Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 01:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 19:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam
Jakiś czas temu po wyskoczeniu błędu p300 i rozebraniu góry silnika okazało się , ze do wymiany są zawory na
czwartym cylindrze. Po wymianie i planowaniu głowicy przez kilka dni wszystko było w porządku. Silnik pracował cichutko i równo. Po tygodniu chwilę po zapłonie zapaliła się kontrolka silnika , Madzia zaczęła dymić i lekko szarpać. Bład p304. Wizyta gwarancyjna u mechanika i diagnoza kable lub cewka.
Niestety problem się powtarza mimo wymiany kabli na nowe i testowania nowej cewki ( już trzecia ale wszystkie to używki) Samochód jezdzi max jeden dzień bez zapalenia się kontrolki silnika.

Mechanik nie ma już więcej pomysłow i się poddał. Jedynym jego podejrzeniem jest uszkodzenie pierscieni spowodowane uszczelnieniem góry silnika.
Wczoraj wymieniłem wszystkie świece na irydówki. po przejechaniu 10km i ponownym wyświetleniu się błędu wykręcilem 4 świecę i juz była lekko zabrudzona (przykopcona)

Madzia zawsze brała mi olej (5w40Mobile) ale nigdy nie kopciła. kolor dymu cięzko określić raczej biały ale niektórzy widzą jakiś odcien niebieskigo. Przebieg raczej orginalny 190k km .
Może ktoś już miał podobny problem i coś podpowie. Czy zacząć od kupna nowej cewki (czy możliwe jest zeby trzy używki były uszkodzone ) ?
Czy nawet jeśli pierścienie są do wymiany to mogą powodować wyswietlanie błedu p304 ?!
Ile średnio kosztuje wymiana pierścieni :sad:

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie

-- Dodano: Wt, 29 lis 2016, 19:16 --

Odświeżam temat ponieważ awaria do tej pory nie została usunięta .
Dzisiaj zamontowałem czwarta już z rzędu cewka zaplonowa . Błąd pojawił się już po kilku minutach .
Przy okazji mechanik zwrócił mi uwagę , że kable zapłonowe nie są dobrze dopasowane . Tzn są prawdopodobnie od innego modelu. Jutro kupie nowe kable i jeszcze raz spróbuję . Jednak wg mnie nie w kablach problem.
Gdzieś wyczytałem , że takie objawy może dawać sonda lambda. Ze często po wypaleniu zaworów dochodzi do jej uszkodzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 19:29 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Proponuję zacząć od zmiany mechanika.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.