Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 15 mar 2017, 20:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Witam i proszę o pomoc. Od pewnego czasu w mojej Mazdzie jest problem odpalania na ciepłym silniku, rano pali pięknie za pierwszym razem ale jak już nabierze temperatury to rozrusznik musi kręcić ok 4 sek. Dzisiaj miałem wymieniony jakiś czujnik temperatury ale to nic nie pomogło. Na podłączonym komputerze pokazuje że niby jest wszystko w porządku ale nie jest. Zaznaczę że jak jest ciepły i jak ją gaszę i odpalam od razu to odpala, problem jest jak autko postoi chwilę ok 5 min. Gaz mam założony BRC zrobione na nim 8 tys. Dzięki i pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 kwi 2017, 10:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: lubelski
Witam wszystkich,

problem jest powszechnie znany lecz jego rozwiązanie nie do końca...

Z mojej lektury wynika... po pierwsze trzeba wyczyścić przepustnicę (jak pedał gazu haczy to brudna), po drugie mogą to być złe luzy zaworowe, po trzecie może pompa paliwa... Pewien użytkownik napisał, że wyczyścił przepustnicę, zrobił regulację zaworów i problem ustał (lecz nie wie co pomogło, gdyż obie czynności robił w tym samym czasie).

Na pewno nie ma to związku z LPG, od co najmniej 70 tys. km mam to samo (gaz od 40 tys.). Zazwyczaj pali na 2-3 obroty, czasem za pierwszym (szczególnie na zimnym) a czasem muszę ze 6 razy przekręcić, właśnie jak postoi chwilę przy rozgrzanym.

Ja zaworów nie regulowałem u siebie, a mam 310 tys. z czego 120 tys. przejechane osobiście. Instalator LPG (znany i polecany) powiedział, że wg. komputera silnik jest w bardzo dobrej kondycji. Osobiście obstawiam, że to zawory lub coś z pompą paliwa, gdyż kręci tak długo jakby paliwa brakowało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 maja 2017, 11:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Dzięki.

-- Dodano: Pt, 5 maja 2017, 12:59 --

Zaznacze jeszcze że wybrałem się do salonu Mazdy i gostek który tam siedział ( niemiły jak skurczybyk ) poinformował mnie że w moim silniku zawory są hydrauliczne( stwierdził to po numerze VIN ) więc nie wiem jak to ma się do luzów. Pompa paliwa wyjęta i wyczyszczona.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 maja 2017, 13:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Zarówno Ty, jak i ja mamy zawory regulowane płytkami na szklankach. Regulacja polega na ich wymianie (ew. zamianie pomiędzy zaworami), najczęściej na cieńsze, z racji tego że zawory się wypalają. W mojej Starletce wymieniałem chyba 10 płytek podczas regulacji, resztę pozamieniałem miejscami. Jakbyś miał hydrauliczne zawory nic tam się nie reguluje.

Najpierw sprawdź czy w ogóle masz luz na zaworach.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 maja 2017, 14:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Luzy zaworowe wraz z użytkowaniem się zmniejszają, nie ma innej możliwości :)
Są zakłady, które "szlifują" płytki pod wymiar.
Regulacja w zakładzie, który ma maszyny do "szlifu" płytek to około 150-250zł + uszczelka pod pokrywę zaworów.
Zamówiłem uszczelkę wczoraj, koszt 85zł, po wszystkich rabatach.

Co do luzów zaworowych w Mazdach to Tadziol podesłał mi luzy, które on ustawia:
tadziol napisał(a):
Ja stosuje takie pomiary :
0,3 +/- 0,03 ex
0,25 +/- 0,03 in
W mm na zimno.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 gru 2020, 16:50 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 21.12.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: świętokrzyski
Ja natomiast mam problem z pompą paliwa w moim samochodzie. Ignorowanie komunikatów związanych z brakiem paliwa to mój największy błąd, którego nigdy więcej już nie popełnię. Ten błąd kosztował mnie sporo, musiałem kupić nową pompę paliwa, gdyż poprzednia przez nieuwagę została niestety uszkodzona.


Ostatnio edytowano Pn, 21 gru 2020, 16:50 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Zakaz umieszczania reklam/SEO/SPAM.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.