Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 24 paź 2017, 18:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam wszystkich na forum. Opisze tutaj swój problem z Madzią z którym się borykam.

W maju kupiłem Mazdę 6 sedan 2004r. 2.0 benz/gaz. Na początku wszystko było ok, ale teraz pojawił się problem. Zaczęło się od kontrolki check engine. Zapaliła się podczas jazdy. Odłączyłem aku, błąd się skasował i przez jakiś czas było ok, nie pojawiał się... do czasu. Po jakimś czasie zaczął się raz zapalać, raz gasnąc. Zależy od dnia. Doszedł do tego brak mocy zarówno na gazie (nowy reduktor i filtry) jak i benzynie oraz wzrost spalania (ok 2l/100km). Podjechałem na komputer, który wskazał błąd P0171 (BANK 1) "Zbyt uboga mieszanka." Silnik faluje na obrotach i po prostu brakuje mu mocy. Powyżej 3.5-4 tyś wydaje się być lepiej, ale to i tak nie to samo jak było.

Dodam co zrobiłem profilaktycznie:
-sprawdzona guma od filtra
-przeczyszczona przepływka
-wymieniony filtr powietrza
-przeczyszczona przepustnica

Przy okazji udało mi się trochę porozmawiać z mechanikiem gdyż pierwsza diagnoza padła na sondę lambda. Jednak jako, że brak mocy jest również na gazie mechanik ją wykluczył. Teraz obstawia albo "lewe" powietrze albo zapchany katalizator (twierdzi, że raczej katalizator).

Aha popsikałem trochę samostartem w okolice kolektora dolotu, ale obroty się nie zmieniły więc nie wiem czy to "lewe" powietrze jest dobra diagnozą. Ktoś już miał taki problem? Ktoś wie jaka może być przyczyna?

I kolejna rzecz, ale nie wiem czy ma związek z moim problemem. W czasie jazdy na gazie złącza się "brzeczek" od braku gazu i przełącza automatycznie na benzynę mimo że gaz w butli jest. Miedzy innymi dlatego był wymieniany reduktor. Początkowo miały być wymienione membrany, ale reduktor był już obklejony wiec zdecydowaliśmy się go wymienić.

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc. :cool:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 paź 2017, 19:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Nie wiem dlaczego mechanik wykluczył sondę lambda - zmień mechanika :lol:
Przecież sonda lambda odpowiada za mieszankę, która zasila silnik - nie jest istotne czy to Pb+O2 czy LPG+O2.
Jeżeli sonda jest uszkodzona/zużyta to mieszkanka jest źle dobrana, silnik będzie szarpał, straci moc itd.

Wymień 1-szą sondę lambda - taka jest moja opinia.

Jeżeli w czasie jazdy gaz samoczynnie Ci się wyłącza to obstawiałbym zużytą listwę wtryskową lub parownik.
Uporaj się z sondą lambda i jedź do gazownika.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 paź 2017, 20:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Dzięki Victor za odpowiedź. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że sonda nie ma wpływu na zasilanie LPG, ale po Twoim poście zagłębiłem się bardziej w temat i jednak się myliłem. Rzeczywiście może to być wina sondy. Dodam tylko, że mój mechanik nie jest gazownikiem i pewnie myślał tak jak ja. Po za tym jest naprawdę dobry :) Musisz mi uwierzyć na słowo. Tym bardziej że nie zaglądał do auta. Ba nawet go nie widział tylko postawił wstępną diagnozę z mojego opisu. Niestety wolny termin ma dopiero na przyszły czwartek wiec wolałem zapytać się najpierw tutaj o co może chodzić.

Jeżeli chodzi o wyłączanie gazu to parownik został już wymieniony bo podejrzewałem membrany. Okazało się że cały jest praktycznie "zapchany" (100 tyś przebiegu) i wstawili mi nowy, ale dalej to samo. Więc pewnie zostaje listwa.

Aha. Po przejechaniu około 100 km od skasowania znowu zapalił mi się "check" . Co zauważyłem to to, że obroty na biegu jałowym nie falują tak jak wcześniej. Wydają się być stabilniejsze.

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 paź 2017, 20:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
ghostrider służę pomocą :) po to jest forum

Ja w swojej M6 też zmieniałem 1-szą sondę lambda, u mnie były błędy:
P0133 - zbyt wolne przełączanie
P2195 - uboga mieszanka

Objawy takie jak u Ciebie, brak mocy "z dołu" dopiero powyżej 3tys obrotów jeździła jak należy, zwiększenie się spalania.
Skasowanie błędu dało spokój na jakieś 20-30km i to samo, bez różnicy gaz czy benzyna.

