Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 13:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 11 lut 2017, 17:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.02.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam,

Tydzień temu kupiłam mazdę. Na drugi dzień okazało się że temperatura silnika nie dochodzi do połowy i auto nie grzeje. Wymieniono termostat no i zaczęły się problemy. W samochodzie jest teraz ciepło, ale auto gaśnie na wolnym biegu jak np. dojeżdżam do świateł. Zaczął brać olej i trochę kopcić. Poprzedni właściciel dał mi resztkę oleju - Millers oils premium 5w30 , dolałam ale po przejechaniu 100 km oleju ubyło. Teraz dopiero zauważyłam że na butelce jest napisane że ten olej jest do diesli a ja mam benzynę.
Czy wymiana termostatu ujawniła uszkodzenie czegoś w silniku??
Dlaczego gaśnie?
A może lepiej próbować rozwiązać umowę..... pewnie będzie trudno.
Bardzo proszę o pomoc... Na stacji diagnostycznej nic nie widzieli, ale wtedy był jeszcze sprawny termostat i silnikony się nie nagrzewal


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 11 lut 2017, 17:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Wymiana termostatu pomogła jeżeli chodzi o temperaturę wody i grzanie to na pewno.
Gaśnięcie może być spowodowane zapchaną przepustnicą, poszukaj sobie, na forum jest poradnik jak się zabrać za czyszczenie jeżeli chciałbyś się sama tego podjąć.
Zużycie oleju może być spowodowane uszkodzonymi uszczelniaczami lub pierścieniami na tłokach. Prawdopodobnie przed sprzedażą poprzedni właściciel zastosował stary trik i zalał silnik motodoktorem który na chwilę powstrzymał efekt uszkodzonych uszczelek, przepalania oleju oraz kopcenia. Aktualnie najprawdopodobniej silnik będzie do remontu, ale przydałby się ktoś (mechanik) który określi czy faktycznie mam rację. Jeżeli jest możliwość to ja rozwiązał bym umowę.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lut 2017, 18:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.02.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
A czy możliwe ze to kopcenie wzięło się z tego ze w końcu silnik się nagrzewa ? Może celowo uszkodził termostat aby to zatuszować. .... a co do gasniecia to się zaczęło dopiero po wymianie termostatu. Jaki może być koszt remontu silnika ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 11 lut 2017, 18:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ciężko tak uszkodzić termostat, one tak mają, że po prostu się psują, ale nie miało to wpływu na ubywanie oleju i kopcenie. Termostat odpowiada za układ chłodzenia, a olej biegnie innymi kanałami w silniku.
Gaśnięcie mogło pojawić się dopiero po wymianie termostatu, bo jeżeli silnik był zimny (niedogrzany) to cały czas podtrzymywał wyższe obroty i ten objaw nie był widoczny.
Koszt remontu to zależy co będzie do wymiany no i czy ktoś chce to zrobić po kosztach czy raz a dobrze. Może to być tysiąc złotych, a może trzy albo i więcej.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lut 2017, 13:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.02.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Pliss ma ktos taki schemat na którym widać podpięcie kableków . Teraz znalazlam odpięty kabelek nie wiem od czego on jest. I czy to normalne że spod korka oleju leci dymek??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lut 2017, 13:09 
Adept
Offline
Od: 19.08.2016
Posty: 144
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Przy aktualnych temp minusowych dymek jest normalny.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lut 2017, 13:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.02.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Jak tu wrzucić zdjęcie. ... ?

-- Dodano: N, 12 lut 2017, 13:42 --

https://drive.google.com/file/d/0ByxpKe ... p=drivesdk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lut 2017, 20:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tutaj dejwid ma rację. Miałem praktycznie identyczny przypadek ze swoją, tyle że jeśli chodzi o olej to ja dałem ciała że nie sprawdziłem poziomu w chwili zakupu. U mnie termostat też był walnięty i temp nie wchodziła na połowę, dlatego obroty były podwyższone do ok 1000 obr/min i nie było żadnego falowania ani wibracji. Po wymianie termostatu zaczeło telepać budą i obroty delikatnie falowały na jałowym, tytaj pomogło czyszczenie przepustnicy. Co do oleju, to pewnie brał od dłuższego czasu i na początek zalej sobie płukankę ( tylko jakąś markową) i zalej olej ciut bardziej lepki 5W40, bo jeżeli po przejechaniu 100 km już widzisz ubytek, to podejrzewam że będzie sporo brała. Jeżeli wymienisz olej to obserwuj ubytek oleju na 1000 km, tylko oczywiście często kontroluj. Na podziałce od min. do max. wchodzi 750 ml oleju. Niestety, częsty przypadek w benzyniakach i ja tez się z tym problemem borykam. Pamiętaj, że przy wyższych prędkościach/obrotach oleju znika więcej, więc jak się zapuścisz gdzieś na autostradę to nawet co 200 km sprawdzaj. Cena remontu jak się dowiadywałem to koszt ok. 3,5 tys więc musisz sobie przeliczyc czy opłaca się dolewać, czy lepiej zrobić remont. Jak jesteś z południa Polski to znam dobrego mechanika.

Nie pamiętam jak jest u mnie, ale widac że ten wtyk po prostu się wysunął, więc go nasadź z powrotem i po krzyku. To jest prawdopodobnie jakiś czujnik na pompie wspomagania. Tu masz podobny:

Obrazek

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.