Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 19 lut 2015, 20:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.02.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
kamil3322 napisał(a):
arko85 z tym che-ckiem to może podjedź na regulacje gazu. Ja miałem też tak po założeniu instalacji, że przez 3 dni chyba mi świecił a potem zgasł i później znowu to samo. Pojechałem do gazowników, wpięli kompa i stwierdzili że coś z mieszanką było. Coś ustawili i od tamtej pory che-ck mi nie zaświecił :)
check się już nie świeci swieciła sie na samym początku gdy jeszcze lpg nie było ale po wyczyszczeniu przepustnicy problem z checkiem zniknął, teraz mam problem z obrotami na benzynie też (tylko wiadmo na lpg bardziej uwydatniony) , za nisko nurkują podczas wciśnięcia sprzęgła co skutkuje delikatnym przygaśnięciem świateł , obroty na luzie delikatnie falują i mam odczucie delikatnego drżenia silnika, w ogóle wydaje mi się że obroty na luzie są za niskie wskazówka zatrzymuje się pod kreską , a nie na niej (kreska wskazuje chyba 700rpm), no coś jest nie tak z tymi wolnymi obrotami światła nie powinny przygasać, gdzie można jeszcze szukać żeby te obroty uspokoić?reset kompa już robiłem i to samo jest :mur:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 lut 2015, 21:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
arko85 napisał(a):
gdzie można jeszcze szukać żeby te obroty uspokoić

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01400.html

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lut 2016, 22:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
witam
mam dokładnie ten sam problem co moi poprzednicy przy końcu dyskusji czyli na wolnych obrotach silnik pracuje jak gdyby na za niskich obrotach i samochodem troszkę trzęsie czyli są odczuwalne drgania iodczówalne delikatne falowanie obrotów, które nie ukrywam są denerwujące niestety nikt nie napisał już czy ten problem można w jakiś prosty sposób rozwiązać czy po prostu tak ma być...

