Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 00:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 20:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
Cześć wszystkim.
Szukam jakiejkolwiek sensownej informacji od dłuższego czasu i nic. Noszę się z zamiarem założenia LPG w mojej Madzi, ale trafiłem na taki artykuł
http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/lpg-2864/news-lpg-tak-ale-nie-w-tych-silnikach,nId,953475

Niestety (albo na szczęście) w sieci spotykałem informacje, że w M6 1.8 benzyna z 2005 roku (t.j przed liftem) regulacja zaworów odbywa się przy pomocy płytek. A jeszcze inni mówią, że wręcz regulujemy śrubką. Czy ktoś przeprowadzał regulację luzów zaworowych w tym silniku? Jak to wygląda i jakie są koszty? Bo może jednak opłaca się założyć instalację? :) W krakowskim ASO panowie na zadane pytanie odpowiedzieli tylko, ze mazdy nie lubią lpg i że na pewno będę miał liczne problemy, ale oprócz spalania oleju nic nie potrafili więcej powiedzieć (żenada....). Czekam na jakąś pomoc... :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 21:50 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Jak robisz 15kkm rocznie to Ci się zwróci a regulacje robisz co 2 lata i nie bedzie problemów, kłopoty mają Ci co zaniedbają, co do tej regulacji tą wątpię by 1.8 sie wyróżniał, tak jak piszesz to było w 626


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 07:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
5 czerwca 2018, o 21:50 neo1977 napisał(a):
co do tej regulacji tą wątpię by 1.8 sie wyróżniał, tak jak piszesz to było w 626

Hmm ja nic nie pisałem o 626. Jedynie w artykule jest wspomnienie, że starszych Mazdach była śruda.
A skoro 1.8 ma się nie wyróżniać to znaczy, że ma wg ciebie szklanki czy płytki, bo niejasno napisałeś?? Rozumiem, że nie robiłeś tego jedynie domniemujesz?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 07:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
W Mazdach 6 z silnikami benzynowymi regulacja luzów zaworowych jest poprzez szklanki:
Obrazek

Nie ma żadnych śrub, regulacji dokonuje się poprzez:
- dopasowanie innej szklanki o odpowiedniej wysokości
- szlifowaniu szklanki do odpowiedniej wysokości

Koszta są różne w zależności jak zakład wykona regulację.
Jeżeli zakład pomierzy luzy zaworowe i zamówi szklanki na odpowiednią wysokość to koszta będą spore, ponieważ sama szklanka to około 100zł/szt, do tego robocizna + nowa uszczelka pod pokrywę zaworów.

W przypadku regulacji luzów poprzez szlifowanie starych szklanek koszt to około 300zł-350zł + koszt uszczelki. Mam na myśli tutaj zakład podmiejski.

Dzięki PanPawel poniżej info ile powinny wynosić luzy zaworowe:
Obrazek

Co do opinii, że Mazda nie nadaje się do gazu, to się nie zgodzę.
Ja mam Mazdę 6 2.0 147KM - na gazie już 60k km - instalacja serwisowana co 10k km i do dzisiaj bez problemu jeżdżę, Mazda od kiedy ją mam pobiera od 0,7l do 1l oleju na 10 000km.

Znajomy ma Mazdę Premacy 1.8 - na gazie zrobił około 40-50kkm musiał zrobić regulację luzów zaworowych, ponieważ zaczął mu wypadać zapłon. Dolewa około 0,5-0,7l oleju na 10 000km.

Co do opinii, że benzyniaki Mazdy lubią olej - zależy jak ktoś dbał od nowości, jaki olej był lany, jak często były wymiany.
Jeżeli silnik "bierze" olej przed założeniem LPG, to po założeniu też będzie brał, analogicznie wygląda sytuacja, gdy silnik nie zużywa oleju.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 11:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
Dzięki Victor za odpowiedź. Wygląda profesjonalnie więc zakładam, że wiesz o czym mówisz :)
Wychodzi na to, że gdyby nawet trzeba było regulować luzy raz na 15 000km i koszt był powiedzmy 1000PLN to i tak się to opłaca. Zakładam, że instalacja nie będzie sprawiała innych kłopotów. Mam zamiar założyć LPG w M-gas w Krakowie i jak dotąd mam o nich bardzo dobre zdanie więc liczę, że i tym razem dadzą radę.
Póki co moje auto ma 135 000km przebiegu, ale już 13 lat (przebieg sprawdzony). Ponieważ robię 15 000 rocznie no to przewiduje, że gdzieś za 100 000 skończy i tak swój żywot czyli za jakieś 7 lat. Mam nadzieje, że nie wykończę silnika do tego czasu :) Pozdrawiam.

