Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 10:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Jako, że w dziale GG/GY nie znalazłem takiego wątku, a na pewno wielu Użytkowników spotkało się z takimi produktami, to chciałbym, aby tutaj opisywać swoje doświadczenia i opinie.

Natknąłem się na http://www.ceramizer.pl/

Napisałem e-mail, podając dokładne dane o aucie:
Cytuj:
Mazda 6 GG 2006r (po liftingu) z LPG (od 50 000km)
1999cm3 MZR 147KM (LF)
DOHC 16V stopień sprężania 10,8
175 000km przebiegu

obecny olej Penrite HPR 5w40
https://drive.google.com/file/d/0B9Ddvp ... dZOGM/view
wymiana oleju za 5000km
zużycie oleju około 0,7-1L na 10 000km


Otrzymałem odpowiedź:
Cytuj:
W przypadku Pana silnika wystarczy jedna doza preparatu CS: http://www.ceramizer.pl/ceramizer-cs
Ceramizer regenerując pierścienie tłokowe powinien zredukować branie oleju które jest na umiarkowanie niskim poziomie.
Ponieważ do wymiany oleju jest jeszcze 5000 km sugeruje zastosować Ceramizer jeszcze przed wymianą oleju, ważne tylko aby przez 1500-2000 km nie zlewać oleju (tyle potrzeba do utworzenia warstwy ceramiczno-metalowej).
Proszę zainteresować się również zestawem nr. 1 który zawiera preparat do silnika, do skrzyni biegów i do paliwa (pozwala kompleksowo zregenerować zarówno silnik jak i skrzynię biegów) http://www.ceramizer.pl/zestaw-nr-1


Link do instrukcji jak korzystać:
http://www.ceramizer.pl/produkty/instrukcje/instrukcja-do-silnikow-czterosuwowych-cs

Link do testów i badań:
http://www.ceramizer.pl/testy-opinie/testy-badania

Poszukałem opinii na innych formach i Google-u - no i zastanawiam się czy nie spróbować :idea:
Może któryś Forumowicz przetestował na swoim aucie i chciałby podzielić się wrażeniami ? :wink:

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 11:21 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Pic na wodę lepiej za owa kwotę piwko wypić - przynajmniej na zdrowie wyjdzie.

-- Dodano: 25 lutego 2018, o 11:10 --







Ostatnio edytowano N, 25 lut 2018, 11:21 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Poprawa linku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 11:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Też kiedyś trochę poczytałem o tych ceramizerach i o ile na początku ludzie pisali że się sprawdza, że wyciszyła się praca jednostki to po jakimś czasie już zachwyt opadł i wyszło w sumie na to że nic to nie wnosi. Jeżeli mamy zużyte pierścienie lub zapieczone, to niby w jaki sposób miałyby odzyskać sprawność? Gdyby to było takie fajne i proste, to nikt by silnika nie remontował tylko zastosował ceramizer.

victor przecież pobór oleju 0,7L/10 000 km to praktycznie nic w porównaniu do brania oleju przez silniki niektórych forumowiczów. Ja bym nic nie kombinował.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


Ostatnio edytowano N, 25 lut 2018, 11:37 przez krzysiek1980, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 11:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
25 lutego 2018, o 11:25 krzysiek1980 napisał(a):
Jeżeli mamy zużyte pierścienie lub zapieczone

Tutaj nie mam najmniejszych wątpliwości i nie wierzę, że jeżeli coś jest wyeksploatowane i zużyte to dodanie do oleju cudownego środka pomoże.

Ale ile podobnych opinii jest o płukankach silnikowych ? Dokładnie tyle samo za i przeciw...
Szukam opinii od człowieka, który użył środka CERAMIZER i chciałby podzielić się swoimi wrażeniami.

Wklejanie linków do YT można sobie darować.

EDIT:
krzysiek1980
No właśnie pobór oleju jest jeszcze na takim poziomie, że może warto spróbować ?
Ale czy warto ? Czy to nie uszkodzi silnika ? Nie zapiecze pierścieni ?
Tego się obawiam, nie chodzi o cenę tylko o konsekwencje użycia.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 11:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kiedyś rozmawiałem z Tomkiem (Czarne Paliwo) o ceramizerach chyba Xado, więc możesz Go podpytać. Możliwe że ma klientów, którzy to stosowali?

P.s A na jakim oleju teraz jeździsz? Może warto poczekać drugą wymianę bo być może się unormuje?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 11:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Pisałem do Tomka zanim założyłem wątek, ma podejście bardzo profesjonalne i nie znając składu jest raczej sceptyczny :wink:

EDIT:
obecny olej Penrite HPR 5 5W40
https://drive.google.com/file/d/0B9DdvpfcZhZ5RE9IYTN0UzdZOGM/view

Raczej się już nic nie unormuje, bo od momentu użycia Penrite (od 130 000km do dzisiaj ten sam olej co 10 000km) tyle samo oleju muszę dolewać.
Bańka 5L jest dla mnie idealna - 4,3L przy wymianie i 0,7L na dolewkę od min do max, nigdy przy wymianie nie mam poniżej min.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 11:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Zobacz, gdyby to była faktycznie dobre i się sprawdzało, to na innych forach motoryzacyjnych też by było mnóstwo pozytywnych opinii. Ja lubię sobie poczytać w necie na różne tematy związane z motoryzacją, a nie natknąłem się na żadne konkrety odnośnie ceramizerów, Wszystko jest jedynie na zasadzie gdybania, a brak sprawdzonych testów i wniosków.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 14:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
victor, krzysiek1980 ma rację:

25 lutego 2018, o 11:25 krzysiek1980 napisał(a):
victor przecież pobór oleju 0,7L/10 000 km to praktycznie nic w porównaniu do brania oleju przez silniki niektórych forumowiczów.


Zdaje się, że napisałem Ci praktycznie to samo :wink: Pobór jest niewielki, jest raczej powodem do zadowolenia na tym poziomie :)

Zobaczymy jak będzie na Ravenolu VST 5w40. Ma niższy Noack niż HPR 5w40. W składzie jest też 39 do 65% uwodornionej bazy PAO. Ravenol zaszalał z tym produktem w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Myślę, że ciężko będzie znaleźć w tym zakresie cenowym konkurencyjny produkt z takimi parametrami i tak zaawansowaną bazą olejową.

Tutaj macie skan sekcji 3 z MSDS: https://drive.google.com/open?id=1g_5SL ... W8ZgKDtOGo (CAS 157707-86-3 to uwodorniona baza syntetyczna PAO)

https://czarnepaliwo.pl/glowna/312-rave ... 40-5l.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 21:08 
Offline
0.7/10 kkm. victor ja ci zazdroszczę takiego zużycia oleju. Sam bym chętnie takie chciał mieć. Dolewaj, zmieniaj olej i nie wnikaj. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 21:15 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.11.2017
Posty: 199
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
W mazdzie 6 GG 2lata jezdzilem bez dolania ani kropelki

-- Dodano: 25 lutego 2018, o 21:15 --

W mazdzie 6 GG 2lata jezdzilem bez dolania ani kropelki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 21:21 
Offline
GH 2.5 bierze ci 0.7. A GJ raczej mniej niż 1 litr nie schodzi. A jak polecisz na autostradzie w Niemczech to i nawet 2. I nie tylko w moim egzemplarzu. Także relaks.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.