Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 16:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 19 kwi 2018, 23:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.04.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Cześć
Mam problem. Kupiłem Mazde 6 2.3 kombi 166km z 2005r. Zrobiłem przegląd u przypadkowego mechanika pod Warszawą. Powiedział że wszystko ok z silnikiem tylko trochę za dużo pali. Wykrył kilka innych rzeczy i w po negocjacjach gość opuścił cenę o ponad 3 tys. Wróciłem tym autem do Poznania. Wszystko było dobrze tylko znajomy który jechał za mną mówił że przy zmianie biegu trochę dymi. Zrobiłem ogólnie jakieś 800 km. Auto kupiłem w sobotę a w środę wracając z pracy po ruszeniu ze świateł straszne stukanie w silniku...metaliczny odgłos. Stracił moc zapaliła się kontrolka oleju. Dodam że nie katowałem go jakoś.. Kilka razy do 4-5 tys obrotów i tyle. Pytałem kilku znajomych mechaników i nie zaglądając nawet do silnika każdy mówi że albo remont albo przekładka. Zaznaczam że nie znam się totalnie na mechanice. Były właściciel powiedział oczywiście że jest w szoku że tak się stało i proponuję mi 2,5 tys rekompensaty jako ugodę albo mam mu przedstawić oficjalne roszczenia z diagnozą co się stało czyli rzeczoznawca prawnik itd..
Wejście na drogę sądową raczej nie wchodzi w grę bo wiem jak długo takie rzeczy się ciągną. Zależy mi na tym aucie i jeśli jest taka możliwość to chciałbym nim jeździć. Stąd moje pytanie. Czy opłaca się w ogóle pakować w to pieniądze i czy naprawa silnika(tłoki, panewki, łańcuch, wał korbowy - takie teorie słyszałem) bądź przełożenie innej jednostki da zadowalający efekt? Jedno i drugie z tego co wiem to jakieś 5 tys zł... Teoretycznie mam te pieniądze bo były przeznaczone na to auto. Wiem że pewnie ciężko się odnieść nie znając stanu silnika ale chciałbym poznać Wasze opinie. Nigdzie nie znalazłem podobnego tematu więc mam nadzieję że w dobrym miejscu zakładam.
Pozdrawiam :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 maja 2018, 21:48 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
1. Albo wykazałeś się bardzo duża naiwnością wierząc sprzedającemu.
2. Cokolwiek mechanik grzebał w aucie - może i też się przyczynił?
3. Gdy znajomy Ci mówił o dymieniu - zatrzymaliście się by chociaż się temu przyjrzeć? Coś podiagnozować?
4. Sprawdzałeś chociaż poziom oleju przy kupnie, po powrocie, po kolejnych dystansach?
5. Prawdopodobnie mechanicy mają rację, skoro "stukanie, stracił moc, metaliczny odgłos". Na forum tu nieraz piszę, że zapalenie się kontrolki oleju.. "to już za późno".


Zatem:
* Samochód do PŁATNEJ diagnozy, w ramach której zajrzą do silnika, ale spodziewaj się trupa + WYDAJE MI SIĘ że nawet jakby handlarz sprzedał Ci z wadą ukrytą to po 800km nie sądzę by rzeczoznawca stwierdził czy silnik zajechany przed Tobą, czy przez Ciebie (podkreślam: WYDAJE MI SIĘ)
* Jak się totalnie na mechanice nie znasz to pora coś się poznać :P :/ vel ignorantia legis non excusat... jak w ogóle to auto kupiłeś: tylko posłużyłeś się mechanikiem gdzieś tam?

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 maja 2018, 22:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Ładny rabaciki się sypią w sam raz będzie na remoncik


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 07:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.06.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam , to mój pierwszy post na tym forum wiec mam nadzieje że dział się zgadza.Sprawa zaczęła się około 2 miesięcy temu gdzie po cało nocnej trasie wróciłem do domu i odstawiłem moją 6-tkę. Następnego dnia kiedy chciałem udać się do sklepu po odpaleniu z rury wydechowej wydostawały się kłęby białego dymu.Na początku myślałem że to za chwilę minie ale tak się nie stało samochód dymił strasznie i następnego dnia pojechał do mechanika z moim podejrzeniem uszczelki pod głowicą. Po kilki dniach mechanik stwierdził ze to nie uszczelka tylko układ wtryskowy więc wtryski pojechały na regenerację lecz okazało się ze wszystkie są w stanie dobrym. I po kilku tygodniach na warsztacie mechanik stwierdził że silnik do wymiany. Diagnoza była taka że poprzedni właściciel przegrzał silnik i w tym momencie nadaje się tylko do wymiany.Wiec zmierzając do meritum. Moja 6-tka ma silnik 143KM 2.0 Diesel (MZR-CD) , czy istnieje możliwość wymiany na wersję o mniejszej mocy ? Powodem dla którego chcę kupić inny silnik niż mój są duże koszta silnika w wersji 143Km.
Dziękuję za wszelką pomoc :wink:


Ostatnio edytowano Cz, 27 cze 2019, 07:18 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 cze 2019, 08:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
1. Zmień mechanika.
2. Zgłoś się do Tadziola.
3. Tanio nie będzie, bądź ledwo opłacalne.
4.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 lip 2020, 18:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.06.2020
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam, będę robił remont silnika chciałem sie zapytać jakie polecacie pierścienie tłokowe by kupić? i czy blok do honowania muszę dać ?


Ostatnio edytowano Pt, 3 lip 2020, 18:10 przez Burman, łącznie edytowano 3 razy
Połączono z istniejącym tematem. Używamy opcji szukaj przed założeniem nowego tematu. Poprawiono pisownię.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 sie 2020, 21:20 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: lubuski
Stworzyłem poradnik, może komuś się przyda przy remoncie :)

https://www.youtube.com/watch?v=6fFEHAFaIiE


Ostatnio edytowano So, 15 sie 2020, 21:20 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.