Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błędy !!!!
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 12:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.01.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Witam
Pojawiły mi się błędy
P0154
P2227
Co może być przyczyną??? Ktoś coś doradzi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 22:10 
Amator
Offline
Od: 26.07.2017
Posty: 85
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
W linku masz rozwiązanie pierwszego błędu....viewtopic.php?f=41&t=8264
A poniżej tłumaczenie drugiego błędu...Tłumaczenia dokonał Pan Google, więc proszę się nie śmiać. Mozna zrozumieć :)

"Definicja kodu usterki P2227

Albo czujnik ciśnienia barometrycznego dostarcza odczyt, który nie odpowiada parametrom ECM w odniesieniu do warunków atmosferycznych, albo sygnał wyjściowy powiązanych czujników, takich jak czujnik położenia przepustnicy lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze, nie są skorelowane.
Co oznacza kod P2227

Czujnik barometryczny (BARO) jest wykorzystywany przez moduł sterujący silnika (ECM) do pomiaru ciśnienia atmosferycznego. Na ciśnienie ma wpływ warunki pogodowe, objętość powietrza i wysokość. Membrana wbudowana jest w czujnik BARO, który otwiera się i zamyka w różnych warunkach atmosferycznych. Czujnik przełoży tę aktywność na rezystancję elektryczną.

Moduł ECM wyśle ​​czujnik BARO o wartości 5 woltów. Napięcie zostanie spełnione przez rezystancję wytworzoną przez czujnik BARO. Czujnik BARO pochłonie napięcie w swoim własnym żołądku, znanym jako oporność. Napięcie wysyłane z powrotem do ECM będzie się różnić w zależności od wielkości rezystancji wewnątrz czujnika BARO. Jeśli napięcie wysyłane z powrotem do ECM jest zbyt wysokie lub zbyt niskie, zostanie ustawiony kod P2227.

Po przyłożeniu rezystancji pozostałe napięcie zostanie przesłane z powrotem do ECM, co powie ECM ciśnienie atmosferyczne.

Dokładny odczyt ciśnienia atmosferycznego jest wymagany przez ECM do utrzymania delikatnych zadań, takich jak dostarczanie paliwa.
Co powoduje kod P2227?

Wadliwy czujnik MAF (masowego przepływu powietrza)
Wadliwy czujnik BARO
Wadliwy ECM
Krótki lub otwarty stan w obwodzie czujnika BARO
Przykręcanie zaworu jałowego powietrza
Zatkany wlot - śmieci w airbox
Wadliwy czujnik położenia przepustnicy (TPS)

Jakie są objawy kodu P2227?

Sprawdź oświetlenie silnika

Pojazd może przejść w tryb limp. Tryb limp jest trybem awaryjnym dla silnika, w którym ECM pozwala na osiągnięcie tylko ograniczonej prędkości (zwykle mniej niż 30 mil na godzinę)

Powolne przyspieszanie

Szorstki bezczynny

Zawieszenie silnika

W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P2227?

Najlepiej jest zdiagnozować takie kody za pomocą skanera i obserwować dane na żywo. Dane z MAF, BARO i TPS powinny wzrosnąć z zasadniczo taką samą prędkością przy otwieraniu przepustnicy

Pomiar napięcia pochodzącego z czujnika BARO, MAF i TPS za pomocą multimetru

Sprawdzanie skrzynki powietrznej i wlotu powietrza pod kątem gruzu

Typowe błędy podczas diagnozowania kodu P2227

Wymiana czujnika BARO bez sprawdzania innych czujników, takich jak MAF i TPS
Jak poważny jest kod P2227?

Jest to dość poważne, ponieważ ECM nie będzie w stanie właściwie regulować stosunku powietrza do paliwa w silniku. Niewłaściwy stosunek powietrza do paliwa skróci żywotność silnika, a także spowoduje wytwarzanie toksyn, które powodują szkody w środowisku.
Jakie naprawy mogą naprawić kod P2227?

Wymiana czujnika BARO, jeśli stwierdzono wadę

Wymiana czujnika TPS lub MAF, jeśli wykryto usterkę

Wymiana ECM

Naprawa lub wymiana uszkodzonego okablowania lub połączeń związanych z ECM, BARO, TPS lub MAF

Czyszczenie czujnika MAF, TPS lub BARO za pomocą sensora czyszczącego

Aktualizacja ECM za pomocą najnowszego oprogramowania

Dodatkowe uwagi do rozważań dotyczących kodu P2227

Niektóre modele, takie jak Honda lub Acura, zbudowały czujnik BARO wewnątrz ECM. Modele te są również najczęściej spotykane w przypadku awarii czujnika BARO. Jeśli czujnik BARO zostanie uznany za uszkodzony, cały moduł ECM musi zostać wymieniony. "


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 mar 2018, 00:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.01.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Dzięki
Jutro zaraz będę patrzył co i jak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 wrz 2018, 06:42 
Świeżak
Offline
Od: 29.12.2017
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Witam od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P 2227 coś związane z czujnikiem barometrcznym. Gdzie on się znajduje bo nie mam pojęcia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.