Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 11:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 21 lut 2017, 21:56 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Witam, niedawno (okolo 2miesiecy temu) stałem się właścicielem 6tki z 2006r, 2.0 benzyna 147km, od jakiegos miesiąca zaobserwowałem pewien problem, auto na zimnym silniku, po nocy podczas odpalania zaczyna klekotać jak diesel, ale zaznaczam ze tylko w momencie odpalania, kiedy tylko auto odpali jest juz cisza. Jesli auto zgaszę odrazu i ponownie odpalam jest juz cisza, niestety jesli zostawie je na 15-20min lub dluzej i odpalam problem powraca znowu klekocze. Dodam tylko ze olej byl wymieniony zaraz po zakupie na pelen syntetyk (MOTUL) aktualny przebieg to 180tys km niestety nie wiem czy prawdziwy... Zmartwiony objawami przeskanowalem forum i wyszlo na to ze mogą to byc zawory, wiec rozpocząłem objazdówke po mechanikach, niestety w mojej okolicy sa chyba sami mirkowie i janusze ktorzy robia tylko " GÓLFY" bo odwiedzilem kilku i wiekszosc nawet nie chciala rozmawiac jak uslyszala ze mazda 2.0 benzyna, kilku smialkow porozmawialo ze mna ale generalnie po opisaniu problemu bez diagnostyki tylko mnie wystraszyli diagnozami typu:
- wyciągniety lancuch rozrzadu
- problem z cylindarmi
- problem z kolem zmiennych faz rozrzadu
- wiele innych tragicznych wyrokow ktore kosztowaly by mnie majatek
Tylko 2 mechanikow stwierdzilo to co podejrzewam ze prawdopodobnie zawory lecz jeden stwierdzil ze nie podejmie sie tego, drugi stwierdzil ze mozemy sie umowic i wstepnie wycenil ze koszt okolo 500zl + ewentualne koszty wymiany szklanek/blaszek
Tutaj pada moje pytanie czy ktos z Was mial podobny problem i moglby mnie wstepnie nakierowac? Nie chce robic sobie zbednych kosztow (wiem ze glupio to zabrzmi) ale nie interesuje mnie naprawa metoda prob i bledow, dodam tylko ze od momentu wystapienia klekotania kilka razy mialem sytuacje ze po zgaszeniu auta (wizyta w markecie okolo 30min-1h) auto dlugo krecilo i nie chcialo odpalic, dopiero po 2-3 przekreceniu zaplony lapalo po kilku s krecenia. Diagnostyka komputerem nie wykrywa bledow.
Z gory dziekuje za podpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 18:07 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
łancuch może byc, jaki masz przebieg?
albo panewki się luzuja i wał stuka

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 18:39 
Adept
Offline
Od: 19.08.2016
Posty: 144
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Napisal jaki ma przebieg.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 19:34 
Świeżak
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 34
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
łańcuch były cały czas, napinacz sie nie cofnie bo ma zabezpieczenia,
zawory? pomiar luzów zaworowych koło 100zł +20 uszczelka pokrywy,
koła zmienych faz raczej bym to obstawiał
:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 20:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A jaki dokładnie ten olej zalewasz?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 21:05 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
No niestety nieprzyjemna niespodzianka, dostalem namiary na mechanika jechalem w jedna strone prawie 60km. Gosc kazal zgasic auto, odpalic niby ok, mowi napewno nie zawory, zawory pukaja caly czas podobno. Wiec poczekalismy 15-20min odpal, uslyszal i mowi na 100% lancuch... a dokladniej napinacz hydrauliczny nie trzyma oleju, wiec lancuch robi sie luzny i grzechocze, jak tylko podpompuje olej jest cisza bo naciaga lancuch, mowi ze ostatnio taki sam przypadek mial w nissanie. Niestety zeby wymienic napinacz trzeba caly komplet (lancuch, slizgi, kola zebate + napinacz) najtanszy zestaw jaki znalazlem 1200zl do tego dokupic trzeba uszczeli + robota +/- 2000zl, zalezy jeszcze jak pojdzie ile rozbierania. Zostalem niesamowicie pocieszony... na koniec rzucil ze jak nie chce inwestowac to sprzedac jako sprawny zanim zapali sie check, bo na oko jeszcze chwile mozna tak jezdzic ale to kwestia czasu i i tak trzeba bd robic...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 22:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Facet pieprzy trzy po trzy.....
Nie ma pojęcia o konstrukcji rozrządu w takim silniku i budowie wariatora zmiennej fazy.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 22:39 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Maciej1486 napisał(a):
Napisal jaki ma przebieg.

czyli rzeźbiony <nuta>
luksad2200 napisał(a):
łańcuch były cały czas, napinacz sie nie cofnie bo ma zabezpieczenia,
Patryk275 napisał(a):
mowi na 100% lancuch... a dokladniej napinacz hydrauliczny nie trzyma oleju, wiec lancuch robi sie luzny i grzechocze

