Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 25 kwi 2018, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Cześć Wszystkim,

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc dla mojej Mazdy 6 z 2002 r
Przebieg 156 tyś (rzeczywisty)
2,0 benzyna /gaz
60 tyś na gazie

od jakiegoś czasu wyskakuje mi co jakiś czas check P0301 tj. wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.
Niestety błąd po skasowaniu po jakimś czasie pojawia się ponownie. Wymieniłem już kable, świece, cewkę a nawet wtryski niestety problem pojawia się dalej.
Ostatnio postanowiłem zmierzyć kompresje i na ciepłym silniku wykazało 12 bar z kolei zimnym tj po odstaniu 24h pomiar wykazał 9,5 na wszystkich cylindrach czyli silnik jest w dobrej kondycji.

Błąd wyskakuje co jakiś czas nie ma reguły ale zawsze na zimnym silniku oraz czasami przy odpalaniu tj wtedy długo kręci i po odpaleniu już się pali:/ (ale silnik też jest zimny bo auto stoi cała noc)

Mechanik zasugerował, że może elektronika coś szwankuje ale nie wiem co myśleć bo mam już dość wymiany części dobrych na dobre tylko dlatego że możne to to, a możne to tamto .

Miał ktoś podobny problem i poradził sobie z Nim ? Bardzo proszę o pomoc:)

Pozdrawiam serdecznie


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 25 kwi 2018, 21:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Obstawiam brak luzów zaworowych - kiedy ostatnio byłeś na sprawdzeniu lub regulacji ?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 kwi 2018, 21:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
tam są szklanki wiec jak byłem u mechanika który zajmuje się tylko mazda stwierdził ze szklanki tutaj nie maja winy, ale sam juz nie wiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 kwi 2018, 21:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Powiedz co za świece zakupiłeś, cewkę i kable. Czy są klopoty z odpalaniem? Czy po pojawieniu się błędu czujesz ze auto nie chodzi jak należy, mniej mocy, podszarpuje itd? Jakie wtryski wymieniles?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 kwi 2018, 22:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Świece NKG irydowe platyna, Kable NGK, cewka bosch.
Problem z odpalanie pojawia sie bardzo rzadko raz na jakiś czas zauważyłem ze musi być zimna noc, wtedy dłużej kręci i zapala check natomiast auto po odpaleniu chodzi bez zarzutu.
Natomiast jak odpalę auto rano bez żadnych problemów i przejadę kawałek ok 500 metrów (na zimnym silniku) a zapali sie check i w tedy go zatrzymam to w momencie kiedy check mruga auto chodzi nierówno ale jak przestanie mrugać i zapali sie na stałe to już jest ok i zero objawów.
Podczas jazdy auto chodzi płynnie i przyśpiesza poprawnie, nie odczuwam aby był słabszy.
Co do wtrysków to wymieniałem wtryski benzyny, niestety inne używane ponieważ oryginałów nie ma na rynku wiec dla sprawdzenia kupiłem używane oryginały ale nic to nie zmienilo


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 07:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Znajomy miał Mazdę Premacy i dokładnie ten sam błąd - wypadający zapłon na 1szym cylindrze.
Okazało się, że to były luzy zaworowe - sprawdzenie z wymianą uszczelki pod pokrywą zaworów powinno kosztować około 200-250zł.

25 kwietnia 2018, o 22:15 trzebcio1 napisał(a):
tam są szklanki wiec jak byłem u mechanika który zajmuje się tylko mazda stwierdził ze szklanki tutaj nie maja winy, ale sam juz nie wiem


Nie wiem na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że to nie to... jeżeli nie sprawdził luzów :idea: <niewiem>
Przecież Ty przejechałeś 60tyś km na LPG, a nie wiadomo czy ktokolwiek wcześniej coś robił.

Nie lekceważyłbym tego problemu, bo jeżeli, przyczyną jest brak luzów zaworowych to powypalasz gniazda i narobisz sobie dopiero kosztów.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 08:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Mnie wypadał zapłon, ale ze względu na przepalanie oleju i zarzucało mi świece.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 11:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Pytałem mechanika o te luzy zaworowe to powiedział że była mierzona kompresja na zimnym silniku i jeżeli byłoby cos nie tak to podczas pomiarów wyszłaby różnica w pomiarach a tutaj jest wszędzie jednakowo wiec dla tego nie widzi sensu tego robić tym bardziej ze koszt nie jest mały w przypadku szklanek bo trzeba kupować nowe.

A nie będzie słychać dziwnych stuków w przypadku kiedy zawory byłyby niewyregulowane?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 12:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
26 kwietnia 2018, o 12:33 trzebcio1 napisał(a):
trzeba kupować nowe


Nie trzeba :) Są zakłady który "szlifują" Twoje szklanki na wymaganą wysokość.