jeżeli jest jakieś rozwiązanie tego problemu to bardzo proszę o odpowiedz

pozdrawiam bakuw


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 cze 2016, 22:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam wszystkich forumowiczów!
Pierwszy raz wypowiadam się na forum dlatego proszę o wyrozumiałość.
Od 8 miesięcy posiadam mazdę 6 z 2006 r 2.0 benzyna 147km 160k przebiegu niby orginalny przebieg do końca serwisowany z Niemiec. Co prawda słyszałem juz o różnych rzeczach ale może jest to możliwe. Samochód zrywny zawieszenie igła bez wycieków, w środku jak nowy. Po zakupie nie zauważyłem falujących obrotów bo miałem uszkodzony termostat i silnik cały czas był niedogrzany wiec falowanie nie występowało(myślałem że to przez temp na dworze w zimę ten silnik niedogrzany). Kiedy się zorientowałem wymieniłem oczywiście termostat (cały w obudowie Gates chyba ok 180 zł) i wtedy zauważyłem ze obroty falują od 600 do 750 i po chwili na 700 sie zatrzymują i delikatnie drży. Oczywiście tylko na rozgrzanym silniku. Na klimie nie sprawdzałem bo zimą nie załączałem. Oczywiście dodam że po wymianie oleju w styczniu zorientowałem się że auto łyka ok 1l oleju na 1000km. Zdziwiło mnie to bo ani dymu, ani smrodu oleju nie było. Po rozmowie z zaprzyjaźnionym mechanikiem ustaliliśmy ze spróbujemy zalać naftą pierścienie przez otwory od wcześniej wykręconych świec i zalaniem valvoline maxlife 10w40(świece były orginalne mazdy jakby nigdy nie wymieniane!! albo w serwisie takie zakładają w Niemczech). Przez 4 dni mechanik dolewał i wszystko się moczyło. Kiedy odebrałem samochód zauważyłem że chyba ma więcej mocy(chociaż może to przez to że parę dni jeździłem żony honda civic 1.4 pb :-P ). W każdym razie okazało się ze po nafcie samochód zaczął żreć jeszcze wiecej oleju ok 2,4l na 1000km. długo czytałem nasze forum chyba wszystkie watki przeczytałem i stwierdziłem że trzeba dać do założenia nowych pierścieni. Przy okazji wymieniłem łożyska koła na przód, napinacz, rolkę prowadzącą, pasek wielorowkowy łańcuch rozrządu no i oczywiście wszystkie uszczelki kol. ssacy, wydechowy, uszczelniacze zaworowe, kapy, plan głowicy szlifowanie i ustawienie zaworów, nowe śruby głowicy nakrętki na kolektor itd. Mechanik powiedział że nagaru było co nie miara. na zaworach i pierscieniach. Pierścienie w ogóle jakby miekkie sie zrobiły można je było wyginać i nie pękały jakby miały zła obróbke. No i ogólnie ze wszystko jest juz ok poza tym delikatnym falowaniem. Co prawda jest trochę lepiej ale jeszcze w moim odczuciu nie zadowalająco. Mechanik powiedział mi że on na moim miejscu pojechałby do serwisu mazdy i może oni po podłączeniu kompa mogliby podnieść obroty w kompie na stałe bo on nie ma takiego specjalistycznego do mazdy. Aha dodam że adaptacje przepustnicy robiłem dwa razy 15 min rozłączałem aku pożniej pedał hamulca w podłoge na 30 sek, podłaczyłem aku i do drugiego załączenia dmuchawy chodził sobie na wolnych obrotach. Dlatego pytam Was drodzy forumowicze co zrobić w takiej sytuacji?
Czytałem gdzieś na forum że za falowanie obrotów może odpowiadać:
- nieszczelności na uszczelce kol- wyeliminowane
- czyszczenie przepustnicy i przepływomierza- wyeliminowane
- jedna osoba mówiła o przestawionym rozrządzie o poł ząbka- nowy łancuch napewno dobrze założony wyeliminowane
- regulacja zaworów- wyeliminowane
Dodam że to falowanie nie występuje już bez włączonej klimy jak wczesniej co prawda wskazówka obrotów spada troszkę poniżej przedostatniej kreski od 1k obrotów czyli chyba ok 650-700 i samochód delikatnie drży nie jest to już jak kiedyś ale jest odczuwalne. Nie przejmowałbym sie tym zbytnio gdyby nie fakt że na załączonej klimie obroty falują ale tylko i wyłącznie wtedy kiedy wyłączy się sprężarka klimy(chyba to jest sprężarka bo słyszę w samochodzie ze coś się wyłącza) i to mnie dziwi, kiedy załącza sie obroty podbijają do ok 800 i jest ładnie ale jak się rozłączy to spadają do tych 650 podbijają do 750 tak z 3 razy wtedy odczuwalne jest drganie budy i zatrzymują się na ok 700 i po paru sek znów sie załącza ta sprężarka i jest ok 800 i tak w kółko. Dodam jeszcze tylko jedna rzecz która może byc za to odpowiedzialna bo już nic więcej nie przychodzi mi do głowy, otóż ładowanie mam na 13,49 i tak sie waha do 13,57 jak załączy się to coś w klimie niby sprężarka to spada ładowanie do 13,20v. Akurat tutaj nie jestem laikiem i wiem że ładowanie powinno być stałe i wynosić od 13,9 do 14,4V ale akumulator mam nowy żadna kontrolka się nie świeci od ładowania, problemów z odpalaniem brak, akumulator rano ma 12,6 V wiec sie zastanawiam czy to może być przyczyną? Nie chce wymieniac alternatora jak nie jest to konieczne bo moja żona powoli sie zaczyna denerwować ile inwestuje juz w ten samochód. Marze o tym że podjade do mechanika i on powie to jest to i to i po wymianie wszystko już będzie ok, bo jak mam wymieniać wszystko po kolei, a może czujnik temperatury może czujnik położenia wału może coś jeszcze i się zastanawiać czy może będzie dobrze a może nie to zaczyna mnie powoli szlag trafiać. Ma ktoś jakieś pomysły? Może Tadziol magik ma jakiś pomysł? Jak wyeliminuje to drżenie to napewno dam znać. Chyba że tu ktoś coś ciekawego podpowie. pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 10:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
cześć

udało się coś komuś w temacie falujących delikatnie obrotów na postoju.

u mnie wygląda to tak (używam Torque) obroty po zatrzymaniu się na światłach, parkingu na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem spadają do 650 i dobrze trzymają (delikatne drganie samochodu) potem zaczyna pracować klima więc standard światła delikatnie 2 razy w odstępie 0,5 sekundy przygasają obroty wskakują na 750 i dobrze trzymają potem klima (sprężarka) przestaje pracować i obroty spadają do: jednym razem do 650 i trzymają innym razem do 590 a 700 i tak się wahają telepiąc całym autem delikatnie ale odczuwalnie i wkurzająco i po kilku sekundach się normują. potem znów klima 750 i tak w kółko ale na niepracującej sprężarce losowo albo żyleta 650 +/- 10 albo w przedzial 550 700 i drgania które wkurzają.

czy ktoś to skutecznie rozwiązał czy odpuszczacie sobie bo TTTM (ten typ tak ma)

-- Dodano: Cz, 2 mar 2017, 10:24 --

udik napisał(a):
cześć

udało się coś komuś w temacie falujących delikatnie obrotów na postoju.

