Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 lut 2017, 11:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam. Dolegliwość mojej Mazdy zaczęła się miesiąc temu. Ale zacznijmy od początku. W planach miałem wymianę świec,bo czasem zapalał się check engin i wiedziałem, że to świece, kupiłem zwykłe świece NGK i po zamontowaniu błąd od razu zgasł-miło. Dwa tygodnie później znów się zapalił podczas zatrzymania się na światłach,pomyślałem, że może LPG trzeba wyregulować więc udałem się do gazownika i podkręcił co trzeba, błąd zgasł. Było dobrze do 16.01 podczas jazdy na benzynie (zimny silnik) auto zaczęło delikatnie szarpać podczas dodawania gazu między 2-3,5 tys.obrotów. Po zmianie na gaz było tak samo. W drodze z pracy również szarpanie na benzynie i LPG. Pomyślałem znów o świecach i udałem się do mechanika,ten nie miał czasu zajrzeć i powiedział mi, że może przerwa między elektrodą jest za duża, więc chałupniczą metodą ze szczelinomierzem zmniejszyłem ją z 1mm najpierw na 0,08mm -bez rezultatu,następnie na 0,06mm również nic. Przerwę 0,06 zalecił mi gazownik. Auto odpalało normalnie na każdej modernizacji świec i tak samo cały czas szarpało. Kupiłem nowe świece irydowe NGK, takie na jakich jeździłem wcześniej (3 lata, w tym 2 lata na LPG). Oczywiście bez zmian. Pomyślałem o przepustnicy, znalazłem fotorelacje z jej czyszczenia i zrobiłem ją, tyle tylko, że adaptacja chyba nie przeszła zbyt pomyślnie, bo auto zaczęło mi szarpać bardziej na LPG a nawet tracić moc,tak jakby się dusiło, a podczas tego duszenia z rur wydobywał się biały dym, pomyślałem o płynie chłodniczym ale stan jest cały czas bez zmian - full. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest ok, dymek bezbarwny auto już się nie dusi ale nadal szarpie. W końcu mechanik znalazł dla mnie czas, ale po dniu zabawy z Mazdą i wymianie przepływomierza (oczywiście bez zmian) stwierdził, że "to jakieś gówno,ale nie mam czasu na rozbieranie całego auta bo za bardzo nie wiem co to może być, ale na pewno to nie jest związane z głowicą " Dał mi namiary na fachowca od silników. Auto trafiło do owego fachowca i padła diagnoza EGR. Zostawiłem mu auto i następnego dnia dzwonie a on mi mówi, że EGR w porządku i on nic nie zrobi bo nie wie. Gdy odbierałem auto zapytałem się jak zdiagnozowali, że to nie EGR? Odłączyli wtyczkę i podczas jazdy próbnej nadal szarpało więc stwierdzili, że to nie to, i się poddali. Dali mi namiary na serwis, który ma nowszego kompa niż oni i tam moga się podpiąć podczas jazdy i sprawdzać parametry gdy zacznie szarpać. Ale serwisant powiedział mi, że jeśli błędu nie wywala to nawet podczas jazdy go nie znajdzie bo go nie ma. Zasugerował mi, że może to być wina instalacji LPG a konkretnie kolektora ssącego, że niby ma gdzieś jakąś nie szczelność i ciągnie lewe powietrze. Wiec teraz wizyta u gazownika kompleksowe sprawdzanie szczelności układu. Po wizycie i przy okazji wymianie filtra fazy lotnej stwierdzono -szczelne. Kilka dni później wracając z pracy szarpanie-dławienie na LPG, zmiana na benzynę jest oki ale po chwili dławi się i "pyk" check engine :). Jadę do mechanika, sprawdzam: wypadający zapłon. Niestety nie podane na którym cylindrze. Mechanik stwierdza, że jak już to jedna cewka bo inaczej nie dałbym rady jeździć. Kupiłem jedną i zaczęła się zabawa w przekładanie i roszady, niestety bez skutku. Autem nadal szarpie ale chyba bardziej na LPG.

