Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 16:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 8 cze 2017, 14:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
Witam wszystkich.

Od miesiąca jestem "szczęśliwym" posiadaczem mazdy 6,ponieważ od trzech dni z pod maski dochodzi klekot



Ja przy silniku nic nie dłubałem, dwa tygodnie temu był zakładany gaz i było dobrze.
Dwa dni temu wymieniałem olej, myślałem że, pomoże ale się myliłem.
Proszę o pomoc w diagnozie, co mogę sam sprawdzić przed oddaniem auta do mechanika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 cze 2017, 16:20 
Świeżak
Offline
Od: 27.03.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Czyżby luzy zaworowe?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Jazda jazda....szara Mazda! :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 cze 2017, 18:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Takie klekotanie w silniku nigdy mi sie dobrze nie kojarzy. Nie jezdzilbym tym samochodem do czasu usuniecia usterki!!!

Tu sie musi wypowiedziec jakis konkretny mechanik flachowiec.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 cze 2017, 18:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A to nie dźwięk wtryskiwaczy? Ja u siebie też zaobserwowałem podobny dźwięk, ale może nie aż tak głośny. Parę miesięcy wczesniej tez kumpel posiadający GH 2.0 pisał że chodzi Mu jak diesel i to nie była wina zaworów, ale chyba z tego co pamiętam wtryski tak słychać. W Twoim przypadku nie zaszkodzi sprawdzić luzów zaworowych, bo na gazie częściej wymagają one kontroli i ewentualnej regulacji.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 8 cze 2017, 21:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
A jak słychać uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu ?
Bo wydaje mi się, że na wyższych obrotach tak od około 12 sekundy to się uspokaja.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 cze 2017, 21:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
To mogą tez być klapki kolektora ssącego.
Na zimnym tez tak stuka ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 cze 2017, 17:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
tadziol, tak na zimnym też, po przeszukaniu forum i twoich wypowiedziach stawiam na panewki.
Wie ktoś z jakim momentem dokręca się panewki i jak docierać?

-- Dodano: N, 11 cze 2017, 17:09 --

Panewki wymienione, i dalej to samo.Mierzyłem luzy na zaworach,ale nie wiem czy dobrze to robiłem.Wie ktoś jak się mierzy luzy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 cze 2017, 13:07 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie wiem czy zaglądałeś do tego tematu. Brzmi to chyba identycznie :geek:

viewtopic.php?f=39&t=6826&view=unread#unread

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 cze 2017, 18:35 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.07.2016
Posty: 57
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Pytanko czy przy tym dźwięku "lata" Tobie napinacz?

_________________
Dum spiro spero....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lip 2017, 15:12 
Amator
Offline
Od: 29.07.2014
Posty: 80
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mam taki problem.
Na początku chciałem napisać, że dzieje się to już po raz trzeci w przeciągu ostatnich dwóch lat i zawsze objawy są takie same. Chodzi o to, że nagle podczas jazdy silnik zaczyna nienaturalnie głośno metalicznie klekotać. Po podłączeniu komputera żadnych błędów nie pokazało. Klekotanie nagrałem i umieściłem na tym filmiku:
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=DNIrju7I7Ww
Miałem obawy, że to może panewka ale przecież jeśli problem dotyczył by panewek to chyba 2 lata bym z tą awarią nie przejeździł. Odkryłem jednak sposób aby ten klekot minął i silnik wrócił do normalnego brzmienia. Za każdym razem gdy silnik zaczyna metalicznie klekotać skutecznie pomaga bardzo mocne jego przegazowanie tak do 4,5 - 5 tys obrotów. Około pół minuty takiego mocnego dodawania gazu na postoju na biegu jałowym i problem za każdym razem znika.
Może ktoś z was ma doświadczenie lub miał podobnie i może podpowiedzieć w czym tkwi problem ( mój silnik to 2,0 diesel 136KM) ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.