<offtopic>

Patryk275 napisał(a):
sprzedac jako sprawny zanim zapali sie check, bo na oko jeszcze chwile mozna tak jezdzic

skoro mechanik daje takie poczciwe rady to zastanów się czy z taką osobą warto robić jakiekolwiek biznesy
<baseball>

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 14:37 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Ok wiec tak, dzisiaj rano, i po wyjsciu z pracy postanowilem nagrac "klekot" niestety jak na zlosc przy obu odpaleniasz cisza co mnie bardzo zdziwilo, bd probowal to udokumentowac i wtedy napewno wrzuce filmik jak to wyglada. Druga sprawa z tego co udalo mi sie ustalic ostatni udokumentowany przebieg to lekko ponad 169tys w 2015r, aktualnie mam 180200km wiec sam nie wiem, dokladna specyfikacje oleju podam dzisiaj jak tylko zejde do auta. Co do przyczyny klekotania i " mechanika" coz moge powiedziec, sam nie jestem specjalista od mechaniku wiec skoro ktos prowadzi zaklad i ma w miare pozytywne opinie to zakladam ze w wiekszym badz (niestety) mniejszym stopniu ma pojecie o mechanice i budowie auta ktore chce naprawiac. Jesli to faktycznie wariator a nie napinacz lancucha to mniej wiecej ile moze kosztowac mnie naprawa (czesci + robota) i jak moge stwierdzic czy to napewno wariator. Powiem wprost nie chce naprawiac auta metoda prob i bledow bo mnie poprostu na to nie stac, a temat ten przerabialem juz z moim focusem w tdci i malo nie zbankrutowalem :idea:
Dlatego prosze o pomoc w ustaleniu przyczyny jesli jest to mozliwe poprzez internet.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 14:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Napisz na jakim oleju jeździsz, bo czasami zbyt gesty/lepki będzie powodował takie poranne klekotanie. Kontrolka od cisnienia oleju gasnie od razu po odpaleniu? Skąd ogólnie jesteś?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 20:58 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Wiec tak aktualnie mam wlany olej MOTUL 5w30 8100 X-clean FE dzisiaj podczas spr stanu zauwazylem ze olej jakby sie przepalil, mam na nim przejechane 2tys co prawda ostatnio troche przyciskalem do czerwonego na obrotomierzu. Co do klekotania udalo mi sie je nagrac
https://www.youtube.com/watch?v=X8P1BMm ... e=youtu.be
Jesli ktos jest w stanie "zdiagnozowac" ten przypadek i podac wstepne koszty naprawy o ile mial z tym stycznosc bd wdzieczny.
@krzysiek1980 - jestem z Konina, Wielkopolskie, niestety w okolicy nie znalazlem zadnego mechanika ktory mialby wieksze pojecie o budowie i naprawie silnika mazdy :sad:
Dodam jeszcze tylko ze dzisiaj ponownie przeskanowalem komputerem auto i 0 bledow.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 21:51 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził zawory (luzy) - to jest normalna czynność, którą się wykonuje minimum raz na 100tys - wina zaworów, czy nie i tak musisz je sprawdzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 22:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Mogłeś trochę dlużej nagrac ten dźwięk. Faktycznie, w chwili odpalania słychać jak diesla, ale gdy rozrusznikiem przestałeś kręcić to chyba już normalnie chodził? Uważam że zawory by było słychac cały czas lub przynajmniej przez dłuższy czas po odpaleniu na zimno. A może coś z pompą oleju, że nie daje odpowiedniego ciśnienia i dopiero jak podpompuje to się normuje, ale to chyba by kontrolka się dłużej swieciła. Tak strzelam, bo mechanikiem nie jestem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 22:29 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Auto "zaklekocze" tylko w momencie odpalenia później odrazu przestaje, kontrolka oleju gaśnie odrazu, co najdziwniejsze klekotanie nie występuje za każdym razem ale na ogół po dłuższym postoju (nocy) ale równie dobrze może po 15-30 min postoju


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lut 2017, 08:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A podytałeś się Tadziola co to moze być i na co zwrócić uwagę? Zawory bym chyba wykluczył.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lut 2017, 09:39 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Nie, jeszcze nie rozmawiałem z nim, ale wygląda na to że napiszę do niego pw i bd bazować na jego opinii bo "majstrowie" z którymi rozmawiałem najchętniej rozebrali by cały silnik wymienili to co obstawiaja a jak to nie to, to jazda z metoda prób i błędów a mnie poprostu nie stać o czym wspominałem płacić za każdą część po 1000-1500 zł + plus robota a na koniec usłyszeć jednak to nie to wymieniamy dalej...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lut 2017, 09:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tadziol jest dobry w Mazdach, więc nawet chyba lepiej wydac te 250 zł na paliwo i zrobić sobie wycieczkę do Katowic, niż w ciemno ladować się w koszty i naprawiać metodą prób i błędów. Ja wiem jacy sa niektórzy mechanicy. Najlepiej jak by wymienić pół auta, to może trafią co jest przyczyną. A jeszcze lepiej jak byś to Ty zdiagnozował, kupił częsci i jeszcze mu palcem pokazał gdzie ma odkręcić :lol:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lut 2017, 21:53 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Wywołany do odpowiedzi,wiec jestem.
Patryk275 napisał(a):
Auto "zaklekocze" tylko w momencie odpalenia później odrazu przestaje, kontrolka oleju gaśnie odrazu, co najdziwniejsze klekotanie nie występuje za każdym razem ale na ogół po dłuższym postoju (nocy) ale równie dobrze może po 15-30 min postoju

Spowodowane to jest uszkodzonym wariatorem zmiennej fazy rozrządu. Dokładnie rzecz biorąc,w wariatorze "wyrobił" sie sworzeń blokady. W stanie spoczynku powinien on zablokować położenie walka rozrządu względem koła zębatego a zwolnić te blokadę powinien w momencie otrzymania ciśnienia oleju poprzez zawór OCV. W przypadku jego uszkodzenia rozruch silnika po dłuższym postoju owocuje chwilowym klekotem. Po napełnieniu przestrzeni komór olejowych w wariatorze dźwięk zanika.
Wymiana wariatora na sprawny nowy lub nawet używany gwarantuje sukces.
Dla potwierdzenia mojej diagnozy on-line wystarczy zdemontować pokrywę zaworów,a na drugi dzień chwytając kluczem za wałek rozrządu dolotu sprawdzić czy można nim poruszyć w osi obrotu bez zmiany położenia koła wariatora.
Sprawny układ jest wtedy gdy wałek jest trwale zespolony z kołem zębatym wariatora.
A tu podobnie ?
https://m.youtube.com/watch?v=yV6AXcAhotM

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2017, 16:34 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
OK dziekuje za odpowiedz. Mam jeszcze kilka pytan:
Jak dlugo moge jezdzic na uszkodzonym wariatorze i czy niesie to ze soba jakies ryzyko uszkodzenia silnika lub negatywne skutki?
Czy przy wymianie konieczne jest rozpinianie/wymiana rozrzadu, czy wymiana przebiega "bezinwazyjnie" ?
Jesli robisz takie rzeczy to prosze napisz mi jaki jest koszt wymiany mniej wiecej, z tego co sie orientowalem sam wariator to wydatek rzedu 1200-1300zl (nowy), czy dochodza to tego jeszcze jakies czesci i ile kosztuje sama wymiana. Z gory dzieki za odp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2017, 20:18 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Przede wszystkim muszę mieć pewność,ze to jest przyczyna.
Diagnozowanie na odległość nie daje 100% trafienia.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lut 2017, 20:37 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Ok rozumiem, gdy skoluje sobie 2 auto na dojazdy to przeprowadze test zgodnie ze schematem ktory mi podales, ale jesli faktycznie to wariator to moglbys podac odp na moje powyzsze pytania?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 21:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Mam identyczny problem z klekotaniem przy odpalaniu. Patryk275 uporałeś się z tym? Możesz napisać koszta części i robocizny? Swoją mazdę kupiłem jakieś 5 miesięcy temu od samego początku tak odpalała, zauważyłem, że po wymianie oleju przez 1-2 tysiące było ok, ale później problem powrócił. Teraz jeżdżę na Comma Xtech 5w30. Wcześniej zalałem mobila i klekotało cały czas.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 20:32 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Jeszcze nie, auto jest mi potrzebne codziennie a narazie nie mam nic na podmiane, co do kosztu czesci orientowalem sie i cena to okolo 1200zl jesli chodzi o wariator, niestety dostepnosc jest kiepska i jedynie intercars potwierdzil mi ze moga sciagnac mi ta czesc ale bd musial troche poczekac, inne hurtownie typu gordon/auto partner nie wspomne o prywatnych sklepach motoryzacyjnych podobno nie maja jej nawet w katalogach... Ogladalem tez uzywane na allegro ale nie wiem czy jest sens bo ceny wahaja sie od 500 do 600zl za uzywke, co do samej robocizny nie potrafie Ci odp, mechanik powiedzial ze jak rozbierze to powie jaki bd koszt i taka gadka...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 22:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ten silnik to dwulitrowy ford, muszę poszukać czy w mondeo też występuje taki problem.. i część.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 22:33 
Świeżak
Offline
Od: 21.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
W teorii powinno pasować, ale jak znam życie to okaże się że te "newralgiczne" elementy nie pasują a że mazda to Japończyk to i cena bd wyższa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 22:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.07.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
To może ja się wypowiem w kwestii klekotania w silniku przez ok 2 sekundy po odpaleniu na zimnym.Co prawda nie u mnie, ale u kolegi w szóstce z 2007 roku był ten problem. Po wymianie wariatora zmiennych faz rozrządu klekotanie zniknęło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.