u mnie wygląda to tak (używam Torque) obroty po zatrzymaniu się na światłach, parkingu na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem spadają do 650 i dobrze trzymają (delikatne drganie samochodu) potem zaczyna pracować klima więc standard światła delikatnie 2 razy w odstępie 0,5 sekundy przygasają obroty wskakują na 750 i dobrze trzymają potem klima (sprężarka) przestaje pracować i obroty spadają do: jednym razem do 650 i trzymają innym razem do 590 a 700 i tak się wahają telepiąc całym autem delikatnie ale odczuwalnie i wkurzająco i po kilku sekundach się normują. potem znów klima 750 i tak w kółko ale na niepracującej sprężarce losowo albo żyleta 650 +/- 10 albo w przedzial 550 700 i drgania które wkurzają.

czy ktoś to skutecznie rozwiązał czy odpuszczacie sobie bo TTTM (ten typ tak ma)


Wykonałem wczoraj przy latarce kolejne czyszczenie przepustnicy, choć wg mnie była czysta do bólu, plus czyszczenie MAS'a, zajrzałem w filtr powietrza. Poskładałem to z powrotem i problem znikł. Po przejechaniu dziś rano 16 km silnik miał 95*C i chodził idealnie, na luzie na postoju gdy sprężarka A/C pracowała to silnik miał ~800 obrotów, gdy sprężarka nie pracowała ~700. Nie było czuć żadnych drgań silnik niczym wyłączony. Choć czytałem że obroty powinny mieć na "idle" 650 to wole jednak żeby miały 50 więcej ale za to stabilnie i bez drgań.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 16:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.11.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Za nierówną pracę na jałowym może być odpowiedzialny zaworek PCV odpowietrzający skrzynię korbową.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 mar 2017, 15:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.02.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
u mnie pomogło czyszczenie przepustnicy, ale nie tylko.

muszę odprawić taki rytuał:reset kompa +przy pierwszym odpaleniu po resecie samochód stoi na jałowym dopóki się chłodnica dwa razy nie uruchomi. Gdzieś wyczytałem, że chodzi o adaptacje przepustnicy Po takiej procedurze ustąpiło falowanie w dużym stopniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 21:04 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: łódzki
witam
ja w temacie obrotów ale nie falujących a za niskich
otóż kiedyś też mi falowały ze czyściłem co 2 miesiące ale odkąd założyłem gaz przestały

zauważyłem dziś za to inny problem, a jest nim to ,że obroty mam za niskie(nie falują)
podłączyłem do kompa i obroty biegu jałowego to 615-630 obrotów a samochód sie trząsł
dalm leciutko gazu na 750 i w autku przyjemnie i cichutko

pytanie moje czy da sie gdzieś podkręcić minimalnie obroty, ewentualnie ile takie coś kosztuje w ASO bo bede w poniedziałek na akcji serwisowej napełniaczy poduszek


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 10:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: śląski
Witam wszystkich
Pacjent Mazda 6 2006 2.0 147 km Kombi
Mam problem z obrotami na jałowym biegu mianowicie obroty utrzymują się na poziome 600-650 ,silnik nie równo pracuje i jest to naprawdę denerwujące .
Czyszczenie przepustnicy i przepływomierz nic nie pomogła. Gdy tylko silnik się nagrzeje obroty spadają na te 600 , byłem w niezrzeszonym serwisie mazdy po testach ustalili tylko ze mam podobno niskie ciśnienie na tłokach 12 ,ale jednakowe.
Ktoś miał podobny problem ?


Ostatnio edytowano Śr, 13 cze 2018, 20:01 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 maja 2018, 21:47 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Klima wyłączona i obroty skaczą? Jak tak to dziwne, jak nie: "ten typ tak ma".


AHA, widzę z profilu że masz LPG - daj jeszcze info jak się samochód zachowuje zależnie od wybranego paliwa.
W przypadku LPG pewnie można poczynić z wysterowaniem mieszanki.

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 16:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: śląski
Na włączonej klimatyzacji jest właśnie lepiej , podnosi obroty .
Bez różnicy od paliwa czy benzyna czy LPG obroty delikatnie falują miedzy 650-750 i zostają na 650 , regulacja gazu nic nie zmienia, instalacje LPG ma od sierpnia 2017 więc nie długo.
Może być to wina zaworów ? potrzebna regulacja lub wymiana ? I czy kompresja 12 jest odpowiednia ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 20:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Mazda ma nisko obroty na biegu jałowym, nie Ty pierwszy z tym walczysz :)

viewtopic.php?p=179452#p179452
viewtopic.php?p=68676#p68676

Rzuć okiem tutaj:
19 lutego 2015, o 22:01 tadziol napisał(a):


Co do kompresji:
Obrazek

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 cze 2018, 20:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: śląski
Dzięki za materiały, a gdzie mogę znaleźć jaki mam silnik L8 LF L3 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 cze 2018, 08:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
L8 - 1798cm3
LF - 1999cm3
L3 - 2261cm3

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.