-- Dodano: 6 czerwca 2018, o 11:18 --

Potwierdzam. Byłem w serwisach Mazdy i Forda. Regulacja luzów zaworowych w Mazda 6 1.8 benzyna 120KM odbywa się przy pomocy szklanek.
Koszt jednej szklanki wynosi 45-50zł w Fordzie i dwa razy tyle w Maździe. Zaworów jest 16 :) Piszę o fordzie bo to bliźniacze silniki.
Zamykam temat i pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 12:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
guslarz pamiętaj, że nie wszystkie szklanki (16szt) muszą być wymienione.
Oczywiście piszę o rozwiązaniu wymiany, nie szlifowania.

Mechanik powinien pomierzyć luzy zaworowe, pomierzyć szklanki i często udaję się dopasować inną szklankę, ale z Twojego silnika. Szklanki się nie zużywają, luzy zaworowe się zmniejszają i aby zachować znamionowe luzy trzeba szlifować szklanki na odpowiednią wysokość lub zamówić nową o odpowiedniej wysokości.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 13:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
Wiem rozumiem o co chodzi. A pytanko takie - myślisz ze do samego odczytania (sprawdzenia luzów) wystarczy ściągnąć dekiel czy też trzeba będzie ściagać wałki rozrządu? Bo jakby było prosto to może zdecydowałbym się sprawdzić tylko luzy przed założeniem gazu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 13:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Z tego co się orientuje luzy sprawdzą zdejmując pokrywę zaworów.
Lepiej od razu zaopatrzyć się w nową uszczelkę, żeby później olej się nie lał.

Luzy zaworowe należy sprawdzić i wyregulować o ile potrzeba niezależnie od LPG.
LPG sprawia szybsze "znikanie" luzów zaworowych, poprzez większą temperaturę spalania, ale regulować trzeba na LPG i na Pb.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 14:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
Ok. Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 15:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
6 czerwca 2018, o 08:04 guslarz napisał(a):
Hmm ja nic nie pisałem o 626. Jedynie w artykule jest wspomnienie, że starszych Mazdach była śruda.

czyli np 626 a 6tki to już nowsza konstrukcja <zauroczony>
6 czerwca 2018, o 14:00 guslarz napisał(a):
Bo jakby było prosto to może zdecydowałbym się sprawdzić tylko luzy przed założeniem gazu.

6 czerwca 2018, o 14:14 victor napisał(a):
Z tego co się orientuje luzy sprawdzą zdejmując pokrywę zaworów.

Też tak planowałem ale okazało się trzeba wyciągać wałek więc odłożyłem regulację na rok po założeniu instalacji


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 09:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
Zaraz zaraz. To mówisz, że do sprawdzenia luzów w 1.8 trzeba ściągać wałki rozrządu? Nie wystarczy podnieść pokrywy zaworów?


Ostatnio edytowano Cz, 7 cze 2018, 09:23 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 17:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Na pewno tak jest w 2.0 czy 2.3 to i w 1.8 nie spodziewałbym się inaczej <boisie>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 21:21 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Wydaje mi się Panowie, że wałek trzeba podnieść do wymiany szklanki, natomiast do pomiaru nie trzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 21:10 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
To powodzenia i popatrz sobie jak to wygląda <brawo>
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 22:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
neo1977 a wytłumacz mi jak chcesz zmierzyć luz zaworowy skoro podniesiesz wałki ?
Ten luz to między szklanką a czym chcesz mierzyć ??

Ten filmik dobrze pokazuje jak się SPRWADZA luzy zaworowe:


_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 cze 2018, 14:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
W celu sprawdzenia luzu zaworowego wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i mierzyć luzy pomiędzy powierzchnią szklanki a krzywką walka rozrządu.
W razie nieodpowiedniego luzu (zbyt duży lub za ciasny) należy zapisać pomiar na danym zaworze,a następnie :
- zdemontować wałek rozrządu
- wyjąc szklankę zaworu polegającego regulacji
- odczytać wewnątrz szklanki numer i posługując sie EPC odnaleźć wysokość tej szklanki ( alternatywnie można użyć śruby mikrometrycznej)
- w zależności od wyniku pomiaru luzu należy dobrać szklankę o odpowiednim wymiarze ( wysokości)
- użyć dobranych szklanek i zamontować wałek rozrządu
- zmierzyć ponownie luzy
- jeśli uzyskane wartości mieszczą sie w przedziale zadanych przez producenta pojazdu zamknąć pokrywę zaworów,w przeciwnym wypadku powtórzyć operację
Zaleca sie wymianę szklanek,a nie ich szlifowanie. Szlifowanie powierzchni szklanki niszczy ich wierzchnią warstwę utwardzoną co może wpłynąć na zniszczenie krzywki walka rozrządu.