Falowanie obrotów u Ciebie mogło być spowodowane zabrudzoną przepustnicą i przepływomierzem - dobrze, że wyczyściłeś. <spoko>
Nie pamiętam ale chyba w przedlifcie jest sonda 4-przewodowa (tańsza) a w poliftach 5-cio przewodowa - musisz się zorientować !

Powodzenia w rozwiązaniu problemów i dużo radości z użytkowania :)

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 paź 2017, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
A czułeś drgania w kabinie? Bo mam wrażenie jakby czasami zatrzęsło środkiem. Podjadę do mechanika i jeżeli to "tylko" sonda może uda się wynegocjować wcześniejszy termin :)

Przy okazji zerknąłem na galerię Twojej Mazdy i...chciałem Ci pogratulować. Świetna robota.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 05:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Dzięki ! Robię co mogę :wink:

Drgania w kabinie na jałowym biegu czy przy uszkodzonej sondzie ?

Ogólnie w M6 obroty na biegu jałowym są bardzo nisko i czasami czuję drgania na wolnych obrotach, podobno ten model tak ma.
Przy uszkodzonej sondzie lambda samochód potrafił lekko poszarpywać przy równomiernym przyśpieszaniu.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 20:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Chodziło mi właśnie o bieg jałowy. Odczuwam czasami lekkie drgania, ale po wskazówce obrotomierza nie widać aby obroty choćby trochę spadły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lis 2017, 09:25 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 187
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Drgania w kabinie są odczuwalne bo obroty to około 650rpm a powinno być przynajmniej o 100 więcej. U siebie zauważyłem że gdy włączy się sprężarka klimatyzacji to jest idealnie, około 740-760 rpm i buda nie trzęsie :) ale w zimę włącza się i wyłącza więc co jakiś czas zatrzęsie :) nie spotkałem się z czymś takim w innym aucie tej klasy i rocznika, ale też nie spotkałem takiego wyglądu i wyposażenia :) ( chociaż możliwe że słabo szukałem :D)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 17:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
tez mam drgania wskazówka od obrotów stoi jak przyklejona a jednak czuć wibracje prześledziłem temat i niestety świadczy to o przebiegu ok 450 tys km...


Żartowałem :P

ot. taki żarcik :P
nie szukajcie problemów na siłe lejcie palyyfoo wymieniajcie na czas olej a nawet i wcześniej i będzie malyyyyna :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2017, 17:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Panowie powracam ponownie z problemem. W końcu zrobiłem w warsztacie test diagnostyczny sond. I tu przekazuje co usłyszałem. Na benzynie praca sond jest prawidłowa. Widać wahania jednak po przełączeniu na LPG po kilku sekundach wyskakuje błąd U0073 (komunikacyjny) i wskazania sond spadają praktycznie do zera. Mechanik twierdzi, że to wina ustawień LPG i radzi udać się z tym do gazownika. Czy ma racje?

Wrzucam link do wykresu z pracy sond.

https://images82.fotosik.pl/903/c137cd61e70b5dd4gen.jpg


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 14 lis 2017, 20:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Mi gazownik powiedział, że na LPG sonda lambda może działać nieprawidłowo, a na benzynie nie będzie to odczuwalne.
LPG jest bardzo czułe na wahnięcia odczytów sond - tak mi to wytłumaczył.

Od tego warto zacząć - wizyty u gazownika, może gaz jest źle wyregulowany i dlatego taki błąd.
Na pewno taniej wyjdzie regulacja gazu (około 50 do 100zł) niż wymiana sondy.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2017, 21:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Tak mi właśnie doradził twierdząc, że to robota dla gazowników. Sondy na razie wymieniać nie będę skoro na benzynie pracuje normalnie. Zastanawia mnie błąd w komunikacji? Zwarcie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 gru 2017, 17:49 
Świeżak
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 34
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
powiem tak, jakie ma znaczenie czy jedziesz do mechanika gazowego czy od benzyny. niezna sie na gazie ok, ale na benzynie ma sie znac a z waszych wypowiedzi widze ze sie an tym nie znaja, wiec lepiej ich unikac. Masz bład mieszanki na jakim paliwie niewiem, ale z tego co piszesz na gazie ( wiec regulacja gazu powoinna pomóc, ewentulanie wymiana jakis elemnetow gazowych). Mechanik podpinajc komputer ma tez obowiazek powiedziec co to jest za bład i czego dotyczy, ma ramke zamrozaną wiec wie kiedy wystąpił i w jakich warunkach. bo branie kasy za podpiecia kompa bez zadnej wiedzy to jest nie uczciwe, trzeba sie na tym troszke znac bo komputer moze meic teraz kazdy za małe pieniadze. Takie usterki diagnozuje bardzo szybko, bo są one banalne


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.