Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 06:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 28 sty 2017, 20:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.11.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Witam Wszystkich Forumowiczów!

Jako że nigdzie na forum nie znalazłem takowego poradnika, postanowiłem stworzyć swój własny.
Na początku chciałbym zaznaczyć iż nie jestem mechanikiem ani też nie mam żadnego wykształcenia technicznego, lubię majsterkować. Śmiało mogę powiedzieć, że jestem sprawny manualnie, ponadto kieruję się przekonaniem, że „wszystko co da się rozmontować, da się również zmontować w całość”.
Jednakże sam jako amator, nie polecam osobom nie czującym się na siłach przeprowadzania niżej opisanej naprawy samodzielnie.

Dotyczy: MAZDA GY 2005 2.0 Di 136KM – jednostka RF5C
Ale od początku:
Poluzowanie nakrętki regulacji luzu zaworowego spowodowało powstanie zbyt dużego luzu na jednym z cylindrów co skutkowało wykrzywieniem popychacza zaworowego, a w ostatecznym rozrachunku pęknięciem trzpienia, na którym pracuje mostek zaworowy. W konsekwencji głowica nadawała się do wymiany.

Obrazek

Początek „akcji” świetnie opisany jest tutaj http://www.[inne forum].pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=128225

Jedziemy dalej:
demontujemy mocowanie akumulatora
1 x 10mm
odłączamy klemy
2 x 10mm

Obrazek
zdjęcia zapożyczone z wątku użytkownika SABAT

demontujemy podstawkę aku
2 x 10mm

Obrazek
zdjęcia zapożyczone z wątku użytkownika SABAT

luzujemy obejmę ślimakową na obudowie filtra powietrza, odłączamy wtyczkę przepływomierza oraz odpinamy cztery wężyki, demontujemy podstawkę obudowy filtra powietrza
2 x 10mm

Obrazek
zdjęcia zapożyczone z wątku użytkownika SABAT

odpinamy wtyczkę zaworu EGR oraz wężyk, demontujemy sam zawór
2 x 12mm + klucz nastawny do odkręcenia śruby od rury chłodniczki spalin

Obrazek