Ktoś ma jakieś pomysły?
I czy mechanicy mają inny sposób na adaptację przepustnicy niż tylko odłączenie klemy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 08:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
zocha383 napisał(a):
Ktoś ma jakieś pomysły?

Owszem,trzeba powierzyć auto naprawie temu kto się na tym zna.
Serwisowanie u "wymieniaczy" skutkuje właśnie powyższym.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 09:47 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 187
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
tadziol napisał(a):
Serwisowanie u "wymieniaczy" skutkuje właśnie powyższym.

Doświadczyłem tego samego, problem nadal występuje. U mnie to wina iskry na przewodach, ale nikt nie ma pojęcia dlaczego jest, ja również. Sonda wymieniona, praktycznie wszystko wyczyszczone, 3 komplety świec kabli oraz cewki. EGR odłączony, BIG 3 zrobione, nie mam pojęcia co się mogło stać, produkowałem się już w różnych wątkach ale nic co miało pomóc nie pomogło. Wszystkie płyny i oleje są kontrolowane i trzymają ( olej zjadał ale użyłem ceramizatora i ani kropelki nie zjadł). Zastanawiam się nad wtryskami, według gazownika są klejone pod ciśnieniem i tylko rurki wchodzą do silnika, ale jak byk widzę że mam elektroniczne i na Iparts kosztują za sztukę 50zł.
Podczepiam się i jak ktoś będzie miał rozwiązanie to z miłą chęcią skorzystam, za miesiąc jak nie będzie rozwiązany problem daję samochód do aso, może za porządną sumkę naprawią to.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 17:57 
Świeżak
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 34
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
kolego, zapraszam do siebie, napewno znajde rozwiązanie tego problemu. Powiedz mi jak szarpie auto, w jakich obrotach stałych czy przy przyspieszaniu? i czy czasami nie gasie auto na zimnym silniku?

-- Dodano: Śr, 22 lut 2017, 17:57 --

wsiadam w samochód i wiem w ciągu 1km, na którym cylindrze jest wypadanie zapłonu, skąd jestes?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 17:24 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 187
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja jestem z Poznania, auto nigdy samo mi nie zgasło. Szarpanie objawia się spadkiem dawki podawanego paliwa, w momencie dodania gazu dawka paliwa zwiększa się i wtedy szarpnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 17:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Jestem z Mieściska, miasteczko między Gnieznem a Wągrowcem. U mnie ostatnio przełom, nie duży ale zawsze. Znajomy zrobił mi jeszcze raz adaptacje przepustnicy,i od tego czasu nie dusi się na LPG i nie ma białego dymu z rur. Stwierdził też, że listwa od gazu leży na przewodach od cewek i jej wibrację mogą przetrzeć kable. Założyłem peszel na przewody i przez chwilę było ok. Ale teraz znów szarpie. Może trzeba pomyśleć o kablach. Autem szarpie cały czas od 2- 3,5 tysiąca obrotów, ale tylko przy przyspieszaniu. Auto nigdy samo nie zgasło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 08:30 
Świeżak
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 34
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
to kable i swiece do wymieny nie osobno. na swiecach powinny byc znaki uszkodzenia


