Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 11:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 5 lip 2017, 00:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.06.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Witam, jestem tutaj nowy i proszę administratorów o wyrozumiałość oraz o to żeby nakierowali na temat jeśli już był na forum.
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 Pb 2005 r. W poniedziałek wymieniłem olej i filtry na nowe. Poprzedni właściciel twierdził że olej był wymieniony tylko niewie na jaki, jednak kolor oleju na bagnecie wskazywał coś innego... Oczywiście stary olej był tak czarny że mogłem się w nim przeglądać. Zalałem więc silnik olejem dedykowanym(tak twierdził sprzedawca oraz informacje na bańce na to wskazywały ) do Mazdy- 5W30. Weszło ponad 4 l, także na bagnecie wskazywało poziom MAX.
Wczoraj tj wtorek musiałem jechać do Szczecina (ok 100 km w jedną stronę). W drodze powrotnej mniej więcej w połowie zrobiłem sobie przystanek żeby coś zjeść,po czym zanim ruszyłem dalej sprawdziłem olej i na bagnecie był prawie MAX. Po powrocie do domu, jeszcze w ten sam dzień musiałem udać się do innego miasta oddalonego ode mnie o 20 km.
W drodze powrotnej dźwięk silnika zaczął wydawać mi się inny niż wcześniej (przy 130 km/h słyszałem takie dziwne, delikatne klekotanie). Prowadząc auto nie zauważyłem żadnego podejrzanego dymu z wydechow w lusterkach. Jednak gdy wróciłem do domu zacząłem o tym wszystkim rozmawiać z ojcem. On złapał za bagnet, wyciąga... a tam ZERO oleju na bagnecie. Żadnych wyciekow z silnika, podwozie również nie zalane ani nic. NIE MA ŚLADU PO CZTERECH LITRACH OLEJU. Więc dolewam co zostało z bańki 5 litrowej (niecały litr). Sprawdzam a tam ledwo co na końcówce bagnetu widać krople oleju. Los tak chciał że akurat do ojca wpadł znajomy mechanik - alkoholik. Po przedstawieniu mu sytuacji kazał odpalić auto i pogazowac. Z wydechow unosił się granatowy dym i było go peeeelno. Po chwili namysłu powiedział że poprzedni właściciel mógł zdawać sobie właśnie sprawę z problemu i dolał do oleju tzw "miód" aby uszczelnic silnik i przygotować pod sprzedaz (żeby nie kopcil z wydechow). A ja wymieniając olej na nowy poprostu wyplukalem, wypaliłem (nawet niewiem jak to nazwać) cały ten syf i teraz już jest mega problem. Stwierdził, że trzeba spróbować zalać olejem 15w 40 i jeśli to się powtórzy to nic jak tylko zrobić to co poprzedni właściciel i sprzedać jak najszybciej. Więc odrazu wjechałem na kanał w garażu i spuściłem. Oczywiście wypłynął już czarny brudny zasyfiony olej a w sumie to co z niego zostało. Było już późno a na stacjach paliw były dostępne tylko banki 1 litrowe z olejem. Więc muszę czekać do rana(aktualnie jest środa po północy) aby kupić inny olej i przeanalizować czy sytuacja się powtórzy.
Podsumowując, po wymianie oleju przejechałem ok 250 km. Po 150 km poziom oleju wynosil prawie MAX. Po przejechaniu kolejnych 100 km poziom wynosił 0. Dźwięk silnika wydawał się brzmieć inaczej i z wydechów wydobywal się dym spalonego oleju. Totalnie niewiem co mam robić, może ktoś miał już taki lub bardzo podobny problem i chciałby się podzielić informacjami na ten temat, czy da się to wgl naprawić i czy jest to opłacalne?


Ostatnio edytowano Śr, 5 lip 2017, 17:07 przez r4decki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lip 2017, 13:30 
Offline
Między nim a max na bagnecie masz 750ml. Wiec pewnie do końcówki bagnetu to jakiś litr oleju. Jeśli dolalales litr oleju i pokazało się że jest na końcu bagnetu to zjadło około 2 litrów. Niech ktoś mnie poprwwi jeśli się mylę.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 lip 2017, 13:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
r4decki
Zacząłbym od dolania odpowiedniej ilości oleju. Tak jak pisał kurczeblade od max do min jest około 700ml, jeżeli bagnet się nie "maczał" to pewnie ubyło 1,5 - 2l oleju.
Dalej telefon do człowieka, który sprzedał Ci to auto. Wada ukryta silnika - rękojmia.
Pamiętaj, że Sprzedawca odda tyle ile wpisaliście na umowie kupna-sprzedaży.

Jeżeli chcesz jeździć tym autem to nie lej 15W40 - to nie ten rodzaj silnika, możesz tylko pogorszyć sytuację.
Zrób płukankę, porozmawiaj z CzarnePaliwo z forum jaki olej on poleci.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lip 2017, 14:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
r4decki napisał(a):
jeśli to się powtórzy to nic jak tylko zrobić to co poprzedni właściciel i sprzedać jak najszybciej
<baseball>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lip 2017, 14:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.06.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
@Neo1977 wolałbym tego nie robić, bo pierwsze staram się być uczciwy a po drugie miałbym nadzieję ze dałoby radę to naprawić.
@victor czyli jest szansa że mógłbym odzyskać utopione pieniądze? I to byłoby zgodne z prawem?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 lip 2017, 14:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Myślę, że jest taka szansa, poczytaj sobie troszkę w internecie.
Chociażby na początek: RĘKOJMIA samochód używany

Oczywiście największy problem to udowodnić, że Sprzedający zataił przed Kupującym wadę - w Twoim przypadku prawdopodobnie uszkodzony/zużyty silnik.

