, a wymianą uszczelki pod głowicą.

Napewno żadnych płynów nie ubywa? Tak wiem że to ciężko określić przecież żadnych wielkich kilometrów nie robisz od remontu.
Jeśli ubytki byłyby, dawno byś to zauważył przecież.

Piszesz też że turbina przestała działać.
Ona nie przestała działać, możliwe że silnik jest tak już słaby że myślisz że turbina nie daje ciśnienia....może tak być? oczywiście że tak...

Kalibracje robiłeś FORSCANem czy na kabelek?

Jeśli masz FORSCAN, możesz odczytać stare bądź bieżące jakieś błędy, odczytać ciśnienia, sprawdzić odpowiednie położenie wtryskow względem zapisanej kolejności.


Musimy mieć jakieś punkt zaczepienia.
Wiemy tylko że był DPF off i bez DPFu było ok,. Nie było żadnych problemów.

Później doszła wypalona uszczelka pod głowicą, ale też nie kopcilo? czy już kopcilo co doprowadziło do remontu głowicy....? Wiemy tylko że.bylo słabe bądź wogóle nie było ogrzewania.
Ale wiemy że silnik się przegrzewał. Jak długo jak bardzo tego nie wiemy.

Nie wiemy czy mechanik założył nowe czy stare podkładki pod wtryskami...

Historia już nie raz.pokazala, że robiąc remont góry czyli głowicy, zaraz siada dół silnika czyli pierścienie co również objawia się mocnym kopceniem rano na zimnym silniku.


Możliwości jest kilka dosłownie, jeśli kopci na zimnym, to może brak kompresji i mogą to być pierścienie jak również zawory bądź stare podkładki.
Jeśli puściły pierścienie bądź podkładki pod wtryskami, oliwa rano w cylindrach będzie się spalać na czarno siwo, ona również może powodować że silnik nie będzie miał mocy.
No ale piszesz ze ubytków żadnych nie ma... Co jest i tak dobrą wieścią w całym problemie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 16:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Około 20-30tys, na Dpf OFF. Po usunięciu dpf zero objawów dymienia, uszczelkę zdiagnozowałem tym, że spaliny sie dostawały do ukladu chłodniczego, i nie było ogrzewania, nie było w tedy zadnego kopcenia ani nic po za tym co mogło bez pośrednio wskazywać na tą uszczelkę.
Kalibracje zrobiłem, tak jak tutaj opisywali na forum przez kabelek, przy rozgrzanym silniku wszystko widać było, że przebiega okej, na nastepny dzień rano nie zakopcił pojechałem do sklepu kilka kilometrow dalej i było okej, odstawiłem auto i po paru godzinach znów pojawił sie owy problem dymu, oraz falowania obrotów.
Dzisiaj w trakcie jazdy właściwie przed chwilą po przejechaniu z miasta, auto podczas jazdy straciło moc , zauważyłem że stało sie to jak przydusiłem troche silnik na progu zwalniającym a zaraz po tym była utrata mocy i zaczął dymić na czarno.
Jeżeli troche tylko ostygnie silnik po wyłączeniu i włączeniu silnika, wszystko wróciło do normy, dla mnie to też jest dziwne, na komputerze zero błędów jakichkolwiek.


Moderator EDIT:
Gucioprzemek bardzo Cię proszę o NIE CYTOWANIE POPRZEDNIEGO POSTU.
Jeżeli nie zauważyłeś to za to dostałeś ostrzeżenie.


-- Dodano: 16 lipca 2018, o 18:19 --

Bardzo przepraszam, nie zauważyłem bede zwracał uwagę :)

-- Dodano: 18 lipca 2018, o 16:19 --

Witam, jak ktoś miałby podobny problem to pomogło wyczyszczenie egr, w ogole sie nie otwieral ani nie zamykał, był załkowicie zatkany.


Ostatnio edytowano Pn, 16 lip 2018, 18:17 przez victor, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 lip 2018, 11:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, gratulacje :)
...my tu już o kosztach itd, a tu pierdoła jak czyszczenie EGR hehe, ot cała mazda ;)
Ale to i tak dziwne jest, dokładnie nie pasujące do objawów....
Chłopaki zaślepiają EGR, i jest wszystko ok. Jeśli u ciebie był całkowicie zatkany to znaczy był zaślepiony, hehe...

Po co zakładać zaślepke skoro można poczekać aż się sam zatka

Ok, miejmy nadzieję że twój problem się skończy i będziesz mógł użytkować mazde zgodnie z planami, ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lip 2018, 10:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Właśnie Millerek dziwny ze to była wina egru był leko otwarty i spaliny musiały się prawdopodobnie dostawać tak gdzie nie powinny. Mam nadzieje ze będzie Ok! Na razie jest super nawet moc wzrosła i spalanie mi się obniżyło, wcześniej komputer nie zaszedł poniżej 10l/100


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lip 2018, 11:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, jeśli egr był w takim stanie przed usunięciem DPF, to teraz wiesz gdzie leżał winowajca problemów z DPF....

Jeśli nawet, to zadam pytanie...
Czemu egr się zapchał po wymianie uszczelki pod głowicą?...
No tak można się zapytać, skoro przed wymianą uszczelki i już nie mając DPFa, wszystko było ok.... :)
Gucioprzemek napisał(a):
... pomogło wyczyszczenie egr, w ogole sie nie otwieral ani nie zamykał, był załkowicie zatkany.

Gucioprzemek napisał(a):
Właśnie Millerek dziwny ze to była wina egru był leko otwarty...

...sam widzisz, jak czytasz, to się kupy i dupy nie trzyma :-)
..Ale spoko, ważne że jest ok ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lip 2018, 13:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Może mechanik nie chciał się przyznać do zrobienia czegoś innego dwa dni w sumie auto u niego było może coś rzeczywiście spartaczył. Podejrzewam ze nie miałem problemów z Dpf tylko z egrem, ale już po ptakach jak to się mówi ważne ze jest Ok wziął tylko 50 złotych także nie ucierpiałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.