Mam nadzieje,ze ten krótki wywód rozwiał wszelkie wątpliwości dotyczące regulacji zaworów. Dodam tylko,ze pomiaru dokonujemy na zimnym silniku a to ze względu na związek pomiędzy konstrukcją głowicy a rozszerzalnoscia termiczną metali.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 cze 2018, 15:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
8 czerwca 2018, o 23:13 victor napisał(a):
Ten luz to między szklanką a czym chcesz mierzyć ??

a wałkiem przecież że nie pokrywą :hi: chodziło mi o uszczelkę i pomieszałem nic już nie wymyślę trzeba przyznać rację :goraco:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 11 cze 2018, 10:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
9 czerwca 2018, o 16:21 neo1977 napisał(a):
chodziło mi o uszczelkę

Wyjaśnij proszę do wymiany jakiej uszczelki trzeba wałki rozrządu podnosić ?
Chyba nie do wymiany uszczelki pokrywy zaworów <hahaha>

Domyślam się, że miałeś na myśli uszczelkę pod głowicą, ale jak widać ze zdjęcia, które sam wstawiłeś, nawet do podniesienia głowicy nie potrzeba ruszać wałków. W wątkach technicznych lepiej nie snuć swoich wywodów, bo później ktoś to przeczyta i jeszcze zastosuje te "porady" w praktyce.

Cytuj:
Mowa jest srebrem, a milczenie złotem. Przysłowie to mówi nam, że mądre słowa są bardzo cenne, ale umiejętność słuchania i powstrzymywania się w odpowiednim momencie jest umiejętnością cenniejszą.


tadziol - dzięki za wyjaśnienie w sprawie szlifowania szklanek. Nie wiedziałem, że to może mieć negatywny wpływ na krzywki wałków.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 12:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Mi chodziło, że do pomiaru jak i regulacji trzeba wyciągać tą uszczelkę (i zazwyczaj też już wymienić) a nie wałek trzeba myśleć szybciej niż się pisze a nie na odwrót :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2020, 10:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.06.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Witam jakie +- ceny za regulacje zawowor? I przy okazji ktoś może poleciłby jakiś warsztat do wykonania tej usługi najlepiej Białystok i okolice


Ostatnio edytowano N, 28 cze 2020, 10:38 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 wrz 2021, 07:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.07.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
witam tak jak w tytule koszt i jak to wygląda?

-- Dodano: 1 września 2021, o 07:14 --

chodzi o to że gdy włączy się klima lub wiatrak chłodnicy szczególnie na wolnych obrotach słychać że wydech jest głośniejszy poza tym auto zrobiło się mułowate mechanik zasugerował regulacje zaworów


Ostatnio edytowano Śr, 25 sie 2021, 22:31 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 09:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
Wróciłem na forum po dłuższej przerwie i z większym doświadczeniem to się podzielę wiedzą dla potomnych. Uważam, że przy moim przebiegu (15 000km rocznie) nie warto interesować się luzami zaworowymi po zainstalowaniu LPG, tylko jeździć aż wypalą się gniazda i głowica będzie do roboty. Koszt remontu głowicy to około 2500zł do 3000zł. Tymczasem każdy pomiar luzów co 20 tyś km to u mnie było: 200zł (pomiar i uszczelka) + ok. 400zł kable wysokiego napięcia i świece (bo kable parciały i pomimo, że wymieniałem na dobre to, po ich ruszaniu występowały przebicia i silnik rwał na wolnych obrotach). Pomiarów zrobiłem trzy i przy ostatnim wyszło, że jeszcze z 20 000 mogę zrobić zanim trzeba będzie niwelować luzy. Koszt regulacji luzów to lekką ręką licząc około 1500zł ponieważ szklanek jest 16 każda po 40 zł plus do tego robocizna z podnoszeniem wałków rozrządu, uszczelkami itd...A zatem 3x600+1500zł= 3300zł. Szkoda czasu i pieniędzy. Moim zdaniem jeżeli silnik jeździł na Pb i zakładamy mu LPG to jeździjmy aż naprawdę pojawią się problemy i dopiero wtedy remont głowicy i spokój na kolejne 80-100tyś. Dodam jeszcze, że mniej więcej połowę przebiegu robię na autostradach i połowę po mieście. Jak ktoś głównie robi trasy to na bank luzy będą się zmniejszać szybciej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 gru 2022, 16:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.02.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Hmm - sprawdzenie luzów jest dość proste i mając szczelinomierz można samemu to zrobić; Ja przy zdejmowaniu pokrywy nie wymieniałem potem uszczelki - nic nie ciekło po założeniu starej;


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.