26 kwietnia 2018, o 12:33 trzebcio1 napisał(a):
A nie będzie słychać dziwnych stuków w przypadku kiedy zawory byłyby niewyregulowane?


Hydrauliczne popychacze zaworów mogą "klepać" po odpaleniu, ponieważ olej który reguluje ich wysokość przez noc z nich wypływa i na moment luzy są niewyregulowane (są za duże) i dlatego słychać zawory albo po prostu popychacze są zużyte.

W Maździe masz mechaniczne popychacze zaworów, dzięki temu nawet przy porannym odpalaniu, zawory nie zagrają :)
Jednak przez normalną eksploatacje oraz LPG (większa temp. spalania) luzy zaworowe się zmniejszają, a nawet czasami są bliskie 0.

Cytuj:
Zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ciśnienia w komorze spalania. Jeśli zawory nie będą się stykać z gniazdami zaworowymi, nie będą miały się jak ochłodzić, ich temperatura będzie coraz wyższa i konsekwencją może być uszkodzenie (wypalenie) grzybka zaworu.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 12:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Może faktycznie warto spróbować i zobaczyć co z tego będzie zadzwonię się z jakimś innym mechanikiem i zobaczymy, chyba że polecacie kogoś z Warszawy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 13:37 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Pomagają nawet przez telefon
http://www.mazdaserwis.waw.pl/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 17:24 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
A luz zaworowy tez sprawdzają w ten sposób ?
Jak znam życie,to na pierwszym cylindrze jeden wydechowy-ten zaraz przy rozrządzie ma 0,00 luzu.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 17:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
tadziol właśnie widzę, że sam sprawdziłeś przed monitorem to po co się pogrążasz takimi ułomnymi pytaniami :bojka:


4.1. W ramach obowiązującej ogólnie wolności słowa i dobrego obyczaju, każdy użytkownik powinien starać się wypowiadać zgodnie z zasadami pisowni polskiej, zasadami logiki, starannie dobierać słowa i unikać zwrotów obraźliwych, negatywnie nacechowanych emocjonalnie, dyskryminujących ze względu na rasę, narodowość, pochodzenie etniczne, religię, płeć albo pod jakimkolwiek innym względem, jak również formułowania treści zmierzających do wyrządzenia komukolwiek szkody lub krzywdy, bądź mających na celu wyłącznie zirytowanie bądź prowokowanie innych użytkowników.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 18:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Tadziol dużo jest z tym roboty dla mechanika ? Jaki to może być koszt taki szacunkowy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 18:33 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
To zależy jaki to mechanik.
A koszta.....No cóż,od paru setek wzwyż.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 18:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Ale jeżeli jest tak jak podejrzewasz to trzeba wymieniać wszystkie szklanki ? Czy da się to jakoś wyregulować ? Sorki że może tak głupio pytam ale wydałem już sporo za dużo kasy na to i zawsze okazuje się że to nie to.. więc wolę nie dać się już naciągnąć na dodatkowe usługi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 19:58 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Jeżeli tak jest,to jedynym rozsądnym wyjściem jest demontaż głowicy,wymiana uszkodzonych zaworów,regulacja luzu i wtedy auto pośmiga kolejne 100 tysi kilosów. Regulacja luzu na zaworze już podpalonym starczy na miesiąc góra dwa.

-- Dodano: 26 kwietnia 2018, o 20:58 --

Zresztą......
viewtopic.php?f=39&t=4147

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 20:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Witam wszystkich :)

Mam Mazdę 6/2005/2.0Pb 147KM 108kW 170tys. przebiegu, wymiana świec w ubiegłym roku (poprawiła jakość pracy silnika)

Ostatnio wyskoczył mi błąd P0301. Zdarzyło się to na autostradzie jak jechałem 150km/h. Po skasowaniu błędu i spokojnej jeździe auto go nie pokazywało aż do momentu jak nie przekroczyłem 110km/h na 4 biegu. W celu sprawdzenia cewki zamieniłem ją miejscami z cewką drugą. Niestety ponownie przy około 120km/h zapalił się MIL. Zastanawiam się czy winą będą wtryski czy może wiek wiązek elektrycznych a może niefortunne tankowanie na lichym orlenie.
Generalnie auto od zakupu nie było demonem przyśpieszenia ale autostradą jeździłem 160-170km/h bezproblemowo. Od początku lekko falowały obroty. Co byście sugerowali zrobić jako primo ultimo

1. Kupić dodatek do czyszczenia silników/wtrysków zalać 98 i przejeździć
2. Diagnostyka w serwisie pod kątem luzów na zaworach (jakbyście mogli polecić kogoś z Łodzi byłbym wdzięczny)
3. Diagnostyka kompresji
4. Diagnostyka elektryczna :?


Ostatnio edytowano Cz, 24 maja 2018, 20:11 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.