Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 21 lis 2016, 22:16 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.11.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Witam jestem nowym użytkownikiem forum

Po pierwsze jestem laikiem w sprawie motoryzacji (Informatyk) :oops:
Dlatego też proszę o wyrozumiałość
Po pierwsze świeci mi się Check Engine błąd P0038,P0140
Mazda 6
2003
2.0 Benz 141KM

Wiem ze chodzi tu o sonde lambda jednakże moje pytanie brzmi czy jest to sprawa którą trzeba załatwić od razu ponieważ może za sobą nieść konsekwencje,
czy też można to zrobić z miarem napływu czasu i gotówki, chciałbym tez wiedzieć ponieważ wyczytałem na innym forum ze te jednostki czasem się zacierają przez katalizator który się zapycha, czy to może mieć coś wspólnego ? Bardzo bym tego nie chciał tym bardziej ze samochód stał się moim oczkiem w głowie <3

Po drugie
Samochód mam od kilku miesięcy, podczas odpalania kontrolka oleju nie zapalała się ( nie dawała o sobie znać )
Teraz po przekręceniu stacyjki Kontrolka się świeci i gaśnie dopiero po odpaleniu samochodu
Z plakietki przy silniku wynika ze olej był wymieniany a od upływu samochód przejechał 8tys km, czy ten samochód posiada jakiś komputer który informuje o wymianie może stąd ta kontrolka oczywiście to tylko moje "przypuszczenia" ale chciałbym się dowiedzieć od kogoś kto posiada ten samochód długo i może znać się na takich sprawach może nie jest to ważne lecz przykładam uwagę do szczegółów tym bardziej ze faktycznie jestem przestraszony tym że "podobno" te jednostki mają tendencje do zacierania się, chyba ze ktoś mnie wyprowadzi z błędu

Wiem ze oczekuję dużo odpowiedzi jak na pierwszy raz, ale trochę się tego nazbierało zanim zadecydowałem się o poradę fachowców !
Pozdrawiam i oczekuję oświecenia
Z góry dzięki :)

-- Dodano: Pn, 21 lis 2016, 22:16 --

Dzieki za odpowiedz <spoko>

_________________
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sty 2017, 09:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
uszkodzenie Sondy Za Katalizatorem.
spoko jak kupujesz auto a nie wiesz że się wymienią odrazu wszelkie płyny oleje filtry..
jak ci się może zatrzeć silnik od zapchanego Kata?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 mar 2017, 00:03 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.11.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Płyny już wymienione jak i filtry, dlatego właśnie pytałem o tą sondę z tego względu ze nie byłem pewny samemu wydawało mi się to głupotą ale jak wiadomo kto pyta nie błądzi :D

_________________
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.