Zadzwonić do Sprzedawcy możesz, postraszyć go paragrafami też, ocenisz wtedy jak on podchodzi do sytuacji.
Może włącz przypadkowo nagrywanie rozmowy :)

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lip 2017, 12:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.06.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Po wizycie u naprawdę dobrego mechanika okazało się, że taniej wyniesie wymiana silnika niż kapitalny remont (bo tylko taki wchodzi w grę).
Jednak dobra wiadomość jest taka że skontaktowałem się ze sprzedawcą i osrany sam powiedział że zabierze mazde i zaproponuje inne auto w ramach rekompensaty (jeb.any handlarz)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 8 lip 2017, 15:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Kapitalny remont to około 4000-5000zł, ktoś pisał, że za 3000zł też się da.
Wymieniając silnik nie wiesz na co trafisz <niewiem>

Zaproponował inne auto czy zwrot $$ ??

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lip 2017, 22:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja wiem że to forum miłośników mazdy, ale jak odda handlarz kasę to radzę szukać czegoś innego. Zbyt dużo tych przypadków pobierania oleju przez silniki Pb. Nie wiem czy sam nie popchnę swojej i nie poszukam czegoś innego w przyszłym roku. Szkoda ładować w M6 I kasy, bo jak nie silnik to blacha.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 08:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
krzysiek1980
W tej kwocie nie ma sensownych aut z tych lat i tej klasy, gdyby nie powrzechna korozja byłyby nadal znacznie droższe, ale zeby utrafic spoko egzemplarz to trzeba się nawybrzydzać i jest to do zrobienia,
w 10 letnim aucie łykanie oliwy niezależnie od marki nie dziwi nie ma cudów, a jak był niewlasciwie eksploatowany to jak nie wyremontujesz będzie doił. Chyba we wszystkich moich autach dotychczas wiecej lub mniej ale oleju ubywało <%>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 11:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.06.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Chłop powiedział że pieniędzy już nie ma bo pojechał po następne auto i będzie mi proponował właśnie jakieś na zamianę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 12:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Jebs i w ramach rozliczeń "królowa lawet" :idea:

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 14:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
neo1977 dawniej można było trafić egzemplarz bez łykania oleju. Takie kurcze czasy... :?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 09:53 
Świeżak
Offline
Od: 02.02.2017
Posty: 29
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
r4decki napisał(a):
Chłop powiedział że pieniędzy już nie ma bo pojechał po następne auto i będzie mi proponował właśnie jakieś na zamianę

Ty weź mu powiedz, że inne auto to niech se wsadzi - kasa misiu kasa

oraz uprzedź wszem i wobec - gdzie będzie sprzedawał to Twoje auto (daj zdjęcia), żeby ktoś przez przypadek tego nie kupił...

_________________
Moja racja jest najmojsza


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lip 2017, 11:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.07.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: śląski
Panowie,

Mam podobny przypadek. 2005 1.8 150 KM Pb. Przypuszczam, że silnik po zakupie chodził na "motodoktorze". Po dwóch miesiącach wsadziłem LPG - STAGa. W maju zaraz po założeniu zrobiłem giro do Austrii 2000km w dwie strony. Po dojechaniu na miejsce było sucho w silniku. Dolałem, wróciłem i znowu zero. Wymieniłem na 5W 30 i zjadło mi go w miesiąc spokojnej, sporadycznej jazdy po mieście. Obecnie po wymianie na 10W 40 po przejechaniu 470km zjadł 2l.
Problem w tym, że nie dymi, nie ma syfu na korku, płyn jest czysty i nie ma żadnych objawów... :sad:

Pytanie teraz jak się ma rękojmia do sytuacji kiedy wsadziłem gaz? Gaz bez lubrykacji co więcej... Jest sens w ogóle przepychać się z handlarzem? Jest to firma nie osoba prywatna.

Byłem świadom, że one biorą olej ale nie w takich ilościach!

Mam do Was dwa pytanie - jak w tym przypadku z rękojmią?


Pozdrawiam serdecznie!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 lip 2017, 12:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Napisałeś, że po 2mies założyłeś LPG.
To do założenia gazu było wszystko w porządku ? Czy przez te 2 mies, nie sprawdziłeś nawet poziomu oleju ?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lip 2017, 14:24 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
TataWiktoraiOlafa może poproś żeby Ci za instalacje jeszcze dopłacił <offtopic>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lip 2017, 23:29 
Offline
Po dwóch miesiącach? Miałeś dużo czasu żeby sprawdzić samochód. Kto wie czy akurat Tobie coś nie padło? A wcześniej było ok. Kto normalnie robi LPG wiedząc że silnik do remontu?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.