Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Problemy z silnikem
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=82&t=6644
Strona 1 z 1

Autor:  Manslayer125 [ So, 7 sty 2017, 11:07 ]
Tytuł:  Problemy z silnikem

Witam . Mam problem z moją mazdą 6 2.0 136 km diesel z 2004r.
Problem jest gdy silnik jest zimny ponieważ zaczyna się dusić i gaśnie jeżeli nie będę go trzymał na obrotach, problem ustępuje jedynie gdy silnik rozgrzeje się do 90 stopni. Nie palą się żadne błędy na desce ,a byłem już w kilku warsztatach gdzie rozkładają ręce. Miał ktoś z was już podobny problem? i czy orientujecie się od jakiego rocznika były montowane filtry dpf?

Autor:  topiel [ Pn, 8 sty 2018, 06:37 ]
Tytuł:  Re: Problemy z silnikem

W moim roczniku 2003 był wadliwy zawór SCV przy identycznych objawach, im bardziej zimno tym trudniej odpalić samochód i utrzymać na chodzie tak żeby nie zgasł. Bardzo łatwo zdiagnozować czy masz wadliwą serię tego zaworu - informacje ze zdjęciem znalazłem na tym forum. Zawór kosztował mnie parę lat temu jakieś 700 zł, wymiana prosta.

Autor:  mrk1980 [ Wt, 23 sty 2018, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Problemy z silnikem

Witam
Jestem użytkownikiem Mazdy 6 2003 rok GG-GY Diesel 2.0 136 KM
Z racji na pomoc jaką uzyskałem od mechaników i z forum dotyczącego Mazda 6 mam przyjemność podzielić się swoim doświadczeniem dotyczącym problemów z silnikiem i zaworem SCV (suction control valve).
Objawy:
- w pierwszej fazie - falowanie obrotów, gaśnięcie silnika raz na kilkadziesiąt kilometrów na biegu jałowym, silnik po prostu gasł bez znanej przyczyny
- w drugiej fazie problemy z odpaleniem i gaśnięcie auta co kilka skrzyżowań
- w trzeciej fazie - odpalania nawet do 20 minut kręcenia na rozruszniku, rwanie podczas przyśpieszania, spadek mocy przy depnięciu
- w czwartej fazie dramat całkowity, trudności z odpaleniem, trudności we włączeniu się do ruchu, brak wkręcania na obroty

Postanowiłem wymienić zawór na bazie zapisów na forum: koszt za zawór marki DENSO 358,00 PLN z wysyłką oraz koszt robocizny za wymianę zaworu, dodatkowo wyczyściłem EGR oraz zamieniłem przepływomierz marki DENSO na używany orginał - koszt robocizny mechanik policzył 100,00 PLN.

Po naprawie wszystkie objawy stukania, gaśnięcia, brzęczenia, trudności z odpalanie, wkręcaniem na obroty, spadku mocy ustąpiły.

Mam nadzieję, że moje doświadczenia w tym temacie pozwolą innym użytkownikom tego fajnego samochodu na uniknięcie sporych wydatków jakie mogłyby np. spadkiem mocy, stukaniem czy innymi objawami narazić na mylne diagnozy.

Skorzystałem z doświadczenia innych użytkowników tego auta i w przypadku mojego auta to w 100% podziałało.

Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania aut innym użytkownikom.
Marcin

Autor:  flukasz83 [ So, 27 sty 2018, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Problemy z silnikem

Witam
Pozdrawiam wszystkich,jestem tu pierwszy raz. Świetne forum, od razu znalazłem kilka odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Jednak pozostał mi jeden nierozwiązany problem.
Od niedawna posiadam mazdę 6 ,silnik 2,0 benzyna,GY rocznik 2005 po lifcie.
Mam dokładnie taki objaw jak opisał kolega mrk1980. Auto odpala od razu,natomiast jak ruszam ,silnik jeszcze zimny, na pierwszym lepszym skrzyżowaniu jak się zatrzymuje na światłach i daje jałowy bieg,nie gazuje, auto gaśnie. Potem jak już się nagrzeje jest ok, tylko jak się zatrzymuje na światłach nawet na rozgrzanym silniku obroty mi lekko falują.
Wybaczcie mi pytanie ale czy w mojej wersji z silnikiem benzynowym tez jest ten zawór scv? Czy to po prostu zwyczajnie zapchany filtr paliwa albo wlane złej jakości paliwo?
Filtr oleju,olej, filtry powietrza mam nowe,wymienione.
Dziękuje za pomoc

Autor:  neo1977 [ N, 28 sty 2018, 09:19 ]
Tytuł:  Re: Problemy z silnikem

w benzynie nie ma scv, moze byc usyfiona przepustnica, przeplywomierz lub egr

Autor:  victor [ N, 28 sty 2018, 09:28 ]
Tytuł:  Re: Problemy z silnikem

flukasz83 zawór SCV występuje w dieslu, osobiście u Ciebie zacząłbym od wyczyszczenia przepustnicy i przepływomierza.

Tutaj fotorelacja przygotowana przez TOMASZ dla modelu GH, ale w GG/GY wygląda to identycznie:
viewtopic.php?p=28595#p28595

Co do czyszczenia przepływomierza to tutaj mój tutorial:

1. Zamówiłem CRC Air Sensor Clearner
2. Odłączyłem AKU.
3. Dolałem do max. płynu chłodniczego (dosłownie z 50ml).
4. Wyjąłem przepływomierz, zatkałem otwór czystą szmatką.
5. Zdjąłem gumowy o-ring z przepływomierza i wyczyściłem solidnie go preparatem CRC.
Dodam, że "łezka" od strony filtra była baardzo zabrudzona. Widać było czarny nalot.
6. Kilkakrotnie użyłem CRC, odłożyłem przepływomierz na 20-30min aby wszystko odparowało.
7. Założyłem o-ring, włożyłem przepływkę na swoje miejsce, podłączyłem AKU.
8. Wyłączyłem wszystko co pobiera prąd i odpaliłem, obroty na zimnym 1500, po rozgrzaniu 750.
9. Miałem paliwa pod korek, komputer pokazał zasięg 800km.

Autor:  flukasz83 [ N, 28 sty 2018, 10:15 ]
Tytuł:  Re: Problemy z silnikem

Witam
Dziękuje za odpowiedzi,świetny tutorial. W takim razie biorę się za czyszczenie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/