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 09:15 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 187
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
U mnie objawia się to na zimnym silniku, bardzo nieprzyjemne szarpanie. Gdy temperatura dojdzie do 90 stopnie to zarpania brak. Świece i kable nowe.
Niestety pomimo "kombinowania" i wymian iskra na przewodach dalej występuje...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 mar 2017, 18:25 
Świeżak
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Ja miałem podobne objawy,tzn szarpało przy obrotach 2-3 tyś. szczególnie przy wyższych biegach,były dni że na światłach musiałem przytrzymywać gaz bo inaczej by zgasł,zapalał się też check engine.Przepustnica błyszczała ja psu jajca tak ją czyściłem,nowe świece,przewody zapł. na szczęście nie wymieniłem bo nie "świeciły" pomimo że mam jeszcze orginalne.
Od kilku dni jest wszystko ok.A co było zje..ne?
Przewód od odmy w miejscu wyjścia z klawiatury był luzny i madzia łapała lewe powietrze.Obejma i jest ok,wolne obroty stoją ja h.. i madzia rozpędza się jak młoda la..a
pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 mar 2017, 08:49 
Świeżak
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 33
Rok produkcji: 2003
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
tak jak wspomina andrzejj777 dociśnij wąż od odmy i powinno załatwić problem. Znam sytuację kiedy niedokładnie wciśnięty przewód powodował gaszenie silnika tuż po odpaleniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2017, 10:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Nowe informacje: auto oddałem do polecanego elektryka samochodowego i walczył z madzią tydzień, niestety przegrał ale stwierdził, że na pewno nie jest to usterka związana z elektryką lub elektroniką w samochodzie, jest to jakaś usterka mechaniczna. Sprawdziłem odmę i rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicą i wszystko oki. Szukam dalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2017, 12:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 187
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Trafiłem jakiś czas temu na info o tym iż ten problem może powodować pół oś z przegubem napędowym, będe szedł w tym kierunku bo chyba jest na wykończeniu. Mam problem z jazdą na wstecznym i reszta faktów zaczyna składać się w jedną całość. O efektach dam znać ale narazie organizuję gotówkę :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lip 2017, 14:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Drodzy koledzy a więc tak, auto miało trafić do kolejnego (5) magika tym razem spec od japońców lecz ma dość długie terminy oczekiwań. Po rozmowie telefonicznej i przedstawieniu mu wszystkich objawów mazi stwierdził bez namysłu sonda lambda do wymiany. W sklepie dowiedziałem się, że mam dwie i o która chodzi, stwierdziłem ,że jako pierwsza pójdzie ta przed katalizatorem z racji wyższej temperatury w jakiej pracuje. Cena w sklepie (chyba mazdowski oryginał) to 1140zł. Na aledrogo 275zł z przesyłką, montaż prosty dojście już nie. Ale było warto bo od razu czuć różnice. Jak na razie szarpnęła tylko raz a teraz jest git, mechanik stwierdził, że trzeba troszkę zrobić kilometrów żeby się z kalibrowała ale ja już mogę mówić o sukcesie i końcu mojego stresu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 wrz 2017, 14:35 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Ja od wymiany sondy zrobiłem jakieś 300km a i tak się zdarza, że przy gwałtownym przyspieszaniu na drugim biegu z niskich obrotów potrafi szarpnąć 3-4 razy między 2,2 a 3,5 tys. obrotów. Przy spokojnej jeździe jest dobrze.
Ciekawe po ilu kilometrach ma się skalibrować...

-- Dodano: So, 23 wrz 2017, 14:35 --

I szarpanie wyeliminowane :D
U mnie winna nie tylko sonda ale kwestia ustawienia lpg. Za trzecim podejściem gazownikom udało się odpowiednio ustawić - musiałem wsiąść za kierownicę ponieważ twierdzili, że szarpania nie wyczuwają i podczas jazdy zmienił ustawienia na komputerze. Wreszcie można cieszyć się jazdą <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lut 2018, 07:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 4
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Witam,
Mam Mazdę 6 kombi 2.0 lpg 141 KM.
Pewnego dnia wymieniłem kable WN na NGK i przestało szarpać na 2dni.
Kilka dni temu wymieniłem świecą na denso i również po 2 dniach powróciło szarpanie. Szarpanie jest na lpg oraz na benzynie.

W zestawie do kabli był jakiś silikon, ale go nie użyłem (po co?)

Jaka może być przyczyna ?


Ostatnio edytowano So, 17 lut 2018, 07:43 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 kwi 2018, 17:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam od jakiegoś czasu szarpie mi na gazie do 2tys obrotów (filtry nowe) instalacja ma przejechane na tej instalacji w granicach 15 tys świece wymienione przewody i cewka też co to może być

Pozdrawiam i proszę o pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 4 kwi 2018, 19:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
sobota691989sk miałem podobnie u siebie. Na benzynie OK, na LPG poszarpywanie, a później pojawił się "czek endżin".
Powodem była zużyta sonda lambda, która na gazie za wolno